פיאט קובו

dany2201

New member
פיאט קובו

אים היה חשש כל שהוא למוסך שטיפל ובדק את הרצועות שהרצועה לא תקינה הוא היה ממליץ על החלפתה .לאחר הטיפול לא נימצא בה שום פגם ולכן לא הוחלפה אחרי עשר אלף ק"מ היא פשוט ניקרעה היצרן רשם בספר הטיפולים להחליפה ב120.000.או חמש שנים .שזה אומר שלפי היצרן צריך להחליפה בערך בעוד שנה וחצי שזה הרבה מאוד זמן.
 

dani666

New member
במחשבה שנייה... לא בטוח שתצליח בתביעה. ...

א. תצטרך להביא את מי שבחן את הרצועה בטפול האחרון כעד כדי שיצהיר שבחן את הרצועה והיא היתה במצב *תקין*. הוא מוכן להעיד ?
ב. תצטרך כמובן להוכיח שמלאת את שגרת הטיפולים וברכיבים ברמה הנדרשת על ידי פיאט (תחליף סיני שלא תוכל להוכיח את איכותו יצור לך בעייה גם אם על פניו אינו קשור לרצועת התזמון).
ג. תצטרך להוכיח שהרכב לא עבד במאמצים חרייגם מאז הטפול האחרון. לדעתי הצהרה שלך תספיק אלא אם היבואן יוכל להוכיח אחרת.
ד. הכי קשה לדעתי ... תצטרך לשכנע את השופט שיש חוזה בינך לבין היבואן/יצרן שאומר ששגרת הטיפולים המומלצת היא גם התחיבות לאורך חיים *מינימלי* ולא רק לאורך חיים סטטיסטי.
&nbsp
מכיוון שאין ככל הנראה בעייה של כשל רצועת תזמון ברכב זה, קשה לי להאמין שתצליח.
&nbsp
אבל, לדעתי אם תשקיע בתביעה בבימ'ש לתביעות קטנות, ותכין אותה היטב, יש סיכוי שתצליח לקבל לפחות חלק מהעלות ולו רק כפשרה של "רצון טוב ומבלי להודות" מצד היבואן. הכי גרוע ? השופט יחליט שאינך זכאי לפיצוי ואולי יחייב אותך בהוצאות (איישת, לא מאמין שתחויב גם אם תפסיד, די נדיר בתביעות קטנות).
 
לכן הצעתי שיסרוק את טבלת הטיפולים

שנראה אם היצרן דורש לחטט בקרבי הרצועה בטרם עת. לדעתי לא דורש.
לדעתי אין מצב שרצועת תיזמון איננה מכוסה, ונניח שהמוסך היה בודק ומוצא שהיא פגומה ויש להחליפה, כאן נשאלת השאלה למה שהצרכן ישלם על זה כשהיצרן כתב שיש להחליף מידי 120K או 5 שנים.
&nbsp
וזה מחזיר לדיון ישן: לרכוש רכבים חדשים עם שרשרת ולא רצועה. זה פשוט לא נכון להגיד שההחלפה בעוד 3-5 שנים ולא בהכרח תבוצע ע"י היד ה1. זאת אחת הסיבות שרכבי רצועה מאבדים ערך מהר מריכבי שרשרת...
&nbsp
מעבר לזה: מערכת התיימינג אוטונומית ביחס לשאר הטיפולים: פילטרים, שמן, ברקסים וכד' ולכן אין קשר לדעתי אם פילטר אויר למשל הוא חלופי או מקורי.
 

dani666

New member
ובמחשבה שלישית - אנא שרשר את הודעותיך לאחד השרשורים...

... שכבר פתחת.
 
למעלה