החלקתי עם הרכב..בקיץ...למה?

WarDog

New member
בו נגיד שיותר קל לקבל תקציב של 5 מיליון מאשר 50 אלף.

ככה זה תמיד עובד עם תקציבים, תקציב גדול(מיליונים) קל יותר לקבל מאשר תקציב של מספר אלפים בודדים.
&nbsp
יצא לי לא פעם לראות תקציבים קטנים(כגון החלפת כלים לפני פסח) נדחפים לתוך פרויקט יותר גדול(גם אם הוא מיותר לחלוטין באותו הזמן, כגון שיפוץ כל המטבח) רק כי את הפרויקט הגדול קל לביא לאישור התקציב.
עוד דוגמא לכך(מהשירות הצבאי), יותר קל היה לקבל רכב תיפעולי(פולאריס רנג'ר) חדש לחלוטין(עם הניילון) מאשר להחליף סט צמיגים לאותו הרנג'ר הישן.
 

enigo

New member
זה כלל שנכון בדרך כלל - לא במקרה הזה.

כאמור - הליך של מכרז מוסדר (סלילה מחדש) מול עבודה שפשוט מוציאים לה הזמנה (תיקון בורות).
חפש את דו"ח המבקר בנושא מע"צ. חומר קריאה מרהיב...
 

WarDog

New member
אם אני לא טועה, זה עובד עד סכום מסוים(לא רק גודל הבור)

כלומר עם יש הרבה בורות בקטע אחד וכמות הטלאים עוברת גבול מסוים אז כבר חייבים מכרז לכל דבר.
ואני מדבר על קטע כביש עם 20+ טלאים כאלו בגדלים שונים, בלי להתחשב בבורות שלא תוקנו/הופיעו בזמן העבודה עקב תיפעול לא נכון של ציוד.
&nbsp
אני בטוח שאם המנהל האזורי/מחוזי של מע"צ היה נוסע שם כל יום העבודה לא היתה רשלנית כד כדי כך.
 

enigo

New member
אתה מזלזל בכושר ההמצאה של אנשים מושחתים

אם הגבול הוא עשרה בורות, אז מוציאים הזמנה לתיקון של עשרה בורות, חודש אחרי זה לעוד עשרה בורות וכן הלאה...
 

WarDog

New member
הלוואי ובאמת היו עושים את זה, הבעיה היא שההמצב נשאר ככה

כבר הרבה זמן(שנה+), אם היו מתקנים 10 בורות כל פעם ופעם בחודש כבר היו מגעים למצב של כביש חדש
 

enigo

New member
כנראה נזהרים לא למשוך תשומת לב... בכל מקרה, ממליץ לאתר

ברשת את דו"ח מבקר המדינה, ולקרוא קצת על הנושא. אבל רק עם צנצנת גדולה של רגיעון בהישג יד.
 

WarDog

New member
אני לא קורא יותר את הדוחות של המבקר.

אני גם חובב תעופה, וקראתי פעם את הדו"ח שלו בנושא התעופה בארץ(בעיקר התעופה הכללית), מאז אני לא קורא דוחות שלו יותר, חבל על הבריאות כאשר קוראים את הדוחות(מכל הביזיון שהולך במדינה).
 

enigo

New member
לא זוכר את השנתון. אבל נדמה לי שיותר טרי מזה.

 

prizman

New member
מרהיב, מרתק, קרא לזה איך שתרצה.

קראתי את זה בזמנו כשפורסם ובהחלט כדאי לכל אחד לקרוא את זה.
 

karpe

New member
נכון, בדקתי את הנושא

&nbsp
אף מהנדס כבישים ראוי לשמו לא יכול לעמוד מאחורי הטענה שהקירצוף האגרסיבי שעושים מגדיל אחיזה.
בירידות של פרויד בחיפה למשל הכביש מקורצף לגמרי, במצב הזה כבר כמה שנים, ואפילו יש שלט שאומר שהכביש קורצף למניעת החלקה.
למי שנוסע שם יום יום מדובר במטרד אמיתי, הכביש אוכל צמיגים, הרעש והרעידות מאד מטרידים, ולדו גלגלי זה בכלל חוויה מאד מסוכנת.
פניתי לעיריית חיפה בזמנו בנושא, והפנו אותי למהנדס האחראי שהסביר לי שהוא יודע שזה לא משפר אחיזה, אבל עובדתית כמות התאונות וחומרתן ירדה בכביש אחרי הקירצוף.
ההסבר ? בגלל האחיזה הנמוכה, הרעידות והרעש, אנשים פשוט נוסעים יותר לאט, וכך גם כשקורית תאונה היא במהירות נמוכה יותר. באותה מידה ולפי אותו היגיון היו יכולים לשים באמפרים לאורך הכביש.. גאונים ממש.
מה שעצוב זה שבהרבה מקומות אימצו את השיטה גם באופן נקודתי, הרבה כיכרות קורצפו, ומקטעים מפותלים של כביש כמו בין דורי לטכניון, ממש סיוט לנהוג בכבישים האלה.
&nbsp
 
מקרצפים בכדי שתהייה אחיזה לאספלט החדש ששמים על הישן

לפני שהיו מכונות קירצוף היו מרימים את האספלט לגמרי .
בכביש בשיפוץ יש שלטי אזהרה ," זהירות כביש מקורצף "
יכולה להיות עוד סיבה והיא שיפוע כביש לא נכון בסיבוב , שיפוע הפוך .
 
למעלה