KIA PICANTO 1000
New member
טויוטה קורולה 2008...טיפול 120,000....תובנות וקושיות
מה כולל הטיפול?
שמן מנוע. [בקבלות רשום: 10W-30? האם אכן זה השמן המומלץ?]
פילטר שמן, נוזל בלמים, מסנן אויר למנוע, מסנן אויר לקבינה.
והכי חשוב והכי משמעותי שמן גיר [בכפולות של 60K] [האם בשנה הזאת, מדובר ברכב עם גיר רובוטי? מי יודע איך מחליפים שמן הגיר? או שאחפש ביוטיוב...]
בת משפחה יקרה ביקשה שאהיה מעורב בתחזוקת הטויוטה שלה. לקחתי את ספר הרכב הכולל טבלת המלצות היצרן ואת הקבלות המפורטות ששמרה ממוסך טויוטה ובדקתי ולהלן ממצאי:
הטיפולים הבסיסיים בטויוטה שמן ופילטר עולים כ450 שח בטיפול 1 ובעצם זה לא רק טיפול 1 אלא כל הטיפולים האיזוגיים. טיפול 3 [45K] זהה לו אבל עולה 600, האיזוגי הבא בתור הוא טיפול 5 וכד'
טיפול 2 [30K וכפולותיו] כלל נוזל ברקסים, מסנן אויר למנוע ומסנן אויר למזגן [מסנן קבינה חליפי] אז זה צומח לכמעט 700.
ואז בטיפול 60K היה הבום הגדול: הייתה צמיחה מרשימה בעלויות: הוחלף שמן ופילטר שמן, פילטר אויר, נוזל בלמים, מסנן מזגן, עד כה הרשימה מוכרת אבל אז הוסף גם שמן גיר, צלחות בלמים ורפידות בלמים קדמיים העלות צמחה ל2600 שח
טיפול 75K היה כמו הראשון, אבל, בתוספת "מקורי נורת פופ" [מה זה פו"פ, האם פירוק והרכבה?] והמחיר עלה ל650 במקום ה450
טיפול 90K הוא כמו טיפול 30K כלומר כלל שמן, פילטר שמן, נוזל בלמים, מסנן מזגן, אבל הוסף לו גם "מקורי מצת" ו"מקורי נורת פופ" והמחיר במקום 670 שח כמו טיפול 30K צמח ל1500 שח
גם הטיפול האחרון לפני כשנה, [טיפול אי זוגי קטן במהותו], טיפול 105K צמח ל1000 שח בזכות נורה ראשית שהצטרפה לטיפול קטן שכלל הפעם הזאת גם פילטר אויר למנוע [שמשום מה לא הוחלף בטיפול הקודם לו, טיפול 90K]
המסקנות שלי כדלהלן:
כשמוסיפים ברקסים המחיר עובר את ה2500 שח. את הברקסים אפתור לה אנוכי. חלקים לברקסים שהם איכותיים וגם חלופיים עולים להערכתי, 100-200 שח. העבודה אצלי בגראג' הבייתי בשעות הנוחות בהן אני פנוי. זה חוסך סביב 2000 שח מהברוטו בטיפול. והאיכות מנסיוני אינה נופלת. אני ביצעתי זאת בעבר גם באופנוע וגם ברכבים שלנו דהיום.
בטיפולים הקטנים [האי זוגיים וגם כפולות ה30K] החל בטיפול 5 מחליפים נורות או את המצית? וזה מייקר את הטיפול ל1500 שח, או 700 או 1000 שח. לא ברור לי האם הייתה לה בעייה במצית, אשאל, אבל גם להחליף נורות אני אוכל בלי להתאמץ מדי... עוד חיסכון עוד לפני שפתחתי את פקק השמן...
דבר אחרון: המוסך בכל טיפול מבצע מהלכים שאינם רשומים בספר של טויוטה כדי שרשימת הטיפול תהיה ארוכה ומרשימה. אינני יודע אם מחייב או שזה "על חשבון הבר"
אבל בכל מקרה מדובר תמיד על 3 הבאים שרשומים בכל קבלה וקבלה, גם אם מחירם נכלל בטיפול ומופיעים בחיוב =0 [אינני זוכר]
א. מסיר פיח ממערכת הדלק,
ב. נוזל לניקוי שמשות.
ג. מסנן למתיז המים
בנוסף לאמור לעיל, בספר הרכב רשומים עוד 2 דברים: רצועת הינע בדיקה מידי 15K שמתחילים לבצע לראשונה ב105K. האם הכוונה לרצועת האביזרים? או לרצועת טיימינג? האם יש שרשרת או רצועת תיזמון...?
