רנו לא מוכנים למכור סניק בלי מובילאיי - וזו התשובה שלי

חסרה חולייה?

לפי מה שרשמת המערכת מחשבת המרחק עד המיכשול ואז מבטאת אותו בזמן עד המגע.
&nbsp
אבל לזה אתה צריך את מהירות נסיעתך:
תיקח המרחק ותחלק במהירות ואז תקבל הזמן עד המגע...
 

WarDog

New member
לא חסרה חוליה

המערכת שולחת גל RF במהירות קבוע שמוחזר מהעצם שלפנים ונקלת חזרה במערכת.
מרגע השיליחה ועד הקבלה עובר X זמן, הגל נע במהירות קבועה, ולכן ניתן לחשב את המרחק שהוא עובר, בגלל שהגל קודם יוצא ואז חוזר באותו המרחק אז המרחק שלך מהמכשול הינו חצי מהתוצאה של "זמן*מהירות".
ולפי השוואה שלי שתי מחזורים כאלו המערכת יכולה לחשב את קצב(מהירות) הסגירת בין המרחק בינך לבין המכשול ולפי זה להציג לך את הזמן "לפגיעה" מבלי לדעת מה המהירות האמיתית שלך.
ולכן מערכות כאלו(שלא בולמות) לא מונעות תאונות לחלוטין אלא רק ממזערות נזקים(כי יתכן ולא תספיק ללעצור לפני הפגיעה).
&nbsp
 

enigo

New member
עכשיו השלמת את החוליה. אבל צריך הרבה יותר משתי מדידות כדי

לקבל תוצאה אמינה. אחרת תקבל מערכת שבולמת בהיסטריה כל פעם שיש איזו טעות מדידה קטנה - ויש תמיד טעויות מדידה.
&nbsp
 

enigo

New member
אתה מדלג בלי לשים לב בין מרחק למהירות. מדידת מרחק לא נותנת

לך זמן עד לפגיעה בעצם - כמו שאמרת, אין דין מרחק של 20 מ' במאה קמ"ש כדין 20 מ' בחמישים קמ"ש.
למען האמת, הענין אפילו מסובך יותר, כי גם העצם שלפניך נע, כך שהמרחק והמהירות שלך בלבד לא יספיקו, צריך לחשוב את המהירות היחסית.
ביצוע חישוב על קצב שינוי המרחק יכול לתת לך את זה - אבל במערכת של מובילאיי אין, כאמור, אלמנט משדר. RF או כל דבר אחר.
המערכת של מובילאיי מחשבת מרחק לפי מספר פרמטרים - מתוך עיבוד התמונה. עקרונית, היא יכלה לתת התרעה על בסיס המידע הזה בלבד - ועובדה שיש אפליקציות לטלפון שנותנות התרעות כאלו. אבל כדי לשפר את הדיוק שלה, היא נעזרת בנתונים נוספים - למשל מהירות הרכב בו היא מותקנת.
ובכל מקרה, אנחנו יכולים לנהל דיון ארוך על טכנולוגיות אפשריות לביצוע המשימה (הסיטי-סייפטי עובד על עיקרון מדידת מרחק אקטיבית על בסיס לייזר - וזה פתרון זול מאוד יחסית), אבל זה לא משנה את העובדה שמובילאיי מתחברת למערכת התקשורת הפנימית של הרכב.
 

WarDog

New member
ראה תגובתי לKIA PICANTO 1000

ההבדל בין סיטי סיפטי למובילאיי, הוא שסיטי סיפטי בולמת ולא רק מצפצפת.
וזה בלי להתיחס לזה שסיטי סיפטי מגיעה מהיצרן ו"מדברת" בצורה הרבה יותר טובה עם שאר המערכות ברכב מאשר כל מערכת "אפטר מרקט" שתמצא בשוק(וזה נכון לגבי כל המערכות שמגיעות מהיצרן ולא רק לסיטי סיפטי).
החיסרון של סיטי סיפטי זה שהיא פועלת רק במהירות שבין 7 ל50(לא בטוח אם זה מהירות "סגירה" או מהירות הנסיעה, לצערי זה לא מוסבר בספר הרכב).
וכבר ראינו מתקיני מערכות "אפטר מרקט" מקומים(לא רק בישראל) שמצליחים להרוס גם דברים שלא ניתנים להריסה בזמן ההתקנה, ולכן מבחינתי כל מערכת "אפטר מרקט" שהיא לא אוטונומית לחלוטין(פרט לחיבור ישיר למצב/דרך מצת) לא מותקנת וגם לא תותקן ברכב שלי.(יוצא מהכלל היחיד זה האזעקה שהביטוח דורש, וגם אז רצוי בלי קודנית במידת האפשר).
 

enigo

New member
מה שאתה מפספס הוא שמובילאיי מחוברת לתקשורת של הרכב, בדיוק

כמו הסיטי סייפטי. אלא שהיצרנים או הרגולטור לא מאשרים למערכת בהתקנה מאוחרת להתחבר למערכת הבלמים כדי לבלום.
תכל'ס, זו אותה חומרה שמשמשת את התקנות ה-OEM במכוניות שבולמות ומתקנות היגוי.
 

WarDog

New member
כנראה שלא ירדת לסוף דעתי

אתה אמרת שמערכות כמו מובילאיי חיבות לדעת את המהירות שלך דרך התחברות למערכות ברכב, ואני אומר שזה לא חובה(התחברות לתקשורת של הרכב).
&nbsp
אני יודע שהחומרה היא כנראה דומה, אם לא זהה לחלוטין, העינין נעוץ בתוכנה שמותקנת על החומרה, ואיך התוכנה משפיעה על התוכנה המקורית של הרכב.
יצא לי לראות רכב שההתקנה היתה כל כך חובבנית ורשלינית שבכל התראה הרדיו היה מחליף תחנה/משתתק.(אל תשאל אותי מה הקשר בין הדברים, כי גם אני לא הצלחתי להבין).
 

enigo

New member
ברור שלא! חשוך שם וקר, ואני חושב שראיתי משהו זז למטה!

וברצינות - השאלה היא מה אתה מגדיר כ"לעבוד באופן סביר". מידע על מהירות התנועה של הרכב עוזר לסנן "רעש" שנובע מטעויות מדידה, זיהוי שגוי של מכוניות (מובילאיי עובדת כזכור על עיבוד תמונה) וכן הלאה. המערכת יכולה לעבוד בלי נתון המהירות של הרכב, אבל זה יגרום לכך שיהיו הרבה יותר פספוסים והתרעות שווא.
לגבי התופעה שציינת - נשמע כאילו מישהו לא התאים את המערכת לרכב מבחינת פרוטוקול התקשורת. מובילאיי מתחברת, כאמור, לתקשורת הנתונים של הרכב. התקשורת הזו היא בדרך כלל מסוג canbus. בפרוטוקול התקשורת הזה כל חבילת מידע כוללת קוד שמגדיר לאיזו מערכת מתייחסת הפקודה, ואז הפקודה. בכל רכב (בדרך כלל זה אחיד ברמת היצרן, אבל לא בטוח שתמיד) הקודים הללו שונים - ולכן אם תתקין מערכת מובילאיי שמותאמת לשברולט על יונדאי, יכולים להיווצר מצבים משעשעים/מוזרים/מסוכנים, פשוט כי השדרים של המערכת יתורגמו לא נכון על ידי הרכב.
 

WarDog

New member


הצורך בהתאמה מדויקת של אופן התקשורת(חיבור/פרוטוקול וכו'), רק ממחיש יותר את הסוגיה שהעלה fazer, "לא רוצה שום דבר בהתקנה מקומית".
יש מקרים שבהם יש הבדלים בין הרכבים ברמת הVIN(!) ולכן מעדיף לא לקחת סיכון שתיהיה אי התאמה בין מה שה"מערכת" משדרת למה שהרכב קולט.
ההתפשרות היחידה היא לאזעקה(מה לעשות הביטוח דורש, ואני לא במצב שמאפשר לי להיות ללא ביטוח מקיף ולא לדאוג לגנבת הרכב), ולמערכות שהדבר היחיד שהן קולטות/משדרות זה המתח מהמצבר(ובעצמן פועלות באוטונומיה מוחלטת מהרכב פרט למתח הזנה).
ברכב הקודם אפילו החישני רברס היו כל הזמן "ON"(הזנה ישירה מהמצבר), בלי קשר למצב ידית ההילוכים, קצת מציק בפקקים שמישהו נצמד אליך אבל מסתתדרים.
 

amicar

New member
עכעשיו רק נכנסתי וקראתי.אני עברתי

את אותו דבר ברנו ואף יותר.
בקשתי מהנציג הצעה ל קדגאר ללא מובילאיי וללא מולטימדיה.
קיבלתי הרצאה שזה במבצע וכלול במחיר ואי אפשר בלי
המוביליאיי ועוד ועוד.
לא רוצה מובליאיי-זהו.
הנציג הנחמד אמר שידפיס לי הצעה ואראה לבד.
הדפיס והלכתי.
בבית הסתכלתי על ההצעה וראה זה פלא ,מוביליאיי 2500 ,ועוד מולטימדיה 4500 ועוד כל מיני תוספות שמסתכמות ב 10000 ש"ח.
והם חושבים שאני מטומטם ויעבדו עלי?
אני כרגע עם קשקאי 2010 ואוהב אותו מאוד ,וכפי הנראה אשאר איתו.
נסעתי באוטו מובליאיי והתחרפנתי מהצפצופים .
 
למעלה