החלפת צמיגים, עידכון המשך הסאגה...או סיומה?

החלפת צמיגים, עידכון המשך הסאגה...או סיומה?


הצמיגים הקודמים ייצור 0512 דגם K425 של הנקוק מדרום קוריאה שעלו ארצה מותקנים ברכב שעלה ארצה במרץ 2012 ועל הכביש אחרי רישוי בסוף מרץ 2012...ללמדכם שהצמיגים המותקנים ברכב חדש יכולים ללמד הרבה על מועד הייצור ומועד העלייה לארץ של הרכב
[שאלה דומה עלתה כאן בעבר]
על כל פנים השחיקה בסולייה חייבה אותי להחליף צמיגים ובמשך תקופה לא קצרה נאלצתי לדחות כי לא היו חלופות ראויות [החלופות שבכל זאת היו אפשריות היו מתוצרת סינית והיה גם פלקן שמיוצר בתאילנד או באינדונזיה...]
לאחרונה הגיעו לארצינו צמיגי הנקוק במידה הנחוצה לרכבי, עדיין "חמים מהתנור"...[כלומר מדיפים ריח חזק של גומי צמיגי טרי ורענן] ונוצצים ומחליקים ממשהו שמרוח עליהם ? אאריך על כך בהמשך.
את הרכישה ביצעתי בירושלים בפנצ'ריה ברחוב פייר קניג בתלפיות מאחורי החנות הגדולה של רשת בייתילי, צמיגי "אפרתי" בניהולו המסור של בניימין.
יום לאחר תשלום 100 ש"ח כמקדמה, הגיעו הצמיגים, תאריכי ייצור כדלהלן: אחד מהם 1216 ו3 האחרים 1316.
בתמורה ל816 ש"ח נוספים, זכיתי להתקנה, איזון דינמי, וונטילים חדשים וכיוון פרונט [מוענק חינם למחליפי 4 צמיגים]...המקום מומלץ. שירות טוב ומקצועי וגם המחיר טוב.

מנהל הפנצ'ריה הזהיר אותי לנהוג בעדינות ב200 הק"מ הראשונים... לא ידעתי על מה הוא מדבר...אבל, בימים שלאחר מכן התוודאתי לראשונה למונח SLIPPERY... כן, למרות שאני אופנוען וקראתי בעבר דיונים אין ספור בשאלה:
how to break in new motorcycle tires that come with a glossy and slippery surface? They deserve to be treated with respect and caution
ו...כן, רכבתי בעבר על צמיגים חדשים באופנועים, אבל ניסיון קיצוני שכזה לא היה לי. אף פעם לא זכור לי שהחלקתי בצמיג אופנוע חדש. כנראה זה אחרת כי ברכב אני נותן לעצמי דרור קיצוני יחסית לאופנוע בסיבובים ובעצירות כי אין לי את החששות ששמרו על חיי בעת שרכבתי, בכל זאת הנהיגה פשוטה לאין ערוך מעצם היות הרכב בעל 4 גלגלים...אבל אובדני אחיזה כל כך משמעותיים בצמיג חדש? עד כדי כך? לא היה לי מושג!
אולי הסיבה נאוצה בכך שצמיגים שמגיעים "ישר מהתנור" למחסן אטום וממנו נשלחו והותקנו ברכבי בלא השהיות ועיכובים, "לא היה להם הפנאי" לאבד את הגורם המחליק והמבריק? ולעומת זאת, צמיגים ברכב חדש שעומד ימים ארוכים, "להם יש את הפנאי" לאפשר לחומר המחליק להתאדות ??
על כל פנים, כדי להיות יותר קונקרטי, 2 הימים הראשונים היו פשוט מבהילים. ביום הראשון > ביום השני. היום השלישי הרבה הרבה פחות.
בסיבובים בכביש מהיר היו החלקות, . אמנם כל החלקה הייתה קיצרת מרחק, משהו עדין וקצרצר שגרם לי לאבד פעימה וללחוץ קצרצרות על הברקס ולשחרר כדי שלא להגביר החלקה. אף החלקה לא הדליקה נורת אזהרה כלשהי בפנל השעונים.
כאמור היה לצמיגים ריח עז של צמיג חדש בריח איכותי שהזכיר לי צמיגי אופנועים מהעבר [מתברר לי שאני אוהב את הריח הזה

היום ואתמול כבר היה שיפור משמעותי ואני מרגיש בסיבובים מאתגרים שהרכב נצמד לקו שבו אני מעוניין היטב. תענוג. שיפור משמעותי ומבטיח בהשוואה לימים הראשונים. עד כמה אני בדרך לאחיזה פנומנלית פנטסטית לקו הסיבוב, ימים יגידו,
אבל היום ואתמול כבר הרגשתי טוב בסיבובים מהירים...
 

M o l

New member
ככה זה כשכותבים מגילה במקום שני משפטים...

סה"כ מדובר בהחלפת צמיגים, סה טו.
 
