היכן יש משטח החלקה לרכב

  • פותח הנושא popp
  • פורסם בתאריך

popp

New member
היכן יש משטח החלקה לרכב

שלום לכולם

היכן יש משטח החלקה לרכב?
אני רוצה לדעת היכן יש מרכז הדרכה שמסביר איך להימנע מהחלקה, מסיחרור רכב ועוד...
היכן יש מרגשי החלקה ללימוד?

תודה לעוזרים
 

M o l

New member
אני מכיר את אלטרנתיבי, דרייב-ארט ומסלולים.

עם אלטרנתיבי יש לי ניסיון מלפני כ-12 שנה. עם דרייב-ארט לא מזמן.
אין לי מושג אם שלושתם עדיין פעילים (וייתכן ויש עוד מגרשים).
 

enigo

New member
מסלולים נסגר. ראם הקים חברה אחרת, לא זוכר את השם

מגרש החלקה אין בארץ. הכי קרוב זה המתקן שמרים מעט את הרכב ומאפשר לדמות אובדני החלקה. נדמה לי שרק לאלנטרנטיבי יש כזה, אבל לא בטוח.
 

M o l

New member
כשעשיתי קורס באלטרנתיבי, אכן היה להם סקיד-קאר.

לפני כחצי שנה, הייתי בקורס בדרייב-ארט של חצי יום (חצי מעשי, חצי הרצאה) בקיבוץ משמר דויד, יש שם אמפיתיאטרון שמפזרים בו קונוסים ומרטיבים את המשטח ומתרגלים בלימות חירום ואיבודי אחיזה.
 

enigo

New member
הרטבת המשטח הזו היא אחיזת עיניים

לא מכוונת, לדעתי, אבל עדיין. אלא אם אני טועה והם אכן מציפים את הכביש, מה שדורש כמויות אדירות של מים בהעדר מערכת מחזור, הרי שהרטבה בלבד לא מדמה באמת כביש בגשם. אין סיכוי לציפה וההבדל ברמת האחיזה לעומת אספלט יבש היא זניחה (בהנחה שהם עושים זאת על בסיס קבוע והאספלט כבר שטוף).
 

M o l

New member
לתחושתי ה-ABS מתחיל לעבוד שם הרבה יותר מוקדם

מאשר בכביש יבש והמרחקי בלימה היו ארוכים יותר, אבל לא מדדתי אמפירית ולכן אני לא אתווכח.

בכל מקרה, אני חושב שאתה מתקטנן כאן, קורס כזה (גם אם לא מדמים בו כביש מוצף במים) הוא בדיוק מה שפותח השרשור שאל לגביו.
 

dts

New member
אתה צודק

כולל האפשרות לחבר נהגים/ות למערכת ה ABS שלהם
לצערי חלק נכבד מהם לא ממש מבין מה זה ולמה פתאום זה רוטט לו
 
צודק , ב 2001 כאשר בלמתי בירידה בקסטל

הרגשתי פתאום רעידות , לא הבנתי מה זה, חשבתי שמשהוא לא בסדר בברקסים
כי בבלימה רגילה הABS לא עבד . , זה לא היה מקרה חירום, סתם האטה לפני סיבוב בכביש יבש , לכן לא הייתה לזה השפעה.
מה שמוזר לי כיום, רכב יותר כבד, בלמתי איתו כבר כמה בלימות חזקות ולא הרגשתי את ה ABS עובד . CX5
 

dts

New member
למה הכותרות המיותרות בסיגנון רוה"מ וחבורתו

אין צורך בכמוניות אדירות של מיים
אף אחד לא מנסה לדמות ציפה (לזה יש סקיד)
ההשפעה של מיים במגרש מורגשת באופן ברור גם לנהגים חדשים:
מרחק הבלימה מתארך
מכונית נכנסת מהר יותר לתת היגוי
אלו הנושאים העקריים והנפוצים בארץ ובעולם שמתורגלים במגרש .
ואגב
אין כרגע בארץ לאף חברת הדרכה לנהיגה מתקדמת מגרש משלה!
עצוב ומטומטם באותן רמות
 