ולבסוף: פלגים מצתים שמצויין שיש להחליף מידי 90K בלי קשר לזמן כלשהו. פלגים עדיין לא הוחלפו [מהסיבה שהיא לא הגיעה ל90K ולכן ככלל, הטיפולים מבוצעים ובוצעו לפי זמן ולא לפי ק"מ
מה כולל הטיפול?
שמן מנוע. [בקבלות רשום: 10W-30? האם אכן זה השמן המומלץ?]
פילטר שמן, נוזל בלמים, מסנן אויר למנוע, מסנן אויר לקבינה.
והכי חשוב והכי משמעותי שמן גיר [בכפולות של 60K] [האם בשנה הזאת, מדובר ברכב עם גיר רובוטי? מי יודע איך מחליפים שמן הגיר? או שאחפש ביוטיוב...]
בת משפחה יקרה ביקשה שאהיה מעורב בתחזוקת הטויוטה שלה. לקחתי את ספר הרכב הכולל טבלת המלצות היצרן ואת הקבלות המפורטות ששמרה ממוסך טויוטה ובדקתי ולהלן ממצאי:
הטיפולים הבסיסיים בטויוטה שמן ופילטר עולים כ450 שח בטיפול 1 ובעצם זה לא רק טיפול 1 אלא כל הטיפולים האיזוגיים. טיפול 3 [45K] זהה לו אבל עולה 600, האיזוגי הבא בתור הוא טיפול 5 וכד'
טיפול 2 [30K וכפולותיו] כלל נוזל ברקסים, מסנן אויר למנוע ומסנן אויר למזגן [מסנן קבינה חליפי] אז זה צומח לכמעט 700.
ואז בטיפול 60K היה הבום הגדול: הייתה צמיחה מרשימה בעלויות: הוחלף שמן ופילטר שמן, פילטר אויר, נוזל בלמים, מסנן מזגן, עד כה הרשימה מוכרת אבל אז הוסף גם שמן גיר, צלחות בלמים ורפידות בלמים קדמיים העלות צמחה ל2600 שח
טיפול 75K היה כמו הראשון, אבל, בתוספת "מקורי נורת פופ" [מה זה פו"פ, האם פירוק והרכבה?] והמחיר עלה ל650 במקום ה450
טיפול 90K הוא כמו טיפול 30K כלומר כלל שמן, פילטר שמן, נוזל בלמים, מסנן מזגן, אבל הוסף לו גם "מקורי מצת" ו"מקורי נורת פופ" והמחיר במקום 670 שח כמו טיפול 30K צמח ל1500 שח
גם הטיפול האחרון לפני כשנה, [טיפול אי זוגי קטן במהותו], טיפול 105K צמח ל1000 שח בזכות נורה ראשית שהצטרפה לטיפול קטן שכלל הפעם הזאת גם פילטר אויר למנוע [שמשום מה לא הוחלף בטיפול הקודם לו, טיפול 90K]
המסקנות שלי כדלהלן:
כשמוסיפים ברקסים המחיר עובר את ה2500 שח. את הברקסים אפתור לה אנוכי. חלקים לברקסים שהם איכותיים וגם חלופיים עולים להערכתי, 100-200 שח. העבודה אצלי בגראג' הבייתי בשעות הנוחות בהן אני פנוי. זה חוסך סביב 2000 שח מהברוטו בטיפול. והאיכות מנסיוני אינה נופלת. אני ביצעתי זאת בעבר גם באופנוע וגם ברכבים שלנו דהיום.
בטיפולים הקטנים [האי זוגיים וגם כפולות ה30K] החל בטיפול 5 מחליפים נורות או את המצית? וזה מייקר את הטיפול ל1500 שח, או 700 או 1000 שח. לא ברור לי האם הייתה לה בעייה במצית, אשאל, אבל גם להחליף נורות אני אוכל בלי להתאמץ מדי... עוד חיסכון עוד לפני שפתחתי את פקק השמן...
דבר אחרון: המוסך בכל טיפול מבצע מהלכים שאינם רשומים בספר של טויוטה כדי שרשימת הטיפול תהיה ארוכה ומרשימה. אינני יודע אם מחייב או שזה "על חשבון הבר"
א. מסיר פיח ממערכת הדלק,
ב. נוזל לניקוי שמשות.
ג. מסנן למתיז המים
בנוסף לאמור לעיל, בספר הרכב רשומים עוד 2 דברים: רצועת הינע בדיקה מידי 15K שמתחילים לבצע לראשונה ב105K. האם הכוונה לרצועת האביזרים? או לרצועת טיימינג? האם יש שרשרת או רצועת תיזמון...?
ולבסוף: פלגים מצתים שמצויין שיש להחליף מידי 90K בלי קשר לזמן כלשהו. פלגים עדיין לא הוחלפו [מהסיבה שהיא לא הגיעה ל90K ולכן ככלל, הטיפולים מבוצעים ובוצעו לפי זמן ולא לפי ק"מ