החלקתי עם הרכב..בקיץ...למה?

Eriksen23

New member
החלקתי עם הרכב..בקיץ...למה?

היי חברים
אני 5 שנים כמעט על הכביש ללא תאונות וללא דברים חריגים.
היום קרה משהו די מוזר ואני מנסה לפענח מה בדיוק היה.

נכנסתי לכיכר במהירות רגילה לפנות שמאלה וביציאה הרכב "נגרר" ימינה, או שיותר נכון פשוט הפסיק לפנות והמשיך ישר (זה נקרא תת היגוי?)
ביצעתי כמה תיקונים עם ההגה תוך כדי בלימות עדינות ולאחר מכן סובבתי את ההגה נגד כיוון ההחלקה.
אני לא בטוח אם זה מה שהייתי צריך לעשות כי מעולם לא למדתי מה לעשות במצב כזה (ואולי הגיע הזמן לעשות קורס).

האם פעלתי נכון?
מה יכול לגרום להחלקה בקיץ כשהאספלט יבש לחלוטין?
יכול להיות שהיה כתם שמן?
יכול להיות שזה קשור להחלפת ציריות (אני חושב, לא בטוח שזה מה שהוחלף) לפני מספר ימים?

אני די חושש לנהוג באוטו כרגע בגלל שאני לא יודע אם הסיבה היא מכנית, אנושית או סביבתית.
 

חן 1111

Active member
כנראה שנשפך שם שמן או סולר על הכביש.

זה קורה לפעמים, ודווקא בכיכרות משום מה. קרה לי וקרה לבת שלי עם אופנוע. לא נעים.
פעלת נכון. קח בחשבון ששמן על הכביש הוא כל כך חלק שלפעמים פשוט אין מה לעשות. ראיתי פעם רכב עושה סיבוב שלם על המקום, במהירות ממש נמוכה, והנהג בכלל לא הבין מה קרה לו.
וזה כמובן לא קשור לציריות.
&nbsp
 

© DrorZi

New member
הסיבה לחשוש לנהוג היא תמידית

ודברים כאלה קורים, זו לא סיבה להשאר נעול בבית לדעתי
איזה רכב יש לך?
 

thehurricane

New member
חלילה להשאר נעול

כבר הבוקר נסעתי חצי שעה לעבודה (יש ברירה?), נסעתי קצת יותר לאט, הכל בסדר.
כנראה באמת איזה כתם, הייתי צריך לעצור ולבדוק כדי להיות בטוח.
בכל אופן מקווה שבזה תם הסיפור.
&nbsp
יש לי פולו ישנה 2005 אבל אני משתדל לתחזק אותה כמו שצריך ולא חוסך.
 

© DrorZi

New member
אני לא זוכר אם יש לך ESP ברכב

המערכות האלה עוזרות מ-א-ו-ד להתמודד עם מצבים כאלה
 

enigo

New member
במקרה במודיעין, ליד תחנת הדלק בכניסה?

יש שם כיכר שקטע ממנה חלק ברמה הזויה.
 
אפשר רק לנחש , אבל בכביש יבש בקיץ יכול להיות

רק דבר אחד מבחינת הכביש , כביש במצב מקורצף שכך האחיזה של הצמיגים מופחתת או מהירות יותר גדולה מהאפשרי בסיבוב ,
 

kitt

New member
כביש מקורצף מגדיל אחיזה בגלל זה לפני סיבובים בירידות מקרצפים

את הכביש.
 
אתה מדבר על קירצוף כמו שעושים בשיפוצי הכבישים?

זה מגדיל אחיזה ?

אני למרות העקיצות הגרד והפריחה, בעניין הזה עם העוקצני... אלא אם אתה מדבר על קירצוף מסוג אחר?
 

enigo

New member
זאת הטענה של מע"צ - והיא לא נכונה

בדיוק כמו שחריצים בצמיג לא מיועדים להגדיל אחיזה (ולהפך, מקטינים אותה), כך חריצים בכביש לא מגדילים אחיזה. החריג היחיד הוא על אספלט ישן באיכות נמוכה, וגירוד מאוד מאוד עדין שמחספס את האספלט שהוחלק לאורך השנים. עוד חריג - על אספלט גרוע, שלא מחלחל מים, החירוץ עוזר למנוע ציפה. שים לב למשותף לשני המקרים - אספלט גרוע...
אבל הגירוד שמע"צ מבצעת בדרך כלל הוא הרבה דברים, מלבד עדין.
באחד מכבישי הגישה למודיעין יש שילוב של פניה עם שינוי גובה שמגיע אחרי קטע ישר ומהיר יחסית. כל שנה, בחורף, כשהכביש היה רטוב וחלק, מכוניות היו ממשיכות ישר בקטע הזה ועולות על אי התנועה. אז גירדו את הכביש. עכשיו הן עפות גם בקיץ...
 

