שאלה על לחץ אויר בצמיגים

  • פותח הנושא yd33
  • פורסם בתאריך

yd33

New member
שאלה על לחץ אויר בצמיגים

החלפתי רכב ובספר רכב החדש כתוב למלא אויר צמיג קדמי 3 יחידות psi פחות מאשר הצמיגים האחוריים . ברכב הקודם מילאתי אוויר באופן שווה בכל 4 הגלגלים . לא הבנתי את ההגיון שהדבר הזה .. האם מישהו יכול להסביר ? תודה הצמיג הוא ג'אנט 16'' , אם זה משנה
 

WarDog

New member
הבדלי עומס על הסרנים

יש מצבים שצריך למלא לחץ שונה עקב עומס שונה על סרנים שונים.
 

enigo

New member
אבל בדרך כלל, צריך למלא לחץ אוויר גבוה יותר בקדמי

אלא אם מנפחים לעומס גבוה (רלבנטי בעיקר בנסיעות לסופ"ש משפחתי).
 

yd33

New member
בספר רכב כתוב כך :

צמיגים קדמיים 35 צמיגים אחוריים 38 בספורטאז הייתי ממלא 33 בכל ארבעת הצמיגים ( במוסך מישהו הסביר לי שבחודשי הקיץ כדאי להוריד יחידה אחת של psi בגלל מזג האוויר החם השורר במדינתנו ) . אגב , לספורטאז היה ג'אנט 17", אם זה משנה ..
 

enigo

New member
בספר רכב, כמעט תמיד, יש יותר מלחץ אוויר מומלץ אחד

לא זוכר רכב שלא ניתנו עבורו שני לחצי ניפוח מומלצים, אחד עבור עומס נמוך, ואחר עבור עומס גבוה. ולפעמים יש לחץ מומלץ שלישי - לצריכת דלק נמוכה.
חפש את הנתון השני (אפשר גם על הרכב עצמו, אגב, לא רק בספר).
אם היית אומר באיזה רכב מדובר, אולי היינו יכולים למצוא לך את הנתונים.
 

enigo

New member
נכון. פספסתי את זה. התייחסתי רק להודעה הראשית

 

yd33

New member
הנתון השני הוא ל"טיסה מעל 120 קמש .." או משהו כזה

ואילו אני נוהג בעדינות , כמו קשישים עם קלנועית ...:)
האם זה הגיוני שבאאוטלנדר החדשה ממלאים 35 מקדימה ו-38 מאחורה ?
תודה
 

enigo

New member
נשמע מוזר מאוד. אתה יכול לצלם ולהעלות את העמוד הרלבנטי?

 

yd33

New member
צילום :



 

חן 1111

Active member
אתה לא קורא את זה נכון

הלחץ הוא זהה בצמיגים הקדמיים והאחוריים - 35 psi. הלחץ של 38 מתייחס למהירות של מעל 160 (רשום למטה ליד הכוכבית).
 

enigo

New member
אתה צודק. אבל אפשר בהחלט להבין מאיפה הבלבול. פשוט עיצוב

נוראי. כאילו מישהו התקמצן על שורות בטבלה...
 
הגיוני בהחלט. תסתכל על המדבקה ברכב

כאשר הרכב עמוס לגמרי אפילו צריך להעלות את הלחץ במקצת
בגלגלים האחוריים
 

yd33

New member
בספורטאז היתה מדבקה על הדלת ,

באאוטלנדר אני לא מוצא את המדבקה הזו ..
 
אם לא בדלת אז במכסה פיית הדלק ?

ולגבי הפער בין האחורי לקדמי.
אל תשכח שהרכב שלך הוא במבנה "ג'יפ סטיישני". כלומר יש חלק משמעותי מהרכב שנשען על הגלגלים האחוריים.
אני יכול לנחש אולי על הסבר נוסף: האם ההנעה אצלך קבועה 4*4 אושהאם ההנעה אצלך אחורית כש2*4?
&nbsp
שים לב שאלה ערכים קרים ! כדאי שתקפיד כי הצמיגים אצלך יקרים
 

yd33

New member
בדלת אין , בפיית דלק אני אבדוק מחר לפני נסיעה ,

הדגם הוא אינסטייל 2*4 .
לא הבנתי את המשפט האחרון שכתבת ... אפשר הסבר בבקשה ? תודה
&nbsp

 
לא הבנתי מה לא ברור לך:

בנוסף, כשאני מסתכל שוב בצילום מהספר שלך אני משנה את האינטרפרטציה שלי ואני חושב שונה מכל מה שכתבו האחרים כאן בשרשור:
הספר שלך ממליץ על 35PSI בכל 4 הגלגלים כלומר אין הבדלים אצלך.
לעומת זאת בנסיעה מהירה [160 קמש ומעלה] הספר שלך ממליץ על 38 בכל 4 הגלגלים.
&nbsp
זה לחלוטין מייתם את כל הדיון שהתפתח כאן. דיון שהלך PARA דהיינו איבד את הכיוון הנכון. שגיאה בקריאה הובילה את כולנו לחפש הסבר מניח את הדעת לזה וכשהיסודות [קריאת טקסט פשוט] רעועים אז כל המגדל קלפים קורס.
אם כי להגנתנו אומר שהספר רשום באופן לא מספיק ברור, אבל זה לא מצדיק קריאה לא נכונה.
 

yd33

New member
תודה על התגובה . מלכתחילה לא חיפשתי הסבר

מעמיק לסוגיית לחץ האוויר בצמיגים , אלא רק תשובה לשאלה האם זה הגיוני ..
בנוסף , אם הטבלה כתובה נכון , אז לא הבנתי למה צריך את העמודות של קדמי ואחורי , הרי לחץ האוויר זהה בכל ארבעת הצמיגים .
160 קמ"ש ?? לא ידעתי שבכלל אפשר לנהוג במהירות הזו באאוטלנדר , הוא די "עגלה" .. ( אבל בהחלט מספיק לשימוש שלי , אני לא מתלונן )
שוב , תודה רבה .
 
למעלה