שמן ליקווי מולי

enigo

New member
מה הקשר? ויש מכוניות שבהן נדרש כל 30,000 ק"מ

אבל זה לא מה שהגדיר היצרן.
 

WarDog

New member
שמירה על המנוע?

יש סרטון ביוטיוב שמראה BMW M3 או M5 לא זוכר בדיוק, שהבעלים מחליף שמן כל 3K!.
מצד שני הוא גם נוסע מהר בכל התנאים(לפי דבריו לא יורד מתחת ל120KPH בשום צורה).
&nbsp
לאחר מעל 120-130K( לא זוכר בדיוק) החליט לעשות OH למנוע, בפירוק המנוע נמצא במצב "כמו חדש" שאפילו המכונאים אמרו שם לא יפרקו את המנוע עד הסוף אלא יבצעו החלפה של חלקים שכבר פורקו שכן אין שום הצדקה לביצוע OH למנוע במצב כזה.
&nbsp
יצרן הרכב לא יתן המצלה שתגרום לרכב לשרוד יותר מידי זמן, כי אחרת לא תקנה רכב חדש יותר, הוא מחשב את ההמלצות שלו ככה שהרכב ישרוד בצורה טובה X ק"מ/שנים ולא יותר מזה.
 

enigo

New member
יש שלב שבו הרווח הוא מזערי עד לא קיים

מנוע מודרני שורד בקלות, בשימוש שפוי, יותר מאורך החיים הצפוי של הרכב. מכיר כמה וכמה מכוניות (בנזין) שעברו יותר מ-300,000 ק"מ על המנוע המקורי, למרות שלא לוקקו באיזו צורה מיוחדת. טיפולים סדירים, פחות או יותר, במוסך ותו לא. הבעלים שלהם היו מסוג האנשים שכששאלת אותם "איזה שמן שמו לך במוסך" לא היה להם מושג על מה אתה מדבר.
בעצם, מכיר כמה רכבי ליסינג שעברו 300,000 ק"מ על מנוע מקורי - עם טיפול של ליסינג...
אז מה בדיוק תרוויח מהחלפת שמן בתדירות כפולה מהמומלץ, אם לא משולשת? שהמנוע ישרוד 550,000 ק"מ במקום 500,000? הרי רוב המכוניות נגרטות/נהרסות בתאונה/מושבתות מסיבה כלשהי/המנוע הולך בגלל התחממות הרבה הרבה לפני זה.
אבל תחשוב על זה שעשית 100 החלפות שמן מיותרות, אם לא 200. כל אחת בעלות של 80 ש"ח לפחות (נגיד שמצאת חנות שמוכרת שמן ממש בזול, ואתה מקבל מסננים בחינם). יצא שהוצאת 8000 שקלים על שמן מעבר להמלצות היצרן במהלך אותם חצי מליון ק"מ - וזה עוד בחישוב המקל. בחישוב המחמיר הוצאת 24,000 שקלים אקסטרה. מספיק כדי להחליף מנוע ועוד להישאר עם עודף בחישוב המקל - ואת האוטו כולו בחישוב המחמיר.
כך שגם אם זה מאריך במשהו את חיי המנוע - ואני ממש לא בטוח בזה - הרי שזה יוצא לא משתלם.
 
