טויוטה קורולה 2008...טיפול 120,000....תובנות וקושיות

טויוטה קורולה 2008...טיפול 120,000....תובנות וקושיות

מה כולל הטיפול?
שמן מנוע. [בקבלות רשום: 10W-30? האם אכן זה השמן המומלץ?]
פילטר שמן, נוזל בלמים, מסנן אויר למנוע, מסנן אויר לקבינה.

והכי חשוב והכי משמעותי שמן גיר [בכפולות של 60K] [האם בשנה הזאת, מדובר ברכב עם גיר רובוטי? מי יודע איך מחליפים שמן הגיר? או שאחפש ביוטיוב...]

בת משפחה יקרה ביקשה שאהיה מעורב בתחזוקת הטויוטה שלה. לקחתי את ספר הרכב הכולל טבלת המלצות היצרן ואת הקבלות המפורטות ששמרה ממוסך טויוטה ובדקתי ולהלן ממצאי:

הטיפולים הבסיסיים בטויוטה שמן ופילטר עולים כ450 שח בטיפול 1 ובעצם זה לא רק טיפול 1 אלא כל הטיפולים האיזוגיים. טיפול 3 [45K] זהה לו אבל עולה 600, האיזוגי הבא בתור הוא טיפול 5 וכד'
טיפול 2 [30K וכפולותיו] כלל נוזל ברקסים, מסנן אויר למנוע ומסנן אויר למזגן [מסנן קבינה חליפי] אז זה צומח לכמעט 700.

ואז בטיפול 60K היה הבום הגדול: הייתה צמיחה מרשימה בעלויות: הוחלף שמן ופילטר שמן, פילטר אויר, נוזל בלמים, מסנן מזגן, עד כה הרשימה מוכרת אבל אז הוסף גם שמן גיר, צלחות בלמים ורפידות בלמים קדמיים העלות צמחה ל2600 שח


טיפול 75K היה כמו הראשון, אבל, בתוספת "מקורי נורת פופ" [מה זה פו"פ, האם פירוק והרכבה?] והמחיר עלה ל650 במקום ה450

טיפול 90K הוא כמו טיפול 30K כלומר כלל שמן, פילטר שמן, נוזל בלמים, מסנן מזגן, אבל הוסף לו גם "מקורי מצת" ו"מקורי נורת פופ" והמחיר במקום 670 שח כמו טיפול 30K צמח ל1500 שח
גם הטיפול האחרון לפני כשנה, [טיפול אי זוגי קטן במהותו], טיפול 105K צמח ל1000 שח בזכות נורה ראשית שהצטרפה לטיפול קטן שכלל הפעם הזאת גם פילטר אויר למנוע [שמשום מה לא הוחלף בטיפול הקודם לו, טיפול 90K]

המסקנות שלי כדלהלן:
כשמוסיפים ברקסים המחיר עובר את ה2500 שח. את הברקסים אפתור לה אנוכי. חלקים לברקסים שהם איכותיים וגם חלופיים עולים להערכתי, 100-200 שח. העבודה אצלי בגראג' הבייתי בשעות הנוחות בהן אני פנוי. זה חוסך סביב 2000 שח מהברוטו בטיפול. והאיכות מנסיוני אינה נופלת. אני ביצעתי זאת בעבר גם באופנוע וגם ברכבים שלנו דהיום.
בטיפולים הקטנים [האי זוגיים וגם כפולות ה30K] החל בטיפול 5 מחליפים נורות או את המצית? וזה מייקר את הטיפול ל1500 שח, או 700 או 1000 שח. לא ברור לי האם הייתה לה בעייה במצית, אשאל, אבל גם להחליף נורות אני אוכל בלי להתאמץ מדי... עוד חיסכון עוד לפני שפתחתי את פקק השמן...

