צמיגים 205/6016 עבור שברולט קרוז 2009

איתי ג

New member
צמיגים 205/6016 עבור שברולט קרוז 2009

שלום לחברי הפורום הנכבדים,
ברשותנו שברולט קרוז משנת 2009 שנכשלה בטסט על צמיגים קדמיים .
בכוונתי להחליף בהזדמנות זו את כל ארבעת הצמיגים כיוון שגם האחוריים משנת 2009 והם מעט גבוליים מבחינת כמות הבשר שנשארה עליהם.
משיחה עם צמיגי אנטון ביפו עולה שהוא מציע צמיגים במידה שבכותרת של TOYO במחיר 350, או קלבר במחיר דומה או ברדיג'סטון במחיר 450 שנראה לי מעט יקר (כל המחירים פר צמיג). בטלפון לא עלה בידי לקבל ממנו את פרטי דגמים המדוברים. הרכב משמש כרכב שני שצובר קילומטראג' נמוך והחשוב ביותר עבורנו הוא הבטיחות קרי מרחקי בלימה (במחיר סביר). אני לא מכיר את TOYO, ולכן נטיית הלב שלי היא לרכוש את הצמיג של קלבר שהיא חברה מוכרת. האם אני צודק? אגב, על בסיס בדיקה ברשת אני משער שזה הצמיג של קלבר המוצע לי:
קלבר KLEBER 92H DYNAXER HP3 205/60R16
לעומתו טויו יש שתי אפשרויות שאני מוצא ברשת בטווח מחירים דומה ולכן אני מניח שזה מה שאנטון מחזיק:
TOYO NE R38 92V TL OE 205/60R16
TOYO Proxes CF2 92V TL 205/60R16
מה דעתכם? האם אכן הצמיגים של קלבר עדיפים בתנאים אלו?
אני מוצא ברשת עוד צמיגים קצת יותר יקרים שנשמע לי שלא בהכרח יותר טובים:
HANKOOK K415 92H TL 205/60R16
DUNLOP 92H TL SPLM703 205/60R16 אבל אני לא מחבב דנלופ מאז שרכשתי את הדגם השנוי במחלוקת שלהם (SP490 כמדומני)
וכן ישנם צמיגים זולים יותר של חברות שלהבנתי פחות טובות
פלקן
GT
אשמח מאוד לשמוע דעתכם, כיוון שבכוונתי להחליף צמיגים כבר בשבת הזו.
תודה מראש,
איתי
 

איתי ג

New member
טוב, מסתבר שרישיון הרכב מגביל אותי

בדקתי ברישיון הרכב וכתוב בו שהצמיגים הם בדירוג מהירות V. מכאן שלהבנתי הקלבר יורדים מהפרק כיוון שהם בדירוג מהירות H.
האם בנתונים האלה הייתם בוחרים בצמיגים של טויו? ואם כן מי מהם? אני לא מכיר מספיק את החברה הזו. לחלופין אולי ההנקוק שהזכרתי מעלה, ואולי תגידו שמספיק פלקן או GT.
תודה מראש,
איתי
&nbsp
 

איתי ג

New member
תודה, ראיתי ברשת שמרחב עצירה קצר ברטוב הוא חיסרון, האם נכון?

ראשית תודה על התשובה המהירה.
בדקתי ברשת את הצמיגים שפירטתי מעלה, וכוונתי היא לרכוש את הצמיג של TOYO שמדורג B במרחק עצירה על כביש רטוב, כיוון שהוא עדיף על יתר הצמיגים שאיתרתי המדורגים C בבלימה על כביש רטוב.
מאידך ראיתי כעת מאמר לפיו:
"כל צמיג הוא תוצר של איזון ופשרה בין תכונותיו השונות. על מנת לתכנן את הצמיג כך שיספק טווח עצירה קצר בכביש רטוב, נדרשת פשרה מסויימת ביכולת הבלימה שלו על כביש יבש. בלימה טובה בכביש יבש מחייבת, בין השאר, שטח מגע רחב יותר של הצמיג עם הכביש. עצירה בכביש רטוב מחייבת, לעומת זאת, תעלות לפינוי מים בסוליית הצמיג. מדובר בשתי תכונות הסותרות זו את זו."
מזה נובע שעדיף, מבחינות מסוימות, לבחור בצמיג שבולם פחות טוב ברטוב, כיוון שיכולת בלימה מהירה ברטוב פירושה שהצמיג יבלום לאט יותר על כביש יבש.
האם אתם מכירים טענה כזו? זו הפעם הראשונה שאני שומע זאת.
איתי
 

enigo

New member
הטענה הזו נכונה ברמת העיקרון. אבל אנחנו במציאות, לא בעיקרון

וצמיג שמתוכנן נכון, מהחומרים הנכונים, יכול להיות עדיף על צמיג שמתוכנן פחות טוב ו/או עושה שימוש בחומרים פחות איכותיים, גם בבלימה ברטוב וגם ביבש.
ולשאלה המקורית - הייתי מעדיף ברידג'סטון על קלבר. חברה מס' 1 בעולם (מבחינת היקף מכירות) לעומת מותג ה"תקציב" של החברה מס' 2...
ועוד דבר - בדרך כלל צמיג במידה נתונה מוצע במספר סיווגי מהירות. מאוד לא סביר שהקלבר מוצע רק בסיווג H במידה הזו.
 

