פורד היו בין הראשונים שעברו לשמנים בצמיגות נמוכה יותר
ההסבר אז היה שזה נדרש בגלל הדחיפים ההידראוליים.
הקשר בין הצמיגות למזג האוויר זה עניין קצת היסטורי. מנוע חם הוא תמיד באותה טמפרטורה. הבעיה מה קורה כשהוא קר. כשהיצרנים דרשו שמן בצמיגות 20/50 וכדומה, אז למזג אוויר קר המליצו על, נגיד, 5/30. זה בגלל הערך הנמוך ולא הגבוה. בגבוה נאלצו להתפשר. היום, כשממילא הדרישה היא לצמיגות 30 במנוע חם, אז 5/30 או 0/30 מתאים לכל התנאים. כוונת ההוראה לגבי 15/40 בארצות חמות היא שמותר (לא מומלץ) להשתמש בשמן הזה אם לא ניתן להשיג את השמן המומלץ.