תדירות

הרכב נוסע 10K בשנה, אני מחזיק אותו כדי להגיע לארוחות שישי ולחזור הביתה לצפון מדי פעם (סטודנט)
כשגרתי בקנדה ההמצלה הייתה שמן 5W30 כל 5000 ק"מ ( זה היה בדודג ניאון), לאחר מכן כשקניתי ג'טה חדשה ההמלצה הייתה החלפת שמן כל 15K.
מאחר והרכב עומד המון בשמש, והעובדה שהמנוע הזה יחסית מיושן ובכל מקרה כדי להגיע לקצב של כביש 6 אני צריך רגל עד הפח, הגיוני לי להחליף כל 5000 ק"מ. מה גם שאני מבצע את הטיפול לבד וכך אני מרוויח שמן ופילטר איכותי במחיר שבמילא הייתי משלם במוסך על חלפים נחותים.
עיקר הנושא הוא שהחלפת השמן מתבצעת פעם בחצי שנה, ולדעתי זה זמן סביר לרכב שעומד בחוץ בתנאים של אפריקה שיש לנו פה....
השאלה שלי נשארת בעינה, מה בנוגע לצמיגות? ספר רכב אין לי, וההמלצות באינטרנט נוגעות למדינות קרות יחסית. לכן שוב אני אשאל איזה צמיגות מומלצת לתנאי האקלים בישראל במנועים מיושנים כאלה (8 שסתום)
 

enigo

New member
בארה"ב באופן מסורתי החלפות השמן הן תכופות בהרבה מאשר בשאר

העולם. ההסבר ההגיוני היחיד שמצאתי לזה הוא שפשוט ככה הם רגילים עוד מהתקופה שכל המכוניות האמריקאיות היו משתמשות בשמן חד-צמיגי פשוט. יצא לי כבר לראות את אותו אוטו בדיוק, עם אותו מנוע, שבכל העולם מחליף שמן פעם ב-15K, ובארה"ב כל 5000 מייל.
לגבי האוטו שלך - לעמידה בשמש אין שום משמעות. גם ביום סופר-חם, כשהאוטו חונה בשמש, השמן לא מתקרב אפילו לטמ' העבודה שלו במנוע, וכמובן שאין שום שחיקה מכאנית או איסוף לכלוך.
בקיצור - תעשה מה שבא לך - אבל אתה זוכר כסף לפח. אולי פחות כסף מאשר אם היית עושה את זה במוסך, אבל עדיין זורק כסף לפח. וגם מייצר פסולת מיותרת.
 
לא בטח שמה שאתה קונה זה סינטטי.

ליקווי מולי מייצרים גם synhtetic וגם מה שנקרא synthese technology שזה חצי סינטטי.כל הפרטים תמצא באתר שלהם....
בדוק מה כתוב על המיכל שלך.
עדיף מה שממליצים בספר הרכב.
 

WarDog

New member
תבדוק מה ממליץ היצרן, אל תחליף צמיגיות על דעת עצמך.

תבדוק מה כתוב בספר הרכב ולפי זה תמלא את השמן המתאים.
 


השם ליקווי מולי לא מפצה על חוסר התאמה לדרישות היצרן.
היצרן לא מגדיר סינטטי או לא. בוודאי לא ברכב 2002
 
גם אם תחליף כל 20000 לא יקרה כלום. גם אם תרצה להרוס את המנוע

על ידי הכנסת נוזלים אחרים למנוע , לא תצליח .סוכר בטנק דלק זו אגדה .
אני החלפתי כל 15000 , במשך 400000 . סינטטי\ חצי סינטטי מה שבא ליד .
שום בעיה לא היתה עם המנוע שהיה מאותו בעל הבית כמו שלך .
אתמול במקרה נסעתי בסקודה פאביה , מונית . די חדשה .
לא התלהבתי מהנסיעה אפילו לעומת האוקטביה .
 

enigo

New member
וזה שהמנוע "מאותו בעל בית" אומר מה בדיוק? כי לאותו "בעל בית"

היו גם לא מעט מנועים שמתו בגיל מאוד צעיר (אם כי גם הם מתו בלי קשר לרמת הטיפול).
 
אני מודע לכך שאוהבים לחבוט ביצרן הזה בישראל

ואפילו בצדק מצד מי שנפגע , אבל הם עושים יותר מידי רעש
זה לא " לא מעט ". אלא רק " מעט".

אלרגיה להבנת הנקרא , אותו בעל הבית זה אומר שגם הוא יכול להחליף
שמן כל 15000 ללא שום חשש .