איתי ג

New member
תודה רבה ומה הייתי בוחר בהינתן גם הטויו והפלקן

תודה על התשובה המהירה.
התכוונתי בשעות האחרונות על הטויו שדירוג הבלימה שלו הוא B, איך הייתי מדרג את האפשרויות בהינתן שהברידג'סטון מעט יקר עבורי, האם נכונה ההנחה שלי נכונה שמדובר על קלבר ואח"כ טויו ואח"כ פלקן? האם טויו ופלקן אכן מייצרות צמיגים טובים? (פירטתי מעלה את הדגמים הספציפיים אם זה עוזר)
שוב תודה
 

enigo

New member
בעיקרון, טויו ופלקן הן חברות "דרג שני" - בדיוק כמו קלבר, אגב

ברידג'סטון היא חברת "דרג ראשון". מה המשמעות של זה? שבדרך כלל הצמיגים שלהם הםא לא קצה השפיץ של הטכנולוגיה, אבל גם לא גרועים. אבל זה בדרך כלל - מה שחשוב לך הוא המצב בצמיג ספציפי.
אני מבין שמצאת את דרוגי היורולייבל של כל הצמיגים - תוכל להציג אותם כאן כדי שנוכל לחוות דעה?
כמו כן, חפש קצת דיווחים ברשת על ה-CF2. את ה-CF1 לא כל כך אהבתי, אבל זה לא מאוד רלבנטי.
 

איתי ג

New member
דירוגי יורולייבל כפי שאיתרתי

הצמיג הבא של קלבר kleber 92h dynaxer hp3 205/60r16 - אני רואה שדירוג הבלימה הוא B אך בצריכת דלק E (וממילא הוא בדירוג מהירות H אז אצטרך למצוא שאכן הוא נמכר בארץ גם דירוג מהירות V)
טויו TOYO Proxes CF2 92V TL 205/60R16
דירוג בלימה B צריכת דלק C. בשלב זה הוא נראה לי הצמיג העדיף עבורי
זה הטויו הנוסף שנראה לי נחות TOYO NE R38 92V TL OE 205/60R16
דירוג הבלימה שלו הוא C. צריכת דלק C אבל זה כבר פחות חשוב בעיניי.
לגבי הברידג'סטון, הרי שלא ברור לי איזה דגם בדיוק מוצע לי, אבל מחיפוש ברשת מצאתי שהדגם הבא מוצע ב-550 ש"ח לצמיג וזה הכי קרוב למחיר שהציעו לי (היתר משמעותית יותר יקרים) BRIDGESTONE - ER300ECO
לא מצאתי דירוג ישיר של הדגם המדויק הזה, אבל מצאתי באתר הבא דירוג של צמיג שהוא כנראה מסדרה זהה במידה מעט שונה, ודירוג הבלימה שלו הוא B וצריכת הדלק E, כך שאני לא בטוח שהוא עדיף על האחרים.
אגב אם אמצא את הפלקן הבא בדירוג מהירות V הרי שגם לו יש דירוג בלימה B ודירוג צריכת דלק C כך שהוא משתווה לטויו המועדף אבל זול יותר מבדקה טלפונית מול אנטון.
אשמח לשמוע מה דעתכם
איתי
 


 
כל 4 הצמיגים היו מ2009 ?

כלומר מעולם לא החלפת צמיגים. לפעמים אפשר לשאוב מידע על סמך הצמיגים הישנים המותקנים ברכב, כלומר, אלה שבחר היבואן להתקין. הם מכונים OEM...מה מותקן אצלך?

מצד שני במקרה של רכב מ2009, בהחלט ייתכן שיש אופציות טובות יותר בשוק, בכל זאת עברו אי אילו שנים מאז. ובכל מקרה ראוי להבין שצמיגי הOEM הם בד"כ בחירה טובה [היצרן לא ישים משהו גרוע. הוא בדק, בחן והחליט] אבל גם לרכב חדש אי אפשר לשלול שבשוק אין צמיגים טובים יותר. בכל זאת, צריך לזכור כי גם שיקול המחיר נכנס אצל היצרן. לעתים אפילו מקבל הצמיגים חינם כדי שאח"כ ידעו שאלה צמיגי הOEM. יש רבים שאוטומטית מחליפים לכזה בדיוק. זו כמובן לא התנהלות שאוטומטית ניתן לקבוע עליה שהיא נכונה ו/או חכמה, לא בהיבט הכלכלי וגם לא בהיבט המוטורי.

מעניין כמה ק"מ עבר הרכב מ2009? וגם האם ביצעתם רוטציית צמיגים?
אתה יכול לצלם הצמיגים האחוריים וגם הקדמיים שנלמד איך ניראים צמיגים שהוכשלו בטסט?

דבר אחרון, כנס לאתר יד 2 ותוכל להשוות מחירים באופן משמעותי...
 
למעלה