מערכת בקרת שיוט יונדאי i30 שנת 2008

xxrgwl2

New member
מערכת בקרת שיוט יונדאי i30 שנת 2008

שלום
כשתי שניות אחרי שאני לוחץ על כפתור set בכדי לשמור על מהירות קבועה, מערכת בקרת השיוט נכבית. גם נורת cruise וגם נורת set , ניכבות. בבדיקה במוסך, איו שום תקלה הרשומה במחשב הרכב. האם מישהו נתקל בבעיה דומה?
 

מנחם231

New member
אני סתם שואל

באיזה מהירות אתה מכניס את הבקרה? תנסה להיכנס ב80 קמ"ש ותראה.
יש רכבים שבמהירות נמוכה לא תוכל להשתמש בזה.
 
אמנם אין לי היונדאי , אצלי זה פועל רק מעל 25 קמ"ש

דווקא היה שימושי אם הוא היה פועל גם בפחות .
 

xxrgwl2

New member
בקרת שיוט יונדאי i30

עובד אצלי מעל 40 קמ"ש. התקלה מתרחשת בכל מהירות מעל 40 קמ"ש.
 

מנחם231

New member
לא ברור

התקלה מתרחשת מתחת ל40 או מעל?
אם זה קורה מתחת זה תקין לגמרי. גם 40 נראה לי קצת נמוך לבקרת שיוט.
"שיוט" זה לא הליכה מהירה
 

xxrgwl2

New member
כתבתי בהודעה הקודמת שזה קורה במהירויות מעל 40 קמ"ש

 

auto2buy

New member
האם החליפו לאחרונה מתג אור בלם או..

שבעבר היתה תקלת ESP שתוקנה?
 

xxrgwl2

New member
היתה תקלת ESP שתוקנה ע"י החלפת רכיב כלשהו ליד דוושת הברקס

בכל אופן, התקלה בבקרת השיוט אינה מזמן החלפת הרכיב (אלא מתקופה לא קצרה אחרי ההחלפה) ודבר נוסף הוא שלחיצה על הברקס לא מכבה לגמרי את בקרת השיוט אלא מבטלת את שמירת המהירות ומשאירה את המערכת דרוכה. בתקלה אצלי, בקרת השיוט ניכבית לגמרי. האם עדיין לדעתך יש קשר? איך ניתן לבדוק זאת?
 

auto2buy

New member
יש קשר

במידה ואין פיקוד מהמתג אור בלם, ניטרול בקרת השיוט הוא סוג של ברירת מחדל.
אופציות נוספות שנתקלתי בהם במצבים כאלו, נפילות מתח שמקורם בחיווט שמוביל לקופסת הנתיכים אך בעיה זו בד"כ מלווה בכך שמד הTRIP מתאפס למרות שהנהג לא ביקש.
ועוד אפשרות פחות שכיחה (אך יקרה) שמקורה במתגים שעל ההגה ואז אין מנוס מהחלפת ההגה.
לגבי בדיקה של מתג אור בלם, האופציה היחידה היא להחליפו שוב...
 
למעלה