לי עצמי לא היו כל טענות כלפי היצרן , רק שצריך לבטל את החלפת רצועת הטיימינג.
 

enigo

New member
זה שזה אותו בעל בית ממש לא אומר שאפשר לגזור ממנוע אחד (ועוד

דיזל) למנוע אחר לחלוטין (שהוא בכלל בנזין, כנראה). לא מרווחי טיפול שמן ולא אמינות כללית. זו כבר לא בעיה בהבנת הנקרא, זו בעיה בהבנת המכאניקה ובלוגיקה בכלל. אבל זה לא ממש חדש במקרה שלך.
 
לא רק מנוע דיזל. גם בנזין 1600 פולו סדן

גם גולף 1987 גם טיגואן של אחי .
בהחלט אפשר טיפול כל 15000, גם לפי היצרן . מחוץ לאחריות אפשר גם
טיפול יותר רחוק מבחינת השמן . למי שזה לוחץ בכיס .
לחבר שלי הייתה סובארו ג'סטי שלא טיפל בה 5 שנים וכנראה שגם לא יותר מאוחר , לא שאלתי .
סתם לא קשור , במנועי דיזל גדולים לא מעיזים לחשוב על החלפת שמן.
4 טון שמן , מנקים אותו עם צנטריפוגה , גם אז כאשר מנקים אותה פעם ביום
יש חצי קילו של פיח בלבד
 

enigo

New member
אתה נתת דוגמא של מנוע ספציפי - וכולנו כבר יודעים איזה אוטו

היה לך במשך 400,000 ק"מ - כדוגמא שאפשר להסיק ממנה לגבי המנוע ברכב של השואל כי הוא "של אותו בעל בית". זו אמירה, כמו רוב האמירות שלך, מטופשת וחסרת בסיס, שמעידה בעיקר על חוסר הבנה מוחלט בהבדלים שיכולים להיות בין מנועים שונים, גם של אותו יצרן. כך שיצא ששוב נתת עצה על סמך ידע חסר ו/או לא רלבנטי, שעלולה להזיק למי שיקבל אותה.
וזה עוד לפני שנגענו באמירה על "הכנסת נוזלים אחרים". אתה מוזמן לשפוך בנזין או מים לתוך פתח מילוי השמן של הטיגואן של אחיך (או כל VAG אחרת שאתה יכול לשים עליה יד). דווח לנו מה מצב המנוע אחרי, נגיד, אלף קילומטרים.
 
אם אני רוצה להתנקם במישהוא ואשים לו חצי ליטר מים או חצי ליטר

בנזין במנוע , מה יקרה ?
תראה לי מנוע אחד של vw שלא מחליפים לו כל 15000
 

enigo

New member
אתה אמרת שלא יקרה כלום, נכון? אז שים חצי ליטר בנזין בשמן של

הטיגואן של אחיך, ותוכיח את הטענה שלך. מה שנקרא באמריקאית - שים את הכסף איפה שהפה שלך.
 
כבר עשו את זה עבורי , אני עובד בעצמי רק כשמתחשק לי

ומשעמם לי .
מכסחי המיתוסים אדם וג'יימי שמו דברים יותר גרועים במנוע v8
סוכר ומה לא ולא הצליחו להשמיד אותו רק אולי עם חומצה אם אני זוכר נכון .
 

enigo

New member
בולשיט. ראיתי מספיק מנועים שמיסבי הקרנק שלהם

הושמדו בגלל מים בשמן. יצא לי אפילו לעשות אובראול לאחד כזה. סימני ההתחממות בגלל מחסור בשימון היו ברורים - וכך גם הבלאי שנגרם בגלל זה. תוכנית שבה מפעילים מנוע לעשר דקות לא מוכיחה כלום. גם בלי שמן בכלל מנוע יעבוד כמה דקות בלי נזק משמעותי.
 
למעלה