מתעניין ברכב ראשון...

א ב י ב ן

New member
מתעניין ברכב ראשון...

שלום רב! הכנתי לעצמי מעין טבלה, שמתוכה אוכל לבחור את כלי הרכב הראשון שלי.
מדובר ברכבים עם מנוע של עד 1,200 סמ"ק, משנתון 2012.
במקרה, גיליתי ממש בשניה הנכונה, שצצה הודעה חדשה ביד 2:
היונדאי I-10, מנוע 1,100 סמ"ק, יד ראשונה מנכה, סכום מבוקש 32,000 ש"ח. שנת ייצור 2012, 20,000 ק"מ עם טסט לשנה. דעתכם?
 

מנחם231

New member
לבת שלי הייתה I10

2012 ידני. סה"כ רכב בסדר.
לנו במקרה היו הרבה בעיות עם הרכב מהיום הראשון. כבר בהתחלה "הבנתי" שקנינו
רכב לימון.
מבעלים אחרים של הרכב הנ"ל קיבלתי תגובות טובות. לא היו בעיות מיוחדות.
יתרון לרכב הזה זה המנוע 4 בוכנות במקום 3 עכשיו.
אם הרכב טופל אני ממליץ.
אגב מצד אחד אתה מחפש רכב ראשון ומצד שני אתה כבר יודע שעצור/וסע זה משהו טוב
.כן שלה היה גם ידני.
 

yor72

New member
בדגמים 2010-2012

קראתי בפורומים שדבשת הקלץ נשברת באמצע נסיה
בחול החליפו על חשבון היצרן בארץ לא רוצים

רוצים 4000 שח על כל מכללול הדבשות
 

30 Rock

New member
שלי 2012

בינתיים (טפו-טפו-טפו, חמסה חמסה חמסה
), הייתי במוסך רק בשביל טיפולים שנתיים ופעם אחת בגלל שמישהו עבר נתיב בלי לראות אותי ושרט לי את הדלת. לא חוויתי שום בעיה עם הקלאצ'
 
נשברה דוושת הקלאץ'?

מעניין אם זה קרה אצל אלה שמחזיקים ההגה ב2 הידיים כדי שלא יברח להם, וההילוך מוכנס ב1 ורגל שמאל לוחצת קלאץ' בכוח לתוך הרצפה ורגל ימין לוחצת הברקס בכוח וככה מחכים חצי שעה עד שהרמזור יתחלף לירוק...
בקיצור, לדעתי, זה קרה לכל מיני "נטולי תחושה"...
 

enigo

New member
לא תצליח לשבור דוושת מצמד אם היא

מתוכננת בצורה סבירה. לפחות לא על ידי לחיצה עם הרגל, אלא אם תהפוך את זה למטרת חייך, ואז אולי.
אם דוושת מצמד נשברת - ולא שיצא לי לשמוע על הבעיה הזו - זה בגלל תקלה בתכנון או בייצור.
 
כנראה יש בזה משהו כמובן אבל עובדה שזה לא קרה לכולם אלא ל...

למתי מעט, מה שמחזיר אותי להנחה שגם משהו באופן השימוש קשור.
אין לי דרך להוכיח את זה...
 

enigo

New member
יכול להיות שחלק היו פגומות, ויכול להיות שהתכנון היה לא נכון

כי כאמור, דוושת מצמד שמתוכננת נכון (ובאמת שזה לא עניין מסובך) לא תישבר.
 
שחלק היו פגומות זה אפשרי אבל האם

האם הפגום לא אמור להישבר בשלב השימוש המוקדם? ובנוסף, האם לזה אמורה להיות בקרת יצור?
&nbsp
אני מבין למה אתה מכוון... זה קצת דומה לדיון על הבולמים....הבלאים שנגרמים עקב תצורות שימוש שונות, השוואה ביניהם.
האם לדעתך, הנהג שיושב "חצי שעה" ברמזור אדום ורגלו תקועה בקלאץ' עד הסוף כשהגיר על 1, האם זה לא מייצר יותר בלאי בדוושה בהשוואה לנהג אחר שכשממתין "חצי שעה באור האדום", אינו לוחץ קלאץ' בכלל כי אצלו הגיר באותה העת על N...
&nbsp
שוב כדי להבהיר, גם לי ברור כי העולם אינו שחור ולבן בלבד אלא הרבה גוני ביניים של אפור, נראה לי כי אתה מדגיש את הבלאי הטיבעי שאין לגורם האנושי שליטה עליו, בעוד אני מנסה "לחנך את הציבור"
שאופן שימוש שונה גורם לבלאי שונה, ושלגורם האנושי יש משקל ויש אחריות...
 

א ב י ב ן

New member
אני משוכנע, שאופי הנהיגה משנה את אופיו של כל בלאי אפשרי.

כך לדוגמא, אתה יכול לחרוך את הבלמים, או שאתה יכול להוריד הילוכים ולבלום
(בעיקר) בעזרת כוח הבלימה של המנוע, במהלך בלימה מתוכננת שאינה בלימת
חירום. ואז, כששני נהגים שונים מגיעים לטיפול במוסך, האחד נדרש להחליף
סוליות בלם והאחר, מגיע עם בלמים שעדיין אינם דורשים כל טיפול.
וכשאתה עולה בעליה, האם אתה דואג להוריד הילוך, כדי לקבל יותר כוח סחיבה
מהמנוע, או שאתה מריץ את המנוע על הילוך גבוה, ומאבד כוח?
וכשאתה במצב עצירה, האם תעביר הילוך ל-N, או שתישאר בהילוך ראשון ותמעך את
דוושת המצמד? הכל הכל תלוי בעיקר בשיקוליך, אבל כן. זה תלוי כמובן גם באופן, בו
המורה לנהיגה הקפיד להשריש בך הרגלי נהיגה נכונים.
 

enigo

New member
אלמנטים מסוג מנוף, כגון דוושות, בדרך כלל לא קורסים בזמן עומס

קבוע, אלא בזמן פעולה, כי העומס בפעולה מגיע לשיאים שהעומס הקבוע לא מגיע אליהם.
ועדיין, אם הדוושות כשלו - ומבחינתי זה "אם" די רציני, כי אני לא שמעתי על מקרה כזה - זה בגלל כשל תכנון/יצור, לא בגלל אופי נהיגה.
 
לא הבנתי.

זה ברור לי שהדוושה נשברת בזמן שלוחצים עליה קרי בזמן הפעולה. האם אתה חושב שהדוושה נשברה אצל מישהו בלי שלחץ עליה בכלל ברגע השבירה?
&nbsp
אני לא מבין למה אתה מתכוון בעומס קבוע [שאינו בזמן פעולה] שמשפיע על דוושה. הרי את דוושת הקלאץ' מכוונים שיש טיפונת "DEAD SPACE" ככה שתחילת הלחץ כשהדוושה עדיין גבוהה, אין פעולה מכנית כלשהי משמעותית אלא זה קורה רק עם המשך הורדת הדוושה
 

enigo

New member
הגבתי למה שאתה רשמת. אני משתדל בדרך כלל לנהל ככה דיונים. זה

יעיל יותר. ולמקרה ששכחת, הנה מה שרשמת:
"נהג שיושב "חצי שעה" ברמזור אדום ורגלו תקועה בקלאץ' עד הסוף כשהגיר על 1, האם זה לא מייצר יותר בלאי בדוושה בהשוואה לנהג אחר שכשממתין "חצי שעה באור האדום", אינו לוחץ קלאץ' בכלל כי אצלו הגיר באותה העת על N".
אז לא - לחיצה קבועה אינה גורמת לבלאי לדוושה (לחלקים אחרים - אולי. אבל לא לדוושה). אם כבר, אז דווקא הנהג השני הוא בעל סיכוי גדול יותר לכשל בדוושה אם זו אינה בנויה נכון (כי הוא לוחץ פעמיים במקום פעם אחת).
 

א ב י ב ן

New member
סליחה על שאני מתערב, אבל בכל מקרה, הדוושה אמורה שלא לקרוס

בכלל כמה לחיצות שכאלה. מילא הכבל או הנועל שלו. אבל הדוושה עצמה?
 

enigo

New member
זה נאמר כבר בפתיחה - מנגנון מצמד לא אמור לקרוס בגלל תפעול

לא עדין, או אפילו תפעול אלים.
 
למעלה