בזמנו הרכב היה מאוד מבוקש. בעבודה רכבים עם 200-250K נסעו ללא שום בעיות.
כן פעם סוברו היה רכב אמין מאוד.
התיקונים שלו לא יקרים באופן יחסי ובכסף קטן אתה קונה רכב גדול וטוב.
את כל הארבע ממש לא. שני צמיגים כן.
אם הצמיגים עם נסועה גבוהה רצוי את כל ה4.
בסה"כ זה עניין לשיקול שלך. אם הולך צמיג חדש אין בעיה להחליף לצמיג מאותה חברה עם נתונים זהים.
תשובה לא מדויקת. לפי היבואן - יש. לפי המציאות - אין
בזמנו סבלו ה-B4 מבעיה בדיפרנציאל המרכזי (בעצם לא דיפרנציאל, אלא מערכת מצמדים, אבל לא קריטי). אחת ההשערות היתה שזה נגרם בגלל הבדלי קוטר בין הצמיגים במקרה של צמיגים לא זהים על הסרן הקדמי והאחורי, ולכן היבואן הוציא הנחיה שחייבים שכל הצמיגים יהיו מדגם זהה. בהמשך התברר שהבעיה לא קשורה לצמיגים אלא בעית תכנון (מה שלא מנע מהם להתחמק מלהחליף את הרכיב בחינם למי שעבר את זמן האחריות), אבל ההנחיה נשארה.
ולכן - בתוך זמן האחריות, מומלץ להחליף את כל הרביעיה כדי לא לתת ליבואן תירוץ להתחמק מאחריות.
מבחינה מעשית לא. עובדה שיש לך כרגע שני צמיגים שחוקים יותר
מהשניים האחרים, והכל עובד בסדר. אז אם תחליף, המצב יישאר די דומה, רק הפוך. למעשה יהיה פחות חמור כי אני מניח שהאחוריים שלך במצב די טוב. אחרת היית מחליף 4.
אבל זה ברמת העיקרון.
תכל'ס, מכיוון שמדובר במערכת מצמדים, שמשולבים רק חלק קטן מהזמן, אין לזה שום השפעה.
אגב, בגרסאות הידניות, בהן יש דיפרנציאל מרכזי אמיתי, זה דווקא כן עלול להשפיע על הבלאי.
הבדל של 5 מ"מ בשחיקה, שזה המון, יגרום לסיבוב אחד של הדיפרנציאל בערך כל קילומטר. זה לא גורם לשום בלאי. אחרת דיפרנציאלים, גם רוחביים, היו הולכים כל שני וחמישי ואנחנו יודעים שזה לא קורה.
למעשה זה לא שונה מניפוח לא תקין של הצמיגים. גם הוא גורם להבדל מהירות.
של המערכת הפנימית של הדיפרנציאל, אז סיבוב לק"מ הוא די הרבה...
אבל אני נוטה להסכים שאם מדובר בהבדלים קטנים בקוטר, זה לא יהיה משמעותי. העניין הוא שבין צמיגים זהים במידה, אבל בפרופיל אחר או של יצרן שונים, יכול להיות הבדל של יותר מ-5MM. שמעתי טענות על הבדלים של ס"מ ויותר - אבל לא בדקתי.