KIA PICANTO 1000
New member
החלפת צמיגים, עידכון המשך הסאגה...או סיומה?
הצמיגים הקודמים ייצור 0512 דגם K425 של הנקוק מדרום קוריאה שעלו ארצה מותקנים ברכב שעלה ארצה במרץ 2012 ועל הכביש אחרי רישוי בסוף מרץ 2012...ללמדכם שהצמיגים המותקנים ברכב חדש יכולים ללמד הרבה על מועד הייצור ומועד העלייה לארץ של הרכב
[שאלה דומה עלתה כאן בעבר]
על כל פנים השחיקה בסולייה חייבה אותי להחליף צמיגים ובמשך תקופה לא קצרה נאלצתי לדחות כי לא היו חלופות ראויות [החלופות שבכל זאת היו אפשריות היו מתוצרת סינית והיה גם פלקן שמיוצר בתאילנד או באינדונזיה...]
לאחרונה הגיעו לארצינו צמיגי הנקוק במידה הנחוצה לרכבי, עדיין "חמים מהתנור"...[כלומר מדיפים ריח חזק של גומי צמיגי טרי ורענן] ונוצצים ומחליקים ממשהו שמרוח עליהם ? אאריך על כך בהמשך.
את הרכישה ביצעתי בירושלים בפנצ'ריה ברחוב פייר קניג בתלפיות מאחורי החנות הגדולה של רשת בייתילי, צמיגי "אפרתי" בניהולו המסור של בניימין.
יום לאחר תשלום 100 ש"ח כמקדמה, הגיעו הצמיגים, תאריכי ייצור כדלהלן: אחד מהם 1216 ו3 האחרים 1316.
בתמורה ל816 ש"ח נוספים, זכיתי להתקנה, איזון דינמי, וונטילים חדשים וכיוון פרונט [מוענק חינם למחליפי 4 צמיגים]...המקום מומלץ. שירות טוב ומקצועי וגם המחיר טוב.
מנהל הפנצ'ריה הזהיר אותי לנהוג בעדינות ב200 הק"מ הראשונים... לא ידעתי על מה הוא מדבר...אבל, בימים שלאחר מכן התוודאתי לראשונה למונח SLIPPERY... כן, למרות שאני אופנוען וקראתי בעבר דיונים אין ספור בשאלה:
how to break in new motorcycle tires that come with a glossy and slippery surface? They deserve to be treated with respect and caution
ו...כן, רכבתי בעבר על צמיגים חדשים באופנועים, אבל ניסיון קיצוני שכזה לא היה לי. אף פעם לא זכור לי שהחלקתי בצמיג אופנוע חדש. כנראה זה אחרת כי ברכב אני נותן לעצמי דרור קיצוני יחסית לאופנוע בסיבובים ובעצירות כי אין לי את החששות ששמרו על חיי בעת שרכבתי, בכל זאת הנהיגה פשוטה לאין ערוך מעצם היות הרכב בעל 4 גלגלים...אבל אובדני אחיזה כל כך משמעותיים בצמיג חדש? עד כדי כך? לא היה לי מושג!
אולי הסיבה נאוצה בכך שצמיגים שמגיעים "ישר מהתנור" למחסן אטום וממנו נשלחו והותקנו ברכבי בלא השהיות ועיכובים, "לא היה להם הפנאי" לאבד את הגורם המחליק והמבריק? ולעומת זאת, צמיגים ברכב חדש שעומד ימים ארוכים, "להם יש את הפנאי" לאפשר לחומר המחליק להתאדות ??
על כל פנים, כדי להיות יותר קונקרטי, 2 הימים הראשונים היו פשוט מבהילים. ביום הראשון > ביום השני. היום השלישי הרבה הרבה פחות.
בסיבובים בכביש מהיר היו החלקות, . אמנם כל החלקה הייתה קיצרת מרחק, משהו עדין וקצרצר שגרם לי לאבד פעימה וללחוץ קצרצרות על הברקס ולשחרר כדי שלא להגביר החלקה. אף החלקה לא הדליקה נורת אזהרה כלשהי בפנל השעונים.
כאמור היה לצמיגים ריח עז של צמיג חדש בריח איכותי שהזכיר לי צמיגי אופנועים מהעבר [מתברר לי שאני אוהב את הריח הזה
היום ואתמול כבר היה שיפור משמעותי ואני מרגיש בסיבובים מאתגרים שהרכב נצמד לקו שבו אני מעוניין היטב. תענוג. שיפור משמעותי ומבטיח בהשוואה לימים הראשונים. עד כמה אני בדרך לאחיזה פנומנלית פנטסטית לקו הסיבוב, ימים יגידו,
אבל היום ואתמול כבר הרגשתי טוב בסיבובים מהירים...
הצמיגים הקודמים ייצור 0512 דגם K425 של הנקוק מדרום קוריאה שעלו ארצה מותקנים ברכב שעלה ארצה במרץ 2012 ועל הכביש אחרי רישוי בסוף מרץ 2012...ללמדכם שהצמיגים המותקנים ברכב חדש יכולים ללמד הרבה על מועד הייצור ומועד העלייה לארץ של הרכב
על כל פנים השחיקה בסולייה חייבה אותי להחליף צמיגים ובמשך תקופה לא קצרה נאלצתי לדחות כי לא היו חלופות ראויות [החלופות שבכל זאת היו אפשריות היו מתוצרת סינית והיה גם פלקן שמיוצר בתאילנד או באינדונזיה...]
לאחרונה הגיעו לארצינו צמיגי הנקוק במידה הנחוצה לרכבי, עדיין "חמים מהתנור"...[כלומר מדיפים ריח חזק של גומי צמיגי טרי ורענן] ונוצצים ומחליקים ממשהו שמרוח עליהם ? אאריך על כך בהמשך.
את הרכישה ביצעתי בירושלים בפנצ'ריה ברחוב פייר קניג בתלפיות מאחורי החנות הגדולה של רשת בייתילי, צמיגי "אפרתי" בניהולו המסור של בניימין.
יום לאחר תשלום 100 ש"ח כמקדמה, הגיעו הצמיגים, תאריכי ייצור כדלהלן: אחד מהם 1216 ו3 האחרים 1316.
בתמורה ל816 ש"ח נוספים, זכיתי להתקנה, איזון דינמי, וונטילים חדשים וכיוון פרונט [מוענק חינם למחליפי 4 צמיגים]...המקום מומלץ. שירות טוב ומקצועי וגם המחיר טוב.
מנהל הפנצ'ריה הזהיר אותי לנהוג בעדינות ב200 הק"מ הראשונים... לא ידעתי על מה הוא מדבר...אבל, בימים שלאחר מכן התוודאתי לראשונה למונח SLIPPERY... כן, למרות שאני אופנוען וקראתי בעבר דיונים אין ספור בשאלה:
how to break in new motorcycle tires that come with a glossy and slippery surface? They deserve to be treated with respect and caution
ו...כן, רכבתי בעבר על צמיגים חדשים באופנועים, אבל ניסיון קיצוני שכזה לא היה לי. אף פעם לא זכור לי שהחלקתי בצמיג אופנוע חדש. כנראה זה אחרת כי ברכב אני נותן לעצמי דרור קיצוני יחסית לאופנוע בסיבובים ובעצירות כי אין לי את החששות ששמרו על חיי בעת שרכבתי, בכל זאת הנהיגה פשוטה לאין ערוך מעצם היות הרכב בעל 4 גלגלים...אבל אובדני אחיזה כל כך משמעותיים בצמיג חדש? עד כדי כך? לא היה לי מושג!
אולי הסיבה נאוצה בכך שצמיגים שמגיעים "ישר מהתנור" למחסן אטום וממנו נשלחו והותקנו ברכבי בלא השהיות ועיכובים, "לא היה להם הפנאי" לאבד את הגורם המחליק והמבריק? ולעומת זאת, צמיגים ברכב חדש שעומד ימים ארוכים, "להם יש את הפנאי" לאפשר לחומר המחליק להתאדות ??
על כל פנים, כדי להיות יותר קונקרטי, 2 הימים הראשונים היו פשוט מבהילים. ביום הראשון > ביום השני. היום השלישי הרבה הרבה פחות.
בסיבובים בכביש מהיר היו החלקות, . אמנם כל החלקה הייתה קיצרת מרחק, משהו עדין וקצרצר שגרם לי לאבד פעימה וללחוץ קצרצרות על הברקס ולשחרר כדי שלא להגביר החלקה. אף החלקה לא הדליקה נורת אזהרה כלשהי בפנל השעונים.
כאמור היה לצמיגים ריח עז של צמיג חדש בריח איכותי שהזכיר לי צמיגי אופנועים מהעבר [מתברר לי שאני אוהב את הריח הזה
היום ואתמול כבר היה שיפור משמעותי ואני מרגיש בסיבובים מאתגרים שהרכב נצמד לקו שבו אני מעוניין היטב. תענוג. שיפור משמעותי ומבטיח בהשוואה לימים הראשונים. עד כמה אני בדרך לאחיזה פנומנלית פנטסטית לקו הסיבוב, ימים יגידו,