רנו לא מוכנים למכור סניק בלי מובילאיי - וזו התשובה שלי

fazer

New member
רנו לא מוכנים למכור סניק בלי מובילאיי - וזו התשובה שלי

(פוסט שפורסם גם על הקיר שלהם - וכנראה ימחק ממש מהר - וגם על הקיר שלי)

החיבור שלי עם רנו מתחיל אי שם בשנות השמונים, יושב על הברכיים של אבא שלי ונוהג ברנו 16TL חומה. מאז עברו הרבה מים בירקון, והרבה רנו תחת הידיים שלי, החל ברנו אקספרס שהיתה רכב העבודה שלי אחרי הצבא, ועד הסניק שבה אני נוהג היום.

וגם הרכב הבא שלי אמור היה להיות סניק, גרנד סניק למעשה. אפורה. אפילו הזמנתי אחת, שילמתי מקדמה, ובתמורה קיבלתי הרבה דפים שעליהם כתוב שבקרוב מאוד יהיה לי רכב חדש. אה, ושכחתי - רק תנאי אחד היה לי, שהרכב החדש שלי לא יכלול שום דבר שמותקן בארץ: לא קודנית, לא מובילאיי, כלום. "אבל זה בחינם!" אמר נדב, מנהל אולם התצוגה, ואני בשלי: לא רוצה שום דבר שמותקן בארץ, כמו שהרכב יצא מפס היצור בצרפת, כמו שהיצרן התכוון שהרכב יהיה, כך אני רוצה אותו. "טוב" אמר נדב, ורשם הערה במסמכים הרבים שאומרת "בלי מובילאיי". שילמתי, וחיכיתי.

ואז הגיע הרכב, והתקשרו בשמחה לבשר לי ש... אי אפשר בלי מובילאיי. כל מיני קשקושים על דגם שונה, אין תקינה לרכב בלי מובילאיי, ושאר התחכמויות (לא נכונות – הרי באתר משרד התחבורה הגרנד סניק מופיעה עם ובלי מובילאיי) שמסתירות את העובדה שהתקנת המובילאיי בעצם מקנה לכם הטבת מיסוי, בערך 2000 ש"ח, ואני – בתמורה – אמור לספוג את העובדה שמוסיפים למערכת החשמל של האוטו (ורנו, כידוע, לא חזקה במערכות חשמל עמידות לאורך זמן) אלמנטים שלא תוכננו עבורה, ושחופרים לי באוטו, מה שלא הרבה שנים אחר כך יסביר את הקרקושים מלוח השעונים.

וזה לא שיש לי משהו נגד מערכות בטיחות כאלו או אחרות – להפך – אבל יש לי הרבה נגד הרכבות מקומיות שטיבן בעייתי. רנו, אגב, פתרו את הבעיה הזו בעצמם: יש להם מערכת בשם VISIO, שעושה בדיוק מה שמובילאיי אמורה לעשות, אבל מגיעה מהמפעל.

רנו, כידוע לכם, רחוקה מאוד מלהיות שיאנית מסירות כלי רכב: ב 2015 היא דורגה במקום התשיעי (מתוך 10), כך שלא מדובר בקיה, לדוגמה, שמוסרת רכבים כמו לחמניות (ובכל זאת מביאה מבחר דגמים רחב מאוד), ולכן עוד פחות ברורה לי ההתעקשות: יש לכם תקינה לרכב בלי מובילאיי, יש לכם לקוח שמוכן אפילו לשלם את ההפרש בעלות המיסוי, מוכן לותר על "חינם", מוכן אפילו לחכות לרכב במשלוח עתידי שירשם תחת קוד הדגם נטול הדרעק בהתקנה מקומית, וכל זאת בתמורה לשקט הנפשי ולידיעה שהרכב יגיע אליו כמו שיצא מהמפעל בצרפת. אתם מבינים? מוכן לותר על מתנות, מוכן לשלם יותר כדי לקבל רכב "בלי" משהו, מוכן לחכות – מתי בפעם האחרונה פגשתם פראייר כזה? יותר מזה – זה אפילו פראייר שקשור לקהילת חובבי הרכב בארץ, ויכול להיות שגריר נפלא למותג שלכם.