2 משפטים היו נרשמים בידי אלה שהיו מחליפים מזמן

ואם אין סוג X היו שמים את סוג Y...הצורה החיצונית ממילא דומה.
2 משפטים היו נרשמים בידי אלה שהצמיג שלהם היה מוחלף עם סדקי יובש משמעותיים כשהסולייה עדיין שמורה.
&nbsp
עבורי זה הרכיב החשוב ביותר ברכב, שמשדרג עבורי את ההנאה מהרכב. אני מוכן להשקיע בתיאור מעבר ל2 משפטים בנאליים, אבל תמיד יהיו אלה כמוך שעבורם הצמיג זה משהו זניח ומלוכלך שאין להם כל עניין בו...
נהיגות מהנות
 

M o l

New member
ואיך אתה לעזאזל מסיק...

"אלה כמוך שעבורם הצמיג זה משהו זניח ומלוכלך שאין להם כל עניין בו..."
אתה מכיר אותי? אתה ייודע איך אני בוחר צמיגים ומה משמעותם עבורי?!

אני פשוט לא טורח לכתוב מגילות מעייפות על זה, זה הכל.
 
יש לי יכולת היסק פנומנלית, זה איך...

ככה זה כשכל הטקסט נראה לך מיותר ואת כולו היית מחליף ב2 משפטים קצרים. זה מוכיח ש98% ממה שרשמתי מיותר מבחינתך
נסה לרשום מה אתה היית רושם במקומי ב2 משפטים קצרים בתחביר רהוט. נראה מה יצא ממקלדתך. אולי אז יתברר לך שלבקר מהטריבונה זה קל משמעותית מלהזיע תוך כדי עשייה...והעיקר שלא תנפיק מגילה מעייפת
 
עייפות, כעס, שיעמום, נירגנות ולבסוף פרץ בריא של צחוק...

הגעת אמנם אל הנחלה אבל בדרך עברת לא מעט תהפוכות והכל באותו השרשור
...ביפולריות זה רק שניים, אז מה זה? מולטי פולריות?


בימים א' וב' רכבתי ורק היום לראשונה השבוע שבתי לנהוג ברכב: חווייה. הצמיגים נדבקים למסלול המתפתל כמו צמיגים דביקים איכותיים. כבר שכחתי האם ככה התנהג הרכב עת היה חדש?...זה יותר מ4 שנים אחורה...ומזה כשנה הצמיגים היו משופשפים לעייפה

בנוסף גם השיכוך השתפר פלאים. מהבמפרים אני כרגיל משתדל לברוח אבל יש שיפור וגם מגהץ בורות כאילו חמאה
...כיף!

כבר התחלתי לחשוב [וזה כבר נדיר לגביי] שחבל שלא החלפתי לפני כן, אני אמנם קמצן גדול אבל לא אביון עד כדי כך, ומהנהיגה אני מאד נהנה, אבל ניזכרתי שזה לא רלוונטי כי לא היו בנמצא צמיגים סבירים ככה שאני עבריין חף מפשע. לכל היותר אני אשם שלא החלפתי למשהו סיני או לפלקן אבל אלה חלופות פחות מומלצות.
ובכל מקרה אני מודה שלא תיארתי לעצמי שארגיש שונות משמעותית כל כך בניהוג


לסיכום לא להתפשר על צמיגים סבירים בפרט מי שאוהב לבצע סיבסובים מהירים

2. הרכיבה למרות הכל עדיפה על נהיגה ובפער גדול
למרות שטוב לגוון
 
באופנוע אכן קיימת הנחיה מעורפלת לגבי צמיגים חדשים

למרות שיש הרבה ויכוחים בנושא ואני לא הרגשתי אף פעם החלקה עם צמיגים חדשים. לא באופנוע ולא באוטו
 
גם אני מעולם לא החלקתי באופנוע ו/או ברכב למעט הפעם הזאת

בימים הראשונים. זה כאמור השתפר עד שחלף לגמרי...
זאת הסיבה שהסקתי כי הצמיגים הגיעו ישירות ממחסן היבואן בתנאים לא מאווררים והותקנו מיידית ברכב ולכן הייתה ההחלקה.
ברכבים אחרים שלנו אף פעם לא החלפתי 4 צמיגים כמו הפעם, וגם לא החלפתי זוג, אלא במקרים הבודדים [והקיצוניים] החלפתי בודד... בד"כ החלפנו רכב לפני החלפת הצמיגים.
&nbsp
כאמור באופנוע ככלל לא השתוללתי. לא נעים להפיל ממותה וגם בד"כ יקר. ובפרט כשהצמיגים היו חדשים הטיתי, האצתי ובלמתי בזהירות, אבל אף פעם לא היה שמץ החלקה...את צמיגי האופנוע הייתי מביא פעמים רבות מחו"ל, ועד שהייתי מתקינם, הייתי שומר אצלי בגראג' כמה שבועות או חודשים ספורים, כנראה התאווררו קצת טרם התקנתם...
בכל זאת הסבר סביר אחר להחלקות הפעם אין לי. אפילו הצמיגים הישנים שהיו דקי סוליות מאד, לא החליקו בכלל בסיבובים, האצות, ו/או בלימות...
&nbsp
באופנוע זאת לא הנחייה מעורפלת אלא הנחייה ברורה שאינה משתמעת ל2 פנים, למרות שישראלים רבים מתעלמים מזה ורבים מהם לא יודעים על זה בכלל
 
למעלה