WarDog

New member
או שהבנתי אותך לא נכון, או שטעית

החריצים בצמיג(לרכב הממוצע, לא צמיג מיוחד למרוצים) כן משפרים את האחיזה, אבל בכביש רטוב שכן הם מונעים היוצרות של שכבת מים בין הכביש לצמיג.
&nbsp
מסכים לחלוטין עם הקירצוף העדין, שכן יוצר חיספוס של השטח ומגדיל את האחיזה.
&nbsp
רמת תחזוקת הכבישים ע"י מע"צ היא חובבנית במקרה הטוב ורשלנית בגבול הפלילי במקרה הפחות טוב.
בכביש שאני עובר בו קבוע יש חצי נתיב(כן, חצי נתיב, לא נתיב שלם!) שתוקן השיטת הטלאי, כל 2-20 מטר של כביש יש טלאי של 5-10 מטר(וזה קטע של כקילומטר), מה שיוצר הפרשי איכות(וסוג) אספלט בין הצמיגים בימין לצמיגים בשמאל ולפעמים אפילו בין שני הצמיגים בצד ימין, פלא שבחורף עוד לא קרו שם תאונות.
 

enigo

New member
כן, הכוונה היתה לשימוש בכביש יבש, שם החריצים בצמיג רק פוגעים

באחיזה.
על אספלט תקין ואיכותי, חספוס הכביש לא תורם כלום. החיכוך בין הצמיג לאספלט הוא לא ברמה המבנית (כמו בגלגלי שיניים, לדוגמא), ולכן מקסימום שטח מגע בין גומי לאספלט נותן מקסימום אחיזה.
&nbsp
לגבי המצב שאתה מתאר, הסיבה לו פשוטה - כסף. תיקון קטע כביש ארוך הוא עניין שדורש מכרז מסודר. אבל תיקון "בורות" (נדמה לי שהגבול הוא טלאי בגודל של עד עשרה מטרים) לא דורש מכרז, והקבלן המבצע נבחר לפי ראות עיניו של האחראי במע"צ. מה שכמובן פותח פתח ליחסי קח-ותן (או במילים אחרות - שחיתות).
כך שכל פעם שאתה רואה קטע כביש שמתוקן טלאי על טלאי במקום להיסלל מחדש, דע את הסיבה...
 

WarDog

New member
לא חשבתי אחרת לסיבת השיטה, רק הלוואי וזה היה רק "בורות"

בחלק המקומות שכוסה בטלאי לא היה נזק, לפחות לא ברמה שניתן לזהות בנסיעה רגועה(בורות לא היו בוודאות).
החלק הבאמת עצוב שלפני ואחרי הקטע הזה נסללו צמתים חדשים(אחת הוגדלה לדו נתיבי ונוספו רמזורים, ואחת היא חדשה לחלוטין) כמאט באותו הזמן שבוא בוצעו התיקונים, כלומרר עם קצת חשיבה רחבה יותר היו יכולים לכניס את הקילומטר הזה אפילו בחלוקה 50/50 לשני הפרוקטים האחרים(צמתים, שאם אני לא טועה גם בוצעו ע"י אותו קבלן).
 

enigo

New member
לא הבנת, הא?

כשמבוצע מכרז מסודר, שלא תלוי - או לפחות, פחות תלוי - בהחלטה של אדם בודד, הרי שאין לאותו אדם את הכח לדרוש, ולקבל, שוחד תמורת בחירה בקבלן א' במקום בקבלן ב'. המטרה היא לא לחסוך בכספי ציבור, או לבצע את העבודה בצורה היעילה והנכונה ביותר.
 

WarDog

New member
הבעיה היא שמי שמוציא את המכרז לא חושב עם השכל

אני לא מדבר על תקציבים, כי פה תמיד יש מי שיקבל "מעשר",
הבעיה היא שאותו בחור/צוות לא חשב על דרך להגדיל לעצמו את ה"מעשר" ע"י הגדלת שני המכרזים האחרים לכך שיכללו עוד X מטרים של כביש גם אם במחיר מופקע.
&nbsp
 

enigo

New member
יש הבדל גדול מאוד בגודל המעשר. קרא את דו"ח מבקר המדינה בנושא

מע"צ - משם לקוח מה שהבאתי על שיטת ה"בורות" במקום סלילה מחדש.
 
למעלה