למה לדעתי יש מכירות רכב בכמות גדולה כל כך

© DrorZi

New member
למה לדעתי יש מכירות רכב בכמות גדולה כל כך

ישנם הרבה כתבות,למשל
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001137154#fromelement=hp_morearticles
ואנשים תוהים כיצד עם ישראל שבוכה שאין לו כסף מגיע למצב שלכולם יש רכב חדש.
ואני אומר שזה קשור, מחירי הדיוק הזויים ולא מאפשרים קניה של בית למי שאין או שדרוג למי שיש, פעם במחיר של 200,000 שקלים היית מחליף דירת N לדירה N+1 חדרים היום הסכום הזה רחוק מלהספיק אבל רכב שעלה פעם 200 (נגיד מזדה 6 מאבזרת) גם היום עולה 200 אז אנשים אומרים עתיד בדירה אין לי, אני לא אשים עכשיו 500,000 להוסיף חדר (או - לא אצליך לגייס 500,000 להון ראשוני) , אז לפחות אני אקנה לי רכב חדש (בין אם במזומן או בהלוואות שונות שפעם הלכו לדיור) ולכן דווקא בגלל בעיות הדיור יש יותר מידי מכוניות חדשות על הכביש לדעתי, זה מה שאני חושב ושומע מסביב
סתם חשבתי להעלות דיון...
 

dani666

New member
אנשים קונים כי זה לא קוטג'. בקוטג' - נחסוך. שקל פה שקל...

... שם. אפשר להבין את החסכון.
&nbsp
אבל מכונית ? +-100,000 ש'ח ? אוטו חדש מהניילונים, משפחתי ? 0 ק'מ ? כבר חסכנו 15,000 ש'ח !! כתוב בפרסום !. והריבית ? צחוק. אז נלך לקנות. ואם כבר אנחנו לא משלמים מכסף שלנו - כולה הלוואה שפעם נחזיר - אז למה משפחתי רגיל ? ג'יפ !! יאללה טוסון, קדימה ספורטאג'. ונספר לכולם כמה חסכנו !.
&nbsp
זה גם אותם אנשים שבטח קונים כל שבוע בסופר בתשלומים.
&nbsp
כשיהיה *חינוך* במדינה, אז אולי המצב ישתנה (וגם כשהריבית תעלה כמובן .... אז כנראה אפשר יהיה לקנות מכוניות 100 ק'מ ממש בזול).
 
אם שמת לב

אנשים מתלוננים על שני דברים: על זה שאין להם מספיק כסף ועל יוקר המחיה. שני הדברים האלה לא הולכים ביחד. כלומר, אם יוקר המחיה גבוה, לא ייתכן שלאנשים אין מספיק כסף, כי אם לאנשים לא היה מספיק כסף, לא היה יוקר מחיה. כמו בארצות עולם שלישי שאין יוקר מחיה כי אין לאנשים כסף. אפשר להגיד על משהו שיש לו מחיר הזוי. נגיד למבורגיני. ואפשר להגיד גם שלרוב האנשים אין מספיק כסף לקנות למבורגיני ועדיין שישאר להם כסף לדברים אחרים בסיסיים כמו אוכל. דירה היא לא למבורגיני, משום שמוכרים 3000 למבורגיני בשנה בעולם ולעומת זאת, מוכרים מעל 100,000 דירות בשנה בישראל.
במילים אחרות ל-100,000 אנשים, פלוס מינוס, בשנה, יש כסף גם לקנות דירה וגם לאכול, אחרת הם לא היו קונים דירה. אז קשה להגיד על מחיר דירה שהוא הזוי כי דירה היא מצרך פופולרי נפוץ, כמו יונדאי לא כמו לומברגיני.
אין שום משמעות לערך המספרי של כסף בעצמו. תגיד לי 200 אלף, זה חסר משמעות, כמספר. ב- 1985 המשכורת הממוצעת בחודש של עובד ישראלי הייתה 350 אלף שקל. הכסף פשוט לא היה שווה כלום. 1500 דולר היו שווים שקל (ישן) אחד. רצית לקנות בול בדואר הוצאת 10,000 שקל. אז לא עוזר לך להגיד שמאזדה עלתה פעם 200 והיום עולה 200. זה חסר משמעות כשלעצמו.
 

חן 1111

Active member
לא מדויק. לרוב האנשים שקונים דירה אין כסף לקנות דירה

הם לוקחים את רוב הכסף בהלוואה ומשועבדים אליה כל החיים. למעשה דווקא החלשים שאין להם כסף משלמים יותר, כי הם משלמים גם הרבה ריבית, ובכל זאת אין להם ברירה, בין היתר כי אין מספיק דירות להשכרה ואלו שיש גם הן יקרות מאוד.
 
זה נכון,

על הנייר הבנק אמור לדאוג לזה שיהיו לאותם אנשים אמצעים לשלם (הפעם על המשכנתא שלוקחים ממנו). אם הבנק לא עושה את זה, מקבלים ארה"ב 2008.
 

kitt

New member
שיעבוד רכב זה הביטחון הכי מטומטם שהבנק יכול לשעבד, ברגע

שקנית אותו הערך שלו יורד ב 10% ומשם הוא רק ממשיך לרדת. ברגע שמישהו ישים לב לזה הלך כל שוק הליסינג כי מבחינה פיננסית אמיתית אין שום מצב לתת להם את האשראי שהם מקבלים, כי בתכל'ס הבטוחות שלהם לא עומדות מאחורי האשראי כולו...
 
נכון באופן נקודתי

אבל כשבנק נותן הלוואות לכמה אלפי או עשרות אלפי לקוחות, הוא מעריך סיכונים ומניח הנחות עבודה. כנראה שזה עדיין משתלם לו
 

enigo

New member
כן, גם בנקי המשכנתאות בארה"ב חשבו את זה...

או שיותר נכון, אלו שהשקיעו בהם ובאג"ח שלהם חשבו את זה.
 
קטע מכתבה בגלובס היום

"ואי-אפשר שלא להזכיר את גורם האשראי, אותה בועת ענק של רכישת רכב חדש כמעט ללא מזומן כנגד שיעבוד הרכב למלווה. זהו גורם ששופך כיום שמן למדורת המכירות ומנטרל בצורה אפקטיבית את כל מנגנוני האיזון. הלקוח רואה את האשראי בתור הזדמנות פז להיכנס מעכשיו לעכשיו לרכב חדש ומפנק עם כמה שנות אחריות, לוותר על מכשולי הטסט והתיקונים ואפילו במחיר של הפסד על רכבו המשומש. כל זה תמורת כמה מאות שקלים לחודש. ומה יקרה בסוף התקופה? ומה יקרה אם מחירי הרכב החדש יצנחו בינתיים באופן משמעותי, כפי שהבטיח לנו לא אחת שר התחבורה בשבועות האחרונים? לפחות אפשר להתנחם בזה שהסיכון להעלאת הריבית פחת משמעותית בעקבות הברקזיט וצעדי ריסון השוק שבעקבותיו. כך או כך, התחושה הכללית בשוק היא של "אחרינו המבול".
 

חן 1111

Active member
לא בטוח. הרי הוא לא נותן לך את כל מחיר הרכב בהלוואה

אז אם הוא נותן לך 50% ממחיר הרכב, והחוב הולך ויורד עם כל תשלום, סביר שתמיד הוא יוכל למכור את הרכב ולהחזיר לעצמו את הכסף.
 
מזכיר לי את המטומטם האנס שלימים נכנס לכלא על אינוס

ומסרב להתחרט על מעשיו ורוצה ברוב חוצפתו שיחרור מוקדם .

היה בשנות השמונים שר התחבורה וביטל את שנת המודל במספר הרכב בטענה הדבילית שזה מעודד רכישת רכבים חדשים , כי רואים את שנת הייצור .
אז זה לא עזר מה ?
אין לי חשק אפילו לכתוב את שמו מרוב גועל
 

חן 1111

Active member
לא ברור לי איך זה מזכיר לך את האנס..., אבל בקשר לשנת המודל,

זו הייתה האווירה אז, ולא תאמין כמה אנשים קנו רכב חדש רק כדי שבמספר הרכב תופיע שנת המודל החדשה, וכן, זה עזר להקטין את הביקוש ואת האינפלציה, יחד עם עוד צעדים.
 

enigo

New member
האינפלציה נגמרה עם התוכנית הכלכלית ב-85. שנת המודל נעלמה

רק חמש שנים מאוחר יותר. לא חושב שזה קשור.
 

חן 1111

Active member
לא ממש, התוכנית הכלכלית ב-85 כללה צעדים דרסטיים

כמו הקפאת שכר לפי חוק והקפאת מחירים, והורידה את האינפלציה ממאות לעשרות אחוזים בשנה. אבל היא נשארה באזור ה-20% עד תחילת שנות התשעים וחיפשו דרכים איך לשמור עליה נמוכה תוך ביטול הצעדים החריפים. היה חשש גדול שהאינפלציה הדוהרת תחזור.
הייתה עוד סיבה לביטול שנת הדגם במספר. מספר המכוניות הנמכרות בשנה הלך ועלה ועבר את ה-100,000. ואז ממילא היו צריכים להוסיף עוד סיומת שהיא לא השנה. לדוגמה בסוף 1988 הסיומת הייתה 58.
&nbsp
 

enigo

New member
כבר ב-84 היו סיומות 54.

ואני זוכר את הטיעון של "זה גורם לאנשים לקנות רכב חדש", אבל לא זוכר שהיה לזה איזשהו אפקט גדול על האינפלציה.
 

חן 1111

Active member
קשה לדעת מה היה האפקט של כל צעד שעשו

אבל העובדה היא שבערך עד 90 או 91 הייתה אינפלציה של 20%, ואז זה ירד ל-10 או 8. לא זוכר.
 

kitt

New member
כבר ב82 התחילו עם ה 5X. ב84 א 85 ה5X היה מיועד לרכב מסחרי

 

oscars

New member
שנת מודל של רכב

שנת מודל שמתחילה ביולי של השנה הקודמת זה רעיון מטומטם
אבל מדינה שנלחמת בשאר העולם ומשנה את שנת המודל על דעת עצמה זה רעיון עוד יותר מטומטם
לדוגמה הרכב שלי נחשב בכל העולם כמודל 2011 החל מיולי 2010.
בארץ הוא עלה על הכביש בדצמבר 2010 אז הגאונים הישראלים מחשיבים אותו כמודל 2010.
למזלי אני יודע כשאני מזמין חלקים מחו"ל לציין "מודל 2011" ולא 2010 אחרת הייתי מקבל חלקים לא מתאימים.
 
למעלה