קניית רכב

avibim

New member
קניית רכב

שלום לכולם

בצער לא רב בכלל אני מוכר את הדייהטסו טריוס ורוצה להתקדם לג'יפ מפנק קצת יותר
תמיד היה "בא לי" על הטויוטה לנד קרוזר או הפאג'רו קינג, אך לא הייתי רוצה לרדת מתחת לשנת 2008 (אולי 2007 לכל הפחות). בתקציב של 80-90 אלף ש"ח זה ממש גבולי וגם הבנתי שבלנד קרוזר מנוע הדיזל רועש ונשמע היטב בתא הנוסעים גם בשיוט בינעירוני חלק. לכן התחלתי לפזול לכיוון היונדאי IX35 עם מנוע בנזין שקט וטווח מחירים בתקציב שלי לשנים 2010 2011.
אציין שהדבר החשוב לי ביותר הוא המרווח בפנים (למי שיצא לחוות את הטריוס מבפנים מדובר בחלל ישיבה צר על סף העינוי לבחור בגובה 1.93 שכמותי) והספק קצת יותר מסביר יתקבל בברכה (המנוע 1.3 הזה חלש עד כדי גיחוך) ונקודה נוספת היא הבחירה בין הנעה 4X4 ל 2X4 שבטריוס היא קבועה ולא ניתנת לביטול. אגב נסיעות בשטח הן די נדירות אצלי והשיקול העיקרי בקניית ג'יפ הוא בעיקר המרווח הפנימי ונוחות הנסיעה.
האם מישהו מכיר את אחד הרכבים האלו (או דומים להם...) ויכול לעוץ לי עצה?
 

enigo

New member
אם מרווח פנימי ונוחות הם שחשובים לך - למה רכב פנאי?

בתקציב הזה אתה קונה מכונית מנהלים/משפחתית גדולה ממודל חדש יחסית ובמצב מעולה. היא תהיה נוחה יותר ומרווחת יותר מרכב פנאי מקביל, וכנראה גם חדשה יותר.
בקטגורית רכבי הפנאי נדיר מאוד למצוא רכב בו ניתן לבחור בין הנעה קדמית או כפולה, למיטב זכרוני. מקסימום אפשר לאלץ את ההנעה הכפולה. החריג היחיד, אם אני זוכר נכון, הוא ה-X טרייל של ניסאן, ואחיו לבית רנו הקוליאוס (שמשתמש באותה מערכת הנעה בדיוק).
שני אלו, אגב, הם גם מהיותר נוחים בקטגוריה. ה-iX35 הוא אחד הפחות נוחים, עם מתלים קשים מאוד.
 

avibim

New member
כנראה שהגובה עושה לי את זה...

אני מעוניין להישאר בקטגוריית הג'יפים, היו לי הרבה מכוניות מקבוצות שונות החל ממיאטה MX5 ופג'ו CC דרך טויוטה קאמרי וגולף...הטריוס היה רכב נוסף בבית ומשותף אז פחות התחדדתי איתו ולמרות שאין הרבה דברים טובים להגיד עליו הוא עדיין גבוה ו"עולים" לתוכו. לחבר שלי יש IX35 כבר שנתיים והוא אומר שהוא מרוצה ממנו מאוד גיר חלק במיוחד ואפס תקלות (אשמח להתפשר על מתלים קשיחים בתמורה להתנגדות ראויה בסיבובים...) אכן 4X4 קבוע (AWD) וככל הנראה אצטרך להשלים עם זה ברוב המקרים. הלנד קרוזר הקצר משך אותי בהתחלה אבל הם נסחרים במאה אלף ש"ח וצפונה לרכבים עם 200, 250 ואף 300 אלף ק"מ (!). מרגיש לי קצת מוזר לשים כזה סכום כסף על רכב בן 9 שנים שנסע כל כך הרבה עם כל הכבוד לטויוטה, ויש כבוד. פחות בא לי להתעסק עם צרפתיות עכשיו (קוליאוס) ואם כבר אירופאיות אז אולי טוארג שעומד בתקציב? רק מי יחזיק אותי בביקור במוסך, והוא יגיע...
השוואות: קיה ספורטאז' כמקבילה ליונדאי? פאג'רו כמקבילה ללנד קרוזר? מחפש את שביל הזהב
 

enigo

New member
להיזהר מקוליאוס (שהיא ניסאן בתחפושת מכוערת) אבל לשקול טוארג?

