יש שלב שבו הרווח הוא מזערי עד לא קיים
מנוע מודרני שורד בקלות, בשימוש שפוי, יותר מאורך החיים הצפוי של הרכב. מכיר כמה וכמה מכוניות (בנזין) שעברו יותר מ-300,000 ק"מ על המנוע המקורי, למרות שלא לוקקו באיזו צורה מיוחדת. טיפולים סדירים, פחות או יותר, במוסך ותו לא. הבעלים שלהם היו מסוג האנשים שכששאלת אותם "איזה שמן שמו לך במוסך" לא היה להם מושג על מה אתה מדבר.
בעצם, מכיר כמה רכבי ליסינג שעברו 300,000 ק"מ על מנוע מקורי - עם טיפול של ליסינג...
אז מה בדיוק תרוויח מהחלפת שמן בתדירות כפולה מהמומלץ, אם לא משולשת? שהמנוע ישרוד 550,000 ק"מ במקום 500,000? הרי רוב המכוניות נגרטות/נהרסות בתאונה/מושבתות מסיבה כלשהי/המנוע הולך בגלל התחממות הרבה הרבה לפני זה.
אבל תחשוב על זה שעשית 100 החלפות שמן מיותרות, אם לא 200. כל אחת בעלות של 80 ש"ח לפחות (נגיד שמצאת חנות שמוכרת שמן ממש בזול, ואתה מקבל מסננים בחינם). יצא שהוצאת 8000 שקלים על שמן מעבר להמלצות היצרן במהלך אותם חצי מליון ק"מ - וזה עוד בחישוב המקל. בחישוב המחמיר הוצאת 24,000 שקלים אקסטרה. מספיק כדי להחליף מנוע ועוד להישאר עם עודף בחישוב המקל - ואת האוטו כולו בחישוב המחמיר.
כך שגם אם זה מאריך במשהו את חיי המנוע - ואני ממש לא בטוח בזה - הרי שזה יוצא לא משתלם.