למה הרכב מתחמם מהר?

דאלטון

New member
למה הרכב מתחמם מהר?

נסיעה של מספר דקות ואזור המנוע מתחמם מהר.

האם המנוע מתחמם באותה רמה בין אם נוסעים שעה ובין אם נוסעים מספר דקות? או שזה מתחמם יותר ככל שנוסעים כמה שעות רצוף?

האם המים לא מקררים מעט את המנוע?
 
אין נורה אדומה , זה היה פעם. יש נורה כחולה

כאשר המנוע קר המנורה הכחולה דולקת , היא נכבית לאחר שהמנוע מגיע לטמפ' העבודה .
הנורה הופכת לאדומה רק כאשר יש תקלה והמים עוברים את הטמפ' המותרת .
פעם הייתה הנורה דולקת באדום בלבד רק כאשר הייתה תקלה ולא יכלת לדעת האם היא תקינה או לא , אם היא לא תקינה יכלת להיות בבעיה של התחממות המנוע.
 

enigo

New member
אז תחליט, יש נורה אדומה או אין? בכותרת אתה אומר שאין, ובתוך

ההודעה אתה אומר שכן.
 
תנחש! למה זה חשוב לך מה אני אומר?

יש לך אלרגיה להבנת הנקרא , אני לא יודע איך מתקנים דבר כזה.
 

WarDog

New member
"אין נורה אדומה" ו"הנורה הופכת לאדומה" מה אפשר להבין מזה?

או שיש מנורה אדומה או שאין.
 
אם שולחים את הגבר לחפש נורה אדומה הוא לא ימצא

לא ברכב חדש ולא ברכב ישן .
ברכב חדש יש נורה כחולה שנדלקת כאשר הרכב קר ונכבית כאשר הוא מגיע
לטמפ' עבודה , הנורה תהפוך לאדומה רק בעת תקלה .
ברכב ישן אין בכלל נורה דולקת , אלא רק בעת תקלה היא תדלק באדום לכן אנשים היו מוסיפים שעון חום, כי הם לא יודעים אם הנורה או החיישן תקינים .
 

WarDog

New member
"בעת תקלה היא תדלק באדום"= נורה אדומה.

אם כבר גם הנורה הכחולה היא לא כחולה, אלא LED לבן/שקוף שמחליף צבעים.
 

enigo

New member
שמע קטע, זה אומנם משהו חדש לגמרי, אז אפשר להבין למה אתה לא

שמעת עליו, אבל זה ממש מגניב - כשפותחים סוויץ', כל הנורות בלוח המחוונים נדלקות, כדי שתוכל לדעת אם הן תקינות או לא. נכון פטנט מגניב?
&nbsp
 
לא נכון ! לא דובים ולא יער, מעניין למה אנשים המירו את הנורה

בשעון חום שאפשר לדעת מיידית באם הוא תקין . סתם אהבלים , נכון ?
בפיאט 127 1976 הלך לי ראש מנוע בגלל הנורה , היא נדלקה מאוחר מידי
הייתי נהג חדש ולא קלטתי את הסימנים המוקדמים .
בסובארו 1982 DL , המים נעלמו ומה שנשאר הפך לקיטור ושום נורה לא דלקה לא בסוויץ ולא התקלה
המזל ששמעתי את רעש הקיטור יוצא מהחור שנוצר במכסה הטרמוסטט
ובסובארו ראש המנוע לא הולך כל כך מהר .
 

enigo

New member
אז תחליט מה אתה רוצה להגיד - שאין נורה, או שהנורה לא יעילה?

אלו שני דברים שונים לחלוטין.
עובדתית - יש נורה. כך שהאמירה שלך שאין נורה היא שגויה. אפילו אתה אומר שיש נורה (באותה הודעה, מה שהופך את זה למשעשע במיוחד).
האם הנורה מספיקה או לא? זה כבר דיון אחר. אישית גם אני מעדיף מד חום, שמאפשר לזהות בעיות עוד לפני שהן הופכות לקריטיות - אלא אם מדובר במד חום מהסוג שמקובל במכוניות יפניות, שבו המחוג לא לינארי, ופשוט תקוע באמצע כל זמן שהחום בטווח התקין.
אז בקיצור, כמו בהרבה דיונים איתך - אני מבקש להזכיר שהתנאי הבסיסי לקיום דיון הוא שתגיד מה שאתה רוצה להגיד, ולא משהו אחר... כמובן, אחרי שתחליט מה אתה רוצה להגיד.
 

חן 1111

Active member
כן. די אהבלים. הבעיה עם שעון היא שקל להתעלם ממנו

לעומת זאת כשנורה נדלקת, זה שינוי בולט לעין. וזה שהנורה נדלקת מאוחר מדי, זה אגדות. אם אתה עוצר ברגע שהיא נדלקת, ולא ממשיך עד למקום נוח יותר, לא קורה כלום למנוע.
ובסובארו תמיד היה שעון חום. אולי בגלל זה לא נדלקה לך נורה.
 

enigo

New member
לי זה ממש לא חשוב, אבל קורא תמים, שלא מכיר אותך, עוד עלול

לקחת את מה שאתה אומר ברצינות, ולנסות להבין איך יכול להיות שאין נורה אדומה כשאתה אומר במפורש שיש נורה אדומה.
 

חן 1111

Active member
היא נדלקת כשפותחים סויצ'. ככה יודעים שהיא תקינה.

אותו דבר לגבי נורות לחץ שמן וטעינה.
 

enigo

New member
נו, חן, ברצינות - זה קיים רק איזה 30-40-50 שנה, אתה לא יכול

לדרוש מאידיט לעקוב אחרי כל החידושים האחרונים בעולם הרכב!
צריך לעודד אותו על הדברים החיוביים - למשל שהוא מבדיל בין אדום לכחול. זה כבר יפה!
 
רכב באופן רגיל צריך להגיע לטמפ' עבודה לאחר כ 2 קילומטר

ואז להשאר בתחום הזה לא משנה היכן אתה נוסע
יש 2 אמצעי קירור \ חימום
1.מחוץ לעיר הרכב יתקרר על ידי הרוח , בנסיעה איטית המאוורר יופעל.

2.כאשר יש טמפרטורה נמוכה של מי הקירור הטרמוסטט יסגור את מעבר המים
ובכך ישמור על טמפרטורת עבודה מתאימה
כאשר חם מידי הטרמוסטט יפתח ויאפשר ליותר מים לעבור ובכך לקרר יותר
כאשר מי הקירור קרים הטרמוסטט נסגר ויאפשר למים להתחמם עד לטמפ' עבודה
כאשר מי הקירור חמים מידי הוא נפתח ויאפשר ליותר מים להתקרר על ידי
הרדיאטור.
ולשמור על טמפרטורת עבודה
 

דאלטון

New member
הסבר ברור ומובן


 
למעלה