עוד הדגמה לכמה דעות קדומות הן מסוכנות.
קיה מקביל ליונדאי, אבל טיפה יותר נוח. כאמור, X טרייל של ניסאן נוח יותר משניהם.
פאג'רו מקביל ללנד-קרוזר בעיקרון, ואם אתה רוצה - הרקסטון של סאנגיונג נותן תמורה עדיפה לדעתי. רכב טוב ואמין, אבל בגלל מותג פחות מוכר, הוא זול משמעותית. אבל מה - אין אותו בוורסיה קצרה.
 

avibim

New member
בעצם גם הגובה וגם הלוק

לכן הרקסטון לא בא בחשבון מבחינתי, ולכן התעוזה להעדיף טוארג על רנו או ניסאן. אבל אחזקה קלה והתעסקות פשוטה עם האוטו הן מאסט, אז בלי VW בינתיים. כנראה שזה יפול איפשהו בין יפן לקוריאה. אעשה עוד קצת שיעורי בית...
תודה רבה!
 
בדקתי את כל מה ששווה לבדוק בקטגוריה

הולך לקנות מאזדה XC5 .בתקציב שלה היא הכי טובה .
 

natanlevi

New member
אחרי נסיעה על רכב גבוה אי אפשר לחזור לרכב נמוך :)

מכיר את ההרגשה, בגלל זה אני לא מסכים לאשתי לנהוג לי באותו אף פעם שלא יעלו לה רעיונות לראש :)
ועכשיו קצת רצינות בנוגע לרכב, כמו שאמרת יש את הטוסון, קיה ספורטאז,מזדה 5
יצא לי לנהוג על שלושת הגיפונים, דבר ראשון שניהם באמת מצוינים לדעתי.
מה שכן מבחינתי המזדה והספורטאז היו רמה אחת מעל הטוסון, נוחות נהיגה, ביצועים.
אני יותר אהבתי את הספורטאז, הייתה לי נסיעה מאוד נוחה ונהנתי מהנהיגה, בנוסף יש את המערכת בטיחות המשוכללת של קיה, בכל מקרה הייתי ממליץ לך לפני הכל לעשות נסיעת מבחן כי לכל אחד יותר מתאים ויותר נוח משהו אחר
 

enigo

New member
באמת? הספורטאז' היה רמה מעל הטוסון בנוחות ובביצועים?

מעניין. עזוב את הנוחות, שנגיד שזה עניין קצת פחות מוחלט - איך שתי מכוניות שיושבות על אותה שלדה, עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים יכולים להציג כזה פער בביצועים? מה בדיוק זה אומר על יכולת האבחנה שלך כנהג?
ואולי זה בכלל קשור לזה שחיפוש על השם שלך מעלה אך ורק ידיעות שממליצות על מכוניות של קיה?
 

WarDog

New member
מענין מה אומרים נהגי משאיות שיושבים הרבה מעליך...

 
אולי רק הוולוו יותר טובה מה XC5

קניתי כבר את ה XC5 היא הכי טובה מכל המכוניות שיש בסביבה של המחיר שלה ולאנשים נורמליים היא מיתרת את הצורך לקנא ברכבי יוקרה .
רכות הנסיעה שלה הרבה יותר טובה משל הספורטאז .
אכן למי שיש גיפ כבר לא יכול להסתכל על מכוניות רגילות אפילו אם הן יוקרתיות .
 

WarDog

New member
CX5 זה לא ג'יפ, אלא "קרוסאובר"(משפחתית מוגבהת)

&nbsp
&nbsp
 
למעלה