צמיגים חדשים -קדימה או אחורה?

eranra

New member
צמיגים חדשים -קדימה או אחורה?

שלום
2 הגלגלים הימניים עם צמיגים חדשים
2 השמאליים עם צמיגים בני שנתיים
האם להעביר גלגל עם צמיג חדש קדימה או אחורה?
אמרו לי שרצוי אחורה, כי יש הגה לסרן הקדמי ואם מתפוצץ צמיג קדמי יש הגה לשליטה על הרכב, לכן המשומשים קדימה והחדשים אחורה
דעתכם?
 

חן 1111

Active member
זה וויכוח ישן.

לדעתי, בהנחה שגם הצמיגים הישנים תקינים לגמרי, הייתי שם את החדשים מקדימה, בעיקר כי הגלגלים הקדמיים נשחקים מהר יותר, ואז במשך הזמן כל הצמיגים יגיעו לשחיקה זהה.
 
חומר למחשבה

רכב מ2014, עברת כ40K [זה מדוייק? או עיגול מלמטה כדי להרגיש טוב? שלא יצא שעבר 33K
]

זה לא הרבה קילומטראג' ו/או זמן. החליפו לך רק צמיגים בצד ימין. האם עברת על דוקרנים בצד ימין? כי אחרת, למה דווקא