enigo

New member
אז כנראה שהם עושים זאת במרווחי זמן גדולים - ולזה התייחסתי

כביש רטוב ונקי נותן כמעט בדיוק את אותה אחיזה כמו כביש יבש. זה לא עניין של דעה - יש מספיק נתונים בנושא. או שלחלופין אפשר לשאול כל רוכב אופנוע. אחרי יומיים שלושה של גשם, כשהכביש רק רטוב ולא מוצף - האחיזה טובה בדיוק כמו על כביש יבש בקיץ. לפעמים אפילו יותר.
בעצם, עוד הסתייגות אחת - זה נכון לאספלט טוב של כבישים. יכול להיות שבהינתן שזה אספלט של אמפי, הוא סלול באיכות אחרת.
וגם אם לכל חברות ההדרכה היה מגרש משלהן, זה עדיין לא היה מגרש החלקה. ביקרתי לא מזמן במגרש החלקה בגרמניה המשמש להדרכת נהיגה - זה לא סתם מגרש אספלט עם ממטרות. ממש לא.
יש משטחים שסלולים בחומר מיוחד שהופך לחלק מאוד ברגע שהוא רטוב (כדי לדמות שלג), יש מכשולים קופצים (רכים) כדי לאמן בתמרוני התחמקות, יש פניות בשיפועים הפוכים ועוד ועוד ועוד. שפע מתקנים שנבנו ותוכננו במיוחד כדי שיהיה אפשר לתרגל עליהם שפע מצבי חירום בכביש וללמוד את התנהגות הרכב. אגב, לא מדובר במתקן ענק - שטח של כמה דונמים וזהו, מהסוג שאין שום סיבה שלא יוקם בישראל. מלבד מודעות, כמובן.
 

dts

New member
אשמח לראות את הנתונים של מקדם אחיזה

בכביש יבש למול כביש רטוב ושטוף - אף פעם לא מאוחר
בנוגע לדו"ג - גם אם לא אחשיב את עצמי כרוכב מי יודע מה, אין אחיזה לטענה שלך על אחיזת הכביש הרטוב וזה לא מצוי לחלוטין בתורה ובפרקטיקה של "אופנוען מאומן" אותו עברתי ושמעתי לא מעט את גידי בהרצאות והדרכות פרונטליות.
 

enigo

New member
יש מידע שאוספים לאורך השנים, לא מאוסף לינקים.

אתה יכול לחפש ברשת.
ואשאל את גידי מה דעתו בנושא בפעם הבאה שאראה אותו. זו בהחלט היתה רוח הדברים של מי שהקים את אופנוען מאומן, טל שביט.
 

dts

New member
אחלה

תחפש ברשת (לי אין)
טל שביט נשמתו עדן אמר פעם ש...
גידי יבל"א, מומחה בתחום עדיין אומר שכביש רטוב בעייתי יותר.
לשכת רוה"מ גאה בך
נהיגה בטוחה
&nbsp
 

enigo

New member
גידי אמר את זה על כביש רטוב כללי, או על כביש רטוב ונקי?

יש הבדל גדול בין השניים. כי כאמירה כללית - זה נכון. בעיקר בארץ, שבה הגשם יורד במרווחים גדולים בדרך כלל, ולכביש יש זמן להתלכלך בין גשם לגשם, והגשם מציף את הלכלוך הזה, מה שיוצר שכבה חלקלקה.
על כביש רטוב ונקי זה לא נכון, ואני בספק שלזה התייחס גידי. ולו רק בגלל שכמדריך לציבור כללי, אין טעם להכנס להגדרות כאלו, שרק עלולות לבלבל את הקהל, שאתה לא בטוח מה טיבו.
אבל על מה הוויכוח? כשתהיה ליד מחשב עם קשר לאינטרנט (רגע... איך אתה גולש כאן אם הרשת לא זמינה לך?) חפש סרטונים על בלימה רטובה או על מסלולי הדרכות נהיגה, ותראה לבד את כמות המים המדוברת. משקים בממטרות גדולות את הכביש בלי הפסקה. עד היום, מלבד במגרש ההחלקה ז"ל באשדוד, לא ראיתי מישהו שעובד ככה בארץ, אלא פשוט מרטיבים עם צינור את הכביש, סוגרים את המים, ומתחילים בהדרכות.
 

Raffael

New member
באלטרנתיבי עד לאחרונה - הרטבה רצופה בממטרות

וזה כך כבר שנים ארוכות. יכול להיות שזה השתנה בשבועות האחרונים.
יש הבדל אחיזה משמעותי במגרש שלהם בין יבש לרטוב, אבל זה אספלט שרחוק מלהיות איכותי ולכן מדמה היטב את רוב כבישי ארצנו. אספלט איכותי, בסלילה איכותית, אכן מציע רמת אחיזה מפתיעה לטובה, אבל האחראים על התשתיות בארץ מעדיפים בד"כ את הגישה של להפתיע כמה שפחות את הנהג.
 

enigo

New member
אם טעיתי וההרטבה היא בהמטרה רצופה - אני מוריד את הכובע

לא יצא לי לראות הדגמות של אלטרנטיבי. יצא לי לראות מספר הדגמות "כביש רטוב" שבוצעו כמו שתיארתי - מסיבות ברורות - והיו בדיחה. אם אכן "משקים" את האספלט כמו שצריך, אז סבבה.
 
למעלה