אבל אתם בשלכם, מתעקשים לא לאפשר הזמנות מיוחדות (איפה דגם ה BOSE המופלא של הסניק? איפה דגם ה Limited שמשווק באירופה לקראת סוף חיי הסניק הנוכחית?), מתעקשים לא לוותר על ההתקנות המקומיות – ראש קשה, ובתור מי שעוסק בשיווק למחייתו, אני מרשה לעצמי לומר בצורה ברורה מאוד שעם ראש קצת פחות קשה, הייתם יכולים למכור יותר, וליצר לעצמכם שגרירים נפלאים למותג.


אז כן, אני קצת חפרן, אבל רכב זה תחביב שלי, ואני קצת אוהב דברים **בדיוק** כמו שאני רוצה אותם ולא בערך.
 

WarDog

New member
תנסה להזמין ביבוא אישי, יש הרבה חברות שעשות את זה.

יש מספר חברות שעושות את כל הסידורים הנדרשים לצורך יבוא אישי של רכבים מאירופה וארה"ב, לפעמים יוצר יותר זול מהיבואן(אחרי המכס כמובן).
 

fazer

New member
בדקתי גם את הכיוון הזה

כנראה שכלכלית זה לא ישתלם - הרכב עולה באירופה סביב 30 אלף יורו, עם 116% מס (רכב ממדינת הסכם) זה יוצא מעל 200 אלף ש"ח אם החשבון שלי נכון.

במשפחה הקרובה שלי רכשו כמה מכוניות חדשות בזמן האחרון, חפרתי לכולם לא להתקין כלום בארץ וכל שאר היבואנים הסכימו לבטל התקנות מקומיות, מלבד רנו, כנראה חושבים שהם שיאני מסירות הרכב ומתנהגים כמו סובארו בימי תפארתה.
 

fazer

New member
עוד לא...

קשה לי להביא את עצמי לשים כל כך הרבה כסף ולהתפשר בנושא שהוא מהותי לי, מצד שני, אני לא רואה רכבים אחרים (מלבד הסיטרואן C4 פיקאסו שנפסלה בנהיגת מבחן על היותה רועשת מדי) שעונים על הצרכים שלי, ובמחיר כל כך אטרקטיבי.
 

© DrorZi

New member
יש לי חבר שרצה להזמין קאדגר וגם קיבל קרירות קשה

באולם תצוגה והתעצבן מאוד
זה מתחיל להריח לי שמשהו לא טוב קורה באולמות תצוגה של רנו
 

פלגיה

New member
משהו מאוד מסריח עם שיטות העבודה של מובילאיי

זה מה שנראה לי מכל הסיפורים (ובעיקר מהכוונה לממן מערכת כזאת לכל הרכבים. על חשבוני וחשבונך כמובן)
 

© DrorZi

New member
מוביל איי חברה טובה כשלעצמה

ויש לה פיתוחים מבטיחים בדרך, הם אחד המובילים ליצור כלי רכב שנוהג לבד.
מערכת הביניים הזו שרק מצפצפת את נשמתה משגעת אותי ואני אישית לא סובל אותה
האם היא עוזרת לאחרים? לא יודע.
 

פלגיה

New member
אז למה הם תופרים דילים

כמו הנחות מיסוי, התקנה על חשבון המדינה, וכו? אם זה היה טוב, ומוכח במניעת תאונות, המוצר היה מדבר בפני עצמו, לא?
אני לא מסוגלת לנסוע עם הדבר הזה. הוא מוציא לי את הנשמה, ומצפצף גם כשלא ממש צריך. דוד שלי טוען שזה הציל אותו כמה פעמים, אבל דוד שלי הוא מאלה שבהחלט אני יכולה לראות איך הם נרדמים בנהיגה וצפצוף מעיר אותם.
&nbsp
מכוניות אוטונומיות זה סיפור שונה לחלוטין להערכתי. כמו שמחשב עושה חישובים בדרך שונה מהותית ממה שאנשים מחשבים, אני מניחה שמכוניות אוטונומיות (בפרט אם הן בלעדיות על הכביש) "ינהגו" בצורה שונה לחלוטין.
 