דבר אחרון: המוסך בכל טיפול מבצע מהלכים שאינם רשומים בספר של טויוטה כדי שרשימת הטיפול תהיה ארוכה ומרשימה. אינני יודע אם מחייב או שזה "על חשבון הבר"
אבל בכל מקרה מדובר תמיד על 3 הבאים שרשומים בכל קבלה וקבלה, גם אם מחירם נכלל בטיפול ומופיעים בחיוב =0 [אינני זוכר]
א. מסיר פיח ממערכת הדלק,
ב. נוזל לניקוי שמשות.
ג. מסנן למתיז המים

בנוסף לאמור לעיל, בספר הרכב רשומים עוד 2 דברים: רצועת הינע בדיקה מידי 15K שמתחילים לבצע לראשונה ב105K. האם הכוונה לרצועת האביזרים? או לרצועת טיימינג? האם יש שרשרת או רצועת תיזמון...?
ולבסוף: פלגים מצתים שמצויין שיש להחליף מידי 90K בלי קשר לזמן כלשהו. פלגים עדיין לא הוחלפו [מהסיבה שהיא לא הגיעה ל90K ולכן ככלל, הטיפולים מבוצעים ובוצעו לפי זמן ולא לפי ק"מ
 

מנחם231

New member
תשובה חלקית.

גיר רובוטי
השמן 10W30 ייעודי לטויוטה
נוזל נגד פיח אם בתחילת הטיפול מודיעים בקבלה שלא לשים הם לא שמים.
נוזל שמשות כדאי ערב הטיפול למלא אז לא יוכלו להגיד שהיה צורך להוסיף.
 
תודה למנחם...

עדיין ממתין לקושיות לגבי שמן גיר...רצועת הינע...
ועוד משהו סמנטי: בקבלה נרשם "מקורי נורת פופ". מה זה פופ?

סכ"ה אני חושב שאבצע עבורה את הטיפול בעצמי. אני נהנה מזה ! והאיכות כנראה משודרגת.
 

enigo

New member
נו, באמת - פופ! מי לא יודע מה זה נורת פופ?!

פנויים ופנויות! זו נורה מיוחדת שמתקינים על החלון האחורי כדי להודיע לסביבה שברכב נוהג רווק/רווקה המעוניינים בקשר! הגרסה המוטורית לקופידון!
 

מנחם231

New member
פופ?

זה פנויים פנויות לא?

רצועת טיימינג אני מציע שתבדק קוד מנוע. לפי מה שאני יודע יש דגמים רצועה ויש שרשרת. זה מזיכרון.
 

acdcx

New member
קודם כל אתה מודה שאתה עבריין , כל העונים לך גם כן

שותפים לפשע , לפי החוק רק מוסך מורשה יכול לטפל בברקסים .
שמן גיר רצוי להחליף במוסך גם כן .
רצועת טיימינג זה רצועת תיזמון אי לכך ובהתאם לזאת זו לא רצועת טיימינג .
טיפול רגיל והחלפת שמן גיר שזה בערך 2000 ש' כך שאוברול ברקסים ב 600 זה מאוד סביר .
 

enigo

New member
באמת? כל מי שעונה לו עבריין? אתה יכול לתמוך בזה בציטוט?

מספר חוקים, הכוונה...
 

WarDog

New member
אם כבר אז "מכונאי מוסמך" ולא "מוסך מורשה".

ובתקנות התעבורה אין דרישה שתחזוקת הרכב תבוצע במוסך מורשה(למרות שיש תעודות שיתקבלו רק ממוסך מורשה, ורצוי לטפל ע"י מוסך מורשה ולא מוסך חאפר שצץ כמו פתריות אחרי הגשם).
&nbsp
 

enigo

New member
אני לא בטוח שאתה צודק. אני זוכר דרישה שהטיפול יבוצע

רק במוסך מורשה כניסיון להיאבק במוסכי המדרכה. זוכר גם תביעה שהתנהלה נגד בעל "תחנת סיכה" (זוכרים את הדברים האלו?) שביצע טיפול ברכב בתחנת הסיכה - הוא יצא בסוף זכאי כי זה היה האוטו של הבת שלו, ולכן השופט אמר שזה לא "עבודה" אלא עבודה עצמית או משהו בסגנון.
 
עבריין? אני?

אתה חדש כאן. בעבר סיפרתי כאן סיפור חביב על אישתי שנוהגת בגיר ידני. נסעה לאירוע מהעבודה מירושלים לת"א. בדרך חזרה נתנה לקולגה מהעבודה לנהוג בעבורם כי הייתה עייפה. הוא נהג עם בלם יד בעליות הפקוקות ושחק הברקס האחורי ברכב חדש.
לקחתי למוסך המורשה החליפו רפידות בדיסק האחורי. אחרי 9 חודשים קיבלנו אעש מחריד מאחור. בדקתי ומצאתי מצד אחד רפידה שחוקה עד דק ובת זוגתה ללחץ על אותו הדיסק אינה שחוקה בכלל. הבעייה הייתה רק בצד אחד מאחור.
מה אגיד לך עבודה מקצועית במוסך המורשה. הכי מקצועית שהם יכולים.
אני גירזתי המסילות שהיו תקועות [!] והרכבתי הרפידות האחוריות לחדשות ומאז אין בעיות.
כנראה מבחינתך מוסך מורשה מטפל במקצועיות בברקסים אם הם לא מתפרקים תוך כדי נסיעה. זה באמת לא קרה.
&nbsp
מכונאי אני לא. כלומר לא במקצועי אלא כתחביב לכל היותר. מקצועי מקוטלג כ"צווארון לבן" אבל אני אוהב את מלאכות הטיפול ברכב, והרכבים אצלינו במשפחה מתוחזקים ברמה של טיפ טופ. את הקיה חייבים לתחזק במוסך הרשת עקב האחריות 7 שנים אבל את הברקסים אני תמיד בודק לפני הטיפול וכבר החלפתי רפידות קדמיות אצלי לפני הטיפול.
אתה רוצה עוד חוויית המוסך המורשה ברשת קיה, משהו שניתקלתי בו אישית? פעם אחרי שנתיים פירקו את הרפידות הקדמיות במוסך הרשת לבדיקה במהלך הטיפול השיגרתי. הייתי מלא התפעלות ואמרתי לעצמי "איזה יסודיות חבעה"ז פפשששש" ואז הקוקו אומר לי שצריך להחליף רפידות. אני עומד לידו בטיפול והוא מסביר כי הלכה כבר 50% מהרפידה

לא הסכמתי להחליף. עשה לי פרצוף והרכיב חזרה.
ראשית ראיתי שיש המון בשר ברפידה עוד עשרות קמ רבים ו/או שנים ארוכות של שימוש על פי מראה הרפידה.
שנית גם בהיבט האריתמטי הפשוט. קלקולציה: גם אם לא הייתי מבין כלום במכונאות, אז כשהסביר שנשחקה 50% מהרפידה אחרי שנתיים אז ברור שאפשר לסחוב עוד שנה או שנתיים עד שכל העובי יישחק.
אתה בטח חושב שרק מוסכים ברשת קיה מפשלים עם הברקסים כי אחרת לא היית ממליץ בהחלטיות כזאת

&nbsp
כאמור, למזלי אני קצת מבין ועל כן אין לי כוונה לתת להיסטוריה הטבעית לקרום עור וגידים. כאן דיברנו על ברקסים ולכן לא סקרתי את האנטרקציה שלי עם הרכיבים הלא ברקסיים וגם שם היריעה איננה קצרה.
 

acdcx

New member
מודה ולא עוזב לא ירוחם , אבל לפחות אתה מודה .

אבל אל תטיל מימיך מהמקפצה
טענות ומענות לגבי החוק יש להפנות לחברי הכנסת .
עשרות ח"כ הם עבריינים בעצמם אז אולי תהייה לך אוזן קשבת

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4817820,00.html
 

xrlmike

New member
מצת ולא מצית ולכן גם המחיר סביר

מניח שהחליפו את ארבעתם, שרשרת תזמון ולא רצועה אבל זה מזיכרון ומותחן עולה כמו רצועה אז גם פה אין מציאה גדולה.
בלמים לפי החוק יושארו לטיפול מוסך - נסיעה בטוחה
 
עזרת לי להבין את הבעייה במצית


אני לא מבין למה אתה נרגעת מהעניין של המצתים. שים לב שזה כמו טיפול 30 כלומר עולה כ700 אבל העפיל ל1500 בגלל 4 פלגים מזורגגים? והם לא החליפו את פילטר האויר ! [כי זה נגרר לטיפול 105 !]
ולכן האם 4 פלגים עולים מעל ל800 שח? על זה נאמר "למה מי מת?
&nbsp
בנוסף לא בטוח שהבנתי מה זאת רצועת הינע ? השם מרמז שזאת רצועה ולא שרשרת.
שאלתי : האם מדובר על טיימינג או על אביזרים
 
למעלה