שמן מנוע.לפורד פוקוס.

שמן מנוע.לפורד פוקוס.

שלום לכולם.איזה שמן מנוע.מומלץ לפורד פוקוס.שנת 2006.דגם טרנד.אוטומט.מנוע בנזין.1600 סמ"ק.
 

enigo

New member
רוב הסיכויים ש-10-40, בדירוג SL ומעלה

אם יש לך ספר רכב - זה אמור להופיע שם, ויש סיכוי שיש גם מדבקה בתא המנוע עם הסמיכות המומלצת. אתה יכול להתעלם משם החברה שכתוב שם - זה סתם שיקולים מסחריים (שיתופי פעולה או אפילו בעלות של יצרן הרכב על יצרנית השמן).
&nbsp
 

enigo

New member
במכונית מודל 2006? אז שמנים כאלו היו אקזוטיקה

קשה לי להאמין, אבל קל יחסית לבדוק.
 

enigo

New member
נראה שאתה צודק, אם כי לא תמיד ברור בטבלאות שמצאתי לאיזה

מודל זה מתייחס. מופיעות המלצות לכל הטווח שבין 5-20 ו-0-30 ועד 5-40. עם הערות לגבי מזג אוויר חם של יותר מ-20(!) מעלות באחת הטבלאות, שאז מומלץ לעבור ל-15-40...
אבל זו היתה אחת הטבלאות שלא היה ברור בה לאיזה מודל בדיוק זה מתייחס.
 

חן 1111

Active member
פורד היו בין הראשונים שעברו לשמנים בצמיגות נמוכה יותר

ההסבר אז היה שזה נדרש בגלל הדחיפים ההידראוליים.
הקשר בין הצמיגות למזג האוויר זה עניין קצת היסטורי. מנוע חם הוא תמיד באותה טמפרטורה. הבעיה מה קורה כשהוא קר. כשהיצרנים דרשו שמן בצמיגות 20/50 וכדומה, אז למזג אוויר קר המליצו על, נגיד, 5/30. זה בגלל הערך הנמוך ולא הגבוה. בגבוה נאלצו להתפשר. היום, כשממילא הדרישה היא לצמיגות 30 במנוע חם, אז 5/30 או 0/30 מתאים לכל התנאים. כוונת ההוראה לגבי 15/40 בארצות חמות היא שמותר (לא מומלץ) להשתמש בשמן הזה אם לא ניתן להשיג את השמן המומלץ.
 

enigo

New member
אם אני זוכר נכון, דחיפים הידראוליים זה עניין די וותיק, עוד

מהתקופה שהשמן הנפוץ היה 20-50.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
נכון. כתבתי שזה היה ההסבר. לא שזו הסיבה האמיתית.

אני מניח שהסיבה האמיתית היא הפחתת צריכת הדלק וזיהום האוויר ברבע אחוז.
בכל אופן דחיפים הידראוליים צריכים להיות מתוכננים לפי צמיגות השמן (מבחינת הדיוק והמרווחים), והם עלולים להרעיש כשהשמן קר אם הצמיגות לא מתאימה.
 

enigo

New member


 

מנחם231

New member
שמן סינטתי ב2006

בפולקסוואגן משנת 2000 כל הרכבים שלהם עברו לשמן סינטתי מלא. ב2006
רכשתי פאסאט חדשה ושם הזהירו אותי בקבלה .
אני מכיר את השמן מאמצע שנות השמונים לאחר שהיו לנו צרות עם השמן בתעשיה.
מהנדסי חברת "פז" הציעו שנעבור לעבוד עם שמן סינטתי לנסיון ומאז הכל השתנה מבחינת תחזוקה.
חברים שלי בעלי קורולות שעברו לשמן סינטתי לא סבלו מ"הבוצה" שהיה מנת חלקם של אחרים.
 

enigo

New member
לא אמרתי שלא היו, אמרתי שנחשבו לאקזוטיקה

וכן, היתרון העיקרי של שמנים סינטטיים הוא עמידות גבוהה יותר בחום ולחמצון - בדיוק הגורמים לבוצה במנועי הקורולה.
 
למעלה