טורבו דיזל- כיבוי מנוע

yossin

New member
טורבו דיזל- כיבוי מנוע

אני רוכש כעט סיטרואן טורבו דיזל (HDI) 2013
בזמנו, לפני שנים, היתה אזהרה לא לדומם מנועים כאלו מיידית אלא לתת להם „להרגיע“ כדקה כדי שהטורבו יפסיק לעבוד.
זה נכון גם כעת במנועים מודרנים?
תודה
 

kitt

New member
זה נכון לכל מנוע עם טורבו. אבל, אם אתה מחנה את הרכב וזה לוקח

לך כדקה-דקה וחצי ואתה לא לוחץ את המנוע מעבר ל1500-2000 סל"ד הטורבו בין כה מאט כבר.
להיות על הצד הבטוח, סיימת נסיעה, עזוב את דוושת הגז, כבה רדיו, שחרר חגורה, כבה אורות ואז כבה את הרכב.
 

dani666

New member
לא ידוע לי על כל דרישה כזו מצד יצרני המנועי. ייתכן, ואם ...

... כרגע סיימת מרוץ מתיש, זה רלוונטי. לא נראה לי שזה מצבך.
&nbsp
&nbsp
 
היה לי טורבו דיזל מעולם לא נהגתי כך ,

לא חיכיתי לסלילי החימום ולא חיכיתי שהמנוע "ירגע" ואז לדומם אותו .
 

מנחם231

New member
מה שהיה נכון לפעם

נכון גם היום. ועוד יותר חשוב לדאוג ששמן המנוע יהיה באיכות שהיצרן אומר.
בסה"כ אתה רוצה לשמר על הרכב שלך.
 

enigo

New member
אתה צודק! אבל המכונאי שלי מסרב להחליף לי פלטינות ברכב!

גם ביקשתי ממנו להראות לי איפה הצ'וק - והוא פשוט צחק עלי! כזאת חוצפה!
 

מנחם231

New member
רק שאצלי

בחניה נמצא רכב מ2015 טורבו עם 245 כ"ס. "עם פלטינות וקרבורטור."
 

enigo

New member
אה... אז מה שהיה נכון פעם לאו דווקא נכון היום?

 

enigo

New member
ההמלצה מגיעה מכך שהשמן משמש לקירור הטורבו. אם סיימת נהיגה

אינטנסיבית, בה המנוע עבד חזק מאוד והטורבו לוהט, אם תכבה את המנוע מיד, החום שצבור בטורבו "יטגן" את השמן, וזה יגרום להיווצרות משקעים.
אבל אם סיימת נהיגה רגועה, שבה הרגל שלך לא היתה דבוקה לרצפה והטורבו לא עבד קשה - אז אין בעיה.
וזה מבלי לבדוק אם ברכב הספציפי שלך יש משאבת שמן חשמלית יעודית לטורבו, שדואגת בכל מקרה להמשיך להזרים את השמן במעגל השימוש של הטורבו.
 
למעלה