שמן ליקווי מולי

שמן ליקווי מולי

אהלן, אני מחליף שמן לבד ברכב שלי (פאביה 2002) כל 5000 ק"מ, לאחרונה ראיתי שצצו מלא שמנים חדשים בצמיגות של 5W30
אני משתמש בליקווי מולי 10W40 סינטטי.
כמובן שקיים כזה גם 5W30. השאלה שלי היא מה עדיף
 

enigo

New member
להחליף שמן סינטטי כל 5000 ק"מ? בשביל מה?!

הרי כל הקטע של שמן סינטטי, או לפחות חלק גדול מהקטע, הוא העמידות שמן סינטטי לחמצון, מה שנותן לו אורך חיים גדול יותר. למעשה אתה זורק שמן שעדיין לא עבר שלי מהחיים המיועדים לו.
מעבר לעניין שפיכת הכסף לשווא, תרתי משמע, הרי שיש כאן גם עניין אקולוגי. בקיצור - חבל...
 
אניגו, אם זאת המלצת היצרן אתה עדיין תלך עם הקטע הסביבתי?

אצלי ב service manual כתוב שיש להחליף את השמן (הסינטטי מין הסתם) אחת לשנה או כל 15K ק"מ ,אבל במקרה של נסיעות עירוניות קצרות יש לקצר את הזמן /ק"מ בחצי.
האם כדאי לוותר על המלצות היצרן?
לגבי הפאביה שלו אני לא יודעת אבל שווה בדיקה.
 

enigo

New member
אני לא זוכר אפילו רכב אחד שנדרש להחליף שמן סינטטי כל 5000

ק"מ, ולא נראה לי שהפאביה חריגה. אם זה מה שהיצרן ממליץ, זה משהו אחר - אבל אחת הסיבות שמרווח הטיפולים גדל משמעותית הוא השיפור באיכות השמן.
 

enigo

New member
ולטובת החוכמולוגים - פרארי זה לא רכב, זה צעצוע (לאנשים נורא

עשירים).
 
בהתחלה חשבתי שזה אידיט כתב את מה שרשמת.

היא מספרת לך על קיצור האינטרוול בתנאים ספציפים ב1/2 והיא צודקת כי בכל רכב ממליצים לקצר האינטרוולים בתנאים ספציפיים שהם תנאים קשים
&nbsp
היא מתייחסת ל15/2=7.5K ואתה מדבר על 5K. הפער ביניהם כבר פחות משמעותי ביחס ל15K
&nbsp
בכל מקרה לנהגת הבמוו שאינה נוהגת הרבה מידי שנה. פחות מ15 וכנראה גם הרבה פחות מ10. אם נוהגת 7.5 זה כבר יוצא ה1/2 מה15.ממילא החלפת השמן היא מידי שנה. הרי לא הגיוני שמי שנוהג בעיקר בעיר ת"א [גם בעידן העבודות על הרכבת] כבר קיצצת מ15 ל7.5 [נניח] וזה מידי שנה. אם תקצצי בגלל התוספת הזאת ב1/2 אז יהיה מידי 1/2 שנה ומידי כ3K ק"מ. זה לגמרי מוגזם
איפה חן שיאיר עינינו באיזה מצב של נהיגה קונבנציונלית השילוב 3K ו1/2 שנה הוא מומלץ? בהנחה שלא לוקחים הרכב "למסלולי משחקים" אגרסיביים מבוקר ועד ערב, אלא נוהגים בכביש הציבורי אז גם אם הנהיגה אגרסיבית במעט וגם אם התנאים הקשים, זה נשמע מוגזם.
 

enigo

New member
ובב.מ.וו שלה נדרש שמן סינטטי?

ו-7.5K בתנאים הכי קשים (נסיעות עירוניות קצרות) זה עדיין פי אחד וחצי מ-5K.
 
מה קשה בנסיעות עירוניות כשהמנוע בקושי מגיע ל 2500 סל"ד?

ואחוזים לא מבוטלים של סרק
לעומת עקיפות בין עירוניות ב 4000- 5000 סל"ד
ונסיעה רצופה ב 3000 סל" ד
 

the annonymous

New member
אתה באמת שואל או עושה את עצמך?

כמנוע לא מגיע לטמפ' עבודה הוא מפייח יותר אבל זו הבעיה היותר קטנה.
&nbsp
את השמן לא מעניין כמה קילומטרים נסעת אלא כמה המנוע עבד. עכשיו כמה קילומטרים אתה עושה בשעת מנוע בעיר וכמה בבין עירוני?
 
אני כחרט לשעבר 1200 סל"ד זו מהירות גבוהה עבורי

כמכונאי ימי בכלל המקסימום זה 120 סל"ד
אז 4000 סל"ד , זה כבר פנטסטי
זה רק אני שרק לעתים נדירות עובר את ה 3000 סל"ד
אחרים מרביצים חופשי מעל
לי נראה שהמנוע עובד יותר קשה בסל"ד גבוה
 

enigo

New member
וכאלוהים, אני רגיל לסיבוב אחד ליום... מה הקשר?!

יש באולימפיאדה עכשיו גם ענף של אמירות לא קשורות לכלום, שאתה מנסה להשיג בו מדליה?
 
אני לא צופה באולימפיאדה , לא מעניין.

אם כבר להסתכל על מישהו או משהוא שעובד
אני מעדיף לראות ציוד מכני הנדסי כבד .
או סתם לעמוד על הגשר ולראות את הנוף .
לכל אחד יש את נקודת המבט שלו .

 

enigo

New member
אז אתה חייב להיזהר יותר שלא יפלו עליך דברים כשאתה צופה

בצמ"ה עובד. כי בסוף יוצאות לך אמירות שלא קשורות לכלום.
 
הפעם באופן מפתיע אתה צודק

פעם העברתי צינור גדול 20 טון ,בעמידה,צינור בגובה 12 מטר עם מנוף
בסיום התרתי את השרשראות מהצינור ולא קשרתי את הקצוות
חשבתי שהמנופאי יפנה לצד הרחוק ממני אבל הוא פנה לצד שלי
פתאום המנופאי צעק לא הבנתי מה הוא אומר , אבל הרגשתי כאילו משהוא נכנס לי לראש ולגוף מהשמיים ובלי להבין כלום רצתי קדימה .
השרשראות נפלו מאחרי .
 

enigo

New member
אני חושב שבכל זאת חלק מהשרשרת פגע בך. מצטרף לתאונה ההיא

שסיפרת עליה כדי לתת הסבר להתנהגות הכללית שלך, ולשטויות שאתה אומר בפרט.
 
אתה חושב זה אוקסימורון . אבל ברצינות, אני לא מאמין בכלום

אבל אין דרך להסביר את הדבר ,
שהרגשתי מעין קרן שחודרת לי לראש מתפצלת לצידי הגוף ונעלמת
שרשרות ההרמה שעל המנוף היו הרבה מעלי וטיפה מאחרי .
לא יכולתי לראות אותן ולא הבנתי למה המנופאי צועק , הוא גם היה רחוק
זה מנוף גדול
עקב ההרגשה הזו בלבד רצתי קדימה , בדרך כלל אני לא אוהב לרוץ .
 

WarDog

New member
ומנוע סילון במטוס עוב ב10-30K סל"ד

וזה מצב רגיל, אפילו לא מתקרב למגבלות.
&nbsp
אבל מה הקשר של זה לבין החלפת שמן תכופה?(ובמנוע סילון מחליפים לפי כמות שעות! עבודה ולא כמה ק"מ המטוס טס).
 
כבר נאמר שמספיק כל 15000. מי שרוצה קודם שיחליף

זה כמו כמו מי שמספיק לו פיאסטה והוא נוסע בלנד קרוזר .
זכותו.
אמר לי מישהו שעובד בשיפוץ רכבים שצריך להחליף מוקדם יותר
לא נראה לי חיוני .
 

enigo

New member
זה לא מה שאמרת. אמרת שגם אם יחליף כל 20,000 לא יקרה כלום.

 
כן , גם זה נכון . נדמה לי שבמאזדה mvp _אם אני זוכר נכון

היה מיכל נוסף של שמן שהיה מוסיף שמן למנוע באם היה חסר .
והיה צריך להחליף שמן לעיתים רחוקות יותר
או שזה היה טויוטה ?
 
למעלה