enigo

New member
למה? כי צרכנים לא קונים בטיחות - הם קונים מערכת מולטימדיה

כריות אוויר הן אביזר בטיחות שהוכיח את עצמו מעל ומעבר, גם בקרות יציבות. ובכל זאת, במקרים בהם הם הוצעו כאופציה בתוספת תשלום, מעט מאוד בחרו בהם.
ואגב, לא מובילאי "תפרו" את הטבת המיסוי על אביזרי בטיחות - אלא משרד האוצר בשיתוף משרד התחבורה, בדיוק כמו שלפני כן היתה הנחת מיסוי על ESP ועל שש כריות אוויר. ובדיוק לאותה מטרה.
את לא רוצה? סבבה, זכותך. אבל במאמר מוסגר אגיד שאם המערכת מצפצפת לך כל הזמן גם ברמת הרגישות הנמוכה, אז כנראה שגם את, כמו דוד שלך, לא נהגת כזו טובה...
 

פלגיה

New member
לא מצפצפת *לי*

לי אין מערכת כזאת ברכב. מצפצפת ברכבים אחרים שאני נוסעת בהם, כשאחרים נוהגים. (ולא שיש לי בעיה שיגידו לי שאני לא כזאת נהגת טובה. התחלתי לנהוג בגיל מאוחר יחסית, אז כל הסיכויים שזה באמת ככה. אבל אני לא נרדמת בנסיעה אף פעם, וגם לא מנקרת. וגם לא נוגעת בטלפון, אם כבר מדברים)
 

enigo

New member
אז המערכת אולי באמת לא מיועדת לך

אבל תביטי מסביב על הכביש, ותראי כמה עסוקים בדברים שהם לא נהיגה ומזגזגים על הכביש, ותביני שבתמונה הכללית, מערכות כאלו תורמות לבטיחות.
 
אישתי קנתה ספלאש עם הנודניק הזה

שכבר השוויתי אותו למירי רגב וזהבה גלאון וסתו שפיר ולזחאלקה ולכל שאר הצעקנים על כלום. לכן אני מיד מכבה את המערכת כשאני נוהג ברכב שלה.
&nbsp
היום, אחרי 5 חודשים עם הרכב גיליתי שבסופרב שלי יש מערכת התראה ובלימה אוטומטית מקורית שהפעילה בפעם הראשונה את הבלמים לבד כי נצמדתי מידי לרכב מלפני. חמישה חודשים לא ידעתי על קיומה.
 

חן 1111

Active member
יש לי רעיון. תסכם איתם שאתה קונה רכב "עם מובילאיי"

אבל מקבל את המערכת בנפרד, באריזה, ולא מותקנת על הרכב. תבטיח שאם ישאלו אתה תגיד שאתה בעצמך הורדת את המערכת...
 
... יש לי גם משהו רציני להגיד


יש לך הערכה מה היקף הנזק שנגרם למערכת החשמל של ה"רנו שלו" במידה ומתקינים את המובילאיי בארצינו...
זה כמובן תלוי במאפיינים של ההתקנה, למשל, אם לא חותכים חוטים אלא יש בצמת החשמל של הרכב קליפסים פנויים בקצוות חשמליים כדי לחבר צרכנים נוספים...
אולי היצרן משאיר חיבורים שמיועדים למערכת כזאת או אחרת?
&nbsp
מה שצריך FAZER לעשות זה אולי ללכת ולראות איך מתקינים. אולי זה קל ואינוסנטי לרכב? אם יווכח שזה אגרסיבי ו/או אינבזיבי...אז זה משהו אחר, מרתיע...
&nbsp
בנוסף, מערכת המובילאיי לעתים סתם צרכן חשמלי כלומר מצלמת וידיאו עם מוח, רמקול וצג להציג ולהשמיע את התראות, כלומר זה יכול להיות כמו צרכן פשוט ובודד שבתיאוריה היה יכול להתחבר לחיבור המצית...
מצד שני המובילאיי יכול להתחבר הרבה יותר לעומק למערכות הרכב השונות ולמשל להנמיך אורות מסנוורים כשיש רכב המגיע ממול.
נניח שהייתה מערכת שאפילו יתרה מזה, מסיטה את האורות מעט הצידה כדי למנוע סינוור של רכב המגיע ממול או מערכת שמסיטה את אורות הרכב לכיוון פנייה [כמו פנס של אופנוע שמחובר אל הכידון]...
כלומר השאלה מהו הOUTPUT שנותנת המערכת...
 

enigo

New member
כדי שמערכת כמו מובילאיי תוכל לעבוד בצורה סבירה, היא צריכה

לדעת את מהירות הנסיעה של הרכב. משמע היא מתחברת לערוץ התקשורת של הרכב, ולא רק לחשמל.
 
חשבתי שזה חישוב פסיבי ע"י התמונות והשתנותן...

סכ"ה המערכת אמורה להתריע גם אם אני נוהג לאט ומולי דוהרת לעברי משאית בקו ישר...
המהירות היחסית היא שקובעת מבחינת אנרגית הרס בתאונה...
&nbsp
אבל כאמור מה"חשבתי שלי" לא יוצא הרבה. אני מבין שמה שאתה מתאר זה האופן שהמוביליי מתחבר לרכב, וגם בהקשר לFAZER, חיבור כזה לערוץ תקשורת של הרכב לא אמור לערער באופן קיצוני את האלקטרוניקה של הרכב
 

WarDog

New member
לא בהכרח

עד כמה שידוע לי המערכת מודדת מרחק בינך לבין הרכב מלפנים לפי זמן(2 שניות אם אני לא טועה), כלומר עד שתגיע למיקום של הרכב שמלפנים יעברו 2 שניות.
והמדידה בפועל ע"י חיישן שמודד כמה זמן עובר בין שידור גל RF עד שהוא נקלט בחזרה(מהירות הגל ידועה מראש ולא משתנה).
 

enigo

New member
המערכת של מובילאיי היא פאסיבית, לא משדרת כלום

אבל זה לא משנה - כדי לתרגם מרחק (מה שמודדים עם מד מרחק בהצעה שלך, בדרך אחרת במערכת של מובילאיי) לזמן, חייבים לדעת מהירות. זו הנוסחה...
 

WarDog

New member
בשיטה "שלי" אתה לא חייב לדעת את המהירות שלך או של רכב אחר

המערכת האקטיבית משדרת את האות RF שהינו נע במהירות קבוע, ומחוזר מהחפצים שמול המשדר, המקלט קולט את האות החוזר ולפי הזמן שלקח לאות החוזר לפגוע במקלט המערכת מחשבת את המרחק מהעצם לפנים(זמן, משידור לקליטה* מהירות האות= מרחק שהאות עבר, במקרה של המערכת מחלקים את תוצאת המרחק ב2, שכן האות נע קדימה ואז חוזר), במקרים כאלו המערכת מתריאה לך X שניות מרחק כלומר שהמכשול נמצא במרחק של 2 שניות נסיעה ממך ולא X מטרים, מה שמקל את השמירת מרחק שכן לשמור 20 מטר ב100 קמש זה לא כמו לשמור 20 מטר ב50 קמש(מרחקי עצירה שונים לחלוטין).
&nbsp
&nbsp
דרך אגב גם מערכת פסיבית שמנתחת תמונה יכולה להשתמש בחישוב יותר מסובך ולא להסתמך על מהירות הרכב.
בהתנה מכניסים ערך קבוע שלא משתנה(לדוגמא בתמונה מופיע המכסה מנוע) ואז המערכת יכולה לחשב את מרחק העצמים האחרים לפי הגודל היחסי שלהם לערך הקבוע.
&nbsp
שוב יש המון שיטות שמערכות שונות עובדות בהן.
מערכות שגם בולמות עצמאית כן צריכות לדעת מה המהירות נסיעה שלך על מנת לחשב מרחק בלימה ולדעת מתי לבלום אוטומטית.
 
למעלה