סיאט איביזה , פיאט קובו

martin1981

New member
סיאט איביזה , פיאט קובו

שלום רב,

האם לדעתככם סיאט איביזה תתאים לבחור גבוה (אני 187) ולא אוהב שהתקרה מתקרבת לי לראש או שאני לא רואה מבעד לזכוכית.
הסיאט נראית יפה מבחוץ, אך די צפופה ונמוכה ועל כן החששות, אם כי היא המובילה מבחינתי בהיבט של עלות מול תועלת.


בחנתי במסגרת התקציב שלי , עד 40 אלף בלחץ, בחנתי את הדגמים הבאים , אך הם נפסלו אגב, מחפש רק ידניות.

להלן הדגמים שנבחנו (אשמח להערות):

פורד פיאסטה ידנית 2012- בתקציב שלי יש רק "סוסים מתים" עם כ100 ק"מ או יד שלשית ומעלה...ובכל אופן, הגירסה הידנית נדירה מאוד. הבנתי, גם שכיסא נהג אינו מתכוונן לגובה, מה שעשוי להפריע לגבוהים.



פולסווגן פולו 2011- בתקציב שלי רק "סוסים מתים" לרב. יתרה מזאת, רכב נדיר יחסית.

פיאט קובה 2012 ידנית- זה בעיקרון רכב מסחרי, אך אני אוהב מאוד מאוד את המרחב הפנימי והגובה (אך, לצערי, בתקציב שלי המשמעות של זה היא לקנות רכב חברה +ק"מ מאוד גבוה, כ 100 אלף, יד 2.) בנוסף, הבנתי שהרכב הזה הוא שתיין דלק רציני (לא בכדי, אנשים לא קונים, למרות מחירו הזול...אני לא באמת צריך רכב גדול, אך בא לי "להתפנק"

סקודה פאביה-נפסלת על בסיס טעם אישי

פג'ו 308 או 106 ידניים- לא מתחבר לצרפתיות. מלא בעיות חשמל...

אשמח להערות/תגובות

תודה מראש ושבת שלום
 

The S t i g

New member
תברר טוב כמה יעלה ביטוח לקובו

בגלל שזה נחשב מסחרי הביטוח יקר מאוד לפי מה שאני בררתי
משהו ברמה של יותר מפי שניים לרכב פרטי באותו מחיר אם אני זוכר נכון
 

enigo

New member
לא קונים קובו כי הוא רכב מסחרי בסיסי מאוד - עם בטיחות גרועה

 

martin1981

New member
אז מה אם הוא "מסחרי". מה רע בלהיות מקוריים?

לקבל מרווח עצום במחיר נמוך מאוד...?

ולגבי סיאט איביזה- תהיה לי בעייה עם הגובה (אני 187)
 

enigo

New member
מה הקשר בין להיות מקוריים למסחרי?

לעובדה שהרכב הוא רכב מסחרי יש משמעות מבחינת איכות החומרים, אבזור, עידון בנסיעה, נוחות ועוד. שום קשר למקוריות.
 
תלוי אם ה187 הם שמנים או רזים


לך תבדוק רכבים מקבוצת המיני או הסופרמיני. אתן לך 2 דוגמאות שמוכרות לי מקיה למשל:
פיקנטו 1L גיר ידני יהיה לך מרווח בגובה. יש ידית להנמיך גובה הכסא וכו' ותבדוק אם נוח. רכב חדש עולה 60 אז משומש מ2012 יעלה פחות מ40, לדעתי הרבה פחות.
יש גם ריו 2012, הדגם "החדש", מחיר חדש ידני מנוע 1.25 כ75 אז משומש יכול להיכנס בעד 40K. יתרון הקיה זה 7 שנות אחריות על המנוע והגיר.
אבל יש הרבה אפשרויות אחרות מעולות כסוזוקים קטנים או בינוניים שגם הם ידניים וכמובן יצרנים אירופאים שונים [אתה לא רוצה צרפתי אבל יש גם לא צרפתי].
&nbsp
התקציב שלך לא קטן והייתי ממליץ לך לחפש באתר "יד 2" ע"י חיתוך של חיפוש מתקדם לפי רכב יד 1, גיר ידני, סכום הקטן מ35K ובלי להגדיר סוג ותראה מה עולה. תחפש כאמור רק מיד פרטית שיתחייב שהרכב לא עבר תאונה, למשל צבע מקורי ...
אם לא יעלה משהו אטרקטיבי תעלה החיפוש בהדרגה לכיוון 40K
 

martin1981

New member
תןדה רבה, אני רזה ו-187. השאלה היא האם סיאט איביזה

סיאט איביזה תהיה טובה לי בהיבט הגובה?

תודה מראש
 

M o l

New member
אני 193, כשעשיתי נסיעת מבחן באיביזה לא היה חסר מקום מלפנים.

 

oscars

New member
אני 188 וכל פעם שישבתי באיביזה לא היו לי בעיות

דרך אגב לאשתי יש פיאט פנדה.זה רכב מיני עם תצורה גבוהה וכשאני יושב בו אני לא מדגדג את התקרה.
 

motidov

New member
המנוע נלקח מפיג'ו 205

עבר עדכון ליורו 6 לא מזמן. אני לא מרגיש מחסור בכוח.בכל מקרה, כדאי כן לקחת נסיעת מבחן.
הביטוח כמו ברכב משפחתי רגיל.
רכב גבוה-מורכב היטב וצולח מדרכות ושבילים.
נוח אבל קצת קופצני.
קנגו בקטנה.אני נהנה מכל רגע:)
 

martin1981

New member
השאלה היא

האם היית לוקח רכב כזה (פיאט קובו) שהיה בבעלות חברה, יד שנייה עם כ100 א ק"מ ויותר?שנתון 12/13
 

motidov

New member
כמו כל רכב אחר

עם נתונים דומים.
אפשר לשאול מה התקציב?
ב2009 הגיעו המון פיאט פיורינו עם מנועי בנזין.הפיורינו קצת יותר מסחרית מהקובו.הרעיון אבל,דומה.אם התקציב נמוך מאוד,כדאי אולי לחפש פיורינו בנזין.
אהמממ..הגובה שלי -1.86. אפשר להסתדר גם בסוזוקי אלטו.התחושה לפחות שלי בטנדר של אינסטלטורים-אווירירית יותר בגלל הגובה כנראה.קיפול הספסל מאחורה,2500 ליטר.הישראלי המצוי,לא אוהב את זה.גם הקובו החדשה,רחוקה מלהיות "מכובדת".
 

motidov

New member
אה...40000

מחילה...
לוקח אותך לאנה מעכו.סוכנת משהו משהו...על הכביש, מדובר בערך ב82000 ש"ח.תפרוס לך לתשלומים.למה לקחת חתול בשק למה?
 

martin1981

New member
היי, שוב

לא הבנתי מה הקשר לאנה? התקציב שחי נמוך להערכתך. שוב, אני מחדד את הנושא. קשה לי להתייחס לקובו "ככל רכב אחר". הרי,רב האנשים ,שהיה בבעלותם רכב כזה, השתמשו בו לצרכים מסחריים או עסק (גם אם רשום בבעלות פרטית,הרי שאין מניעה ששימש לפעילות עסקית ). כפועל יוצא, אני מצפה שהעמיסו עליו קילוגרמים רבים,טחנו. אותו, גרמו לבלאי מואץ ולאו דווקא טופל בזמן. כמו כן, העובדה כי מדובר ברכב יחסית גדול, כבד,רחב וגבוה (ביחס למנוע), מרמזת כל צריכת דלק גבוה יחסית לרכבים האחרים שמעניינים אותי,כגון: סקודה פביה או פורד פיאסטה. אני לא מתמיימר להיות מומחה בתחום, אני מפעיל שיקול לוגי ומתייעץ איתך/איתכם.
 

motidov

New member
צודק

לגבי מצב הרכב,תמיד מומלץ לקחת לבדיקה.יאמרו לך שם,מה מצבו בדיוק.
הרצתי חיפוש ביד 2.בתקציב הזה,יש "מציאות" לא רעות בכלל.

 

martin1981

New member
אז היית הולך על קובו

או על סיאט איביזה ופורד פיאסטה? האם אין חשש שהפוטו תהיה זללנית דלק,בכל זאת רכב גדול על מנוע לא גדול... יש לי חשש לרכוש רכב ששימש עסק, ועוד מותג פיאט (שאינו אמין לרב. היה לי פיאט גרנדה-מלא תקלות חשמל וחלקי פלסטיק מתפרקים). מאידך,מרחב כזה תמורת המחיר הזה,ועוד ידני(אני אוהב ידני),קשה למצוא. תודה מראש
 

motidov

New member
כבר התחבטו בעניין

בגדול,כחדש,הקובו נראה מוצלח.לא משהו מתפרק...
לקחתי למוסך אחרי 11000 ק"מ לבדיקה.היה חסר 100 גרם שמן וזהו.
ההתלבטות בכל מקרה, במקום.
https://youtu.be/DP3OyKVdaVM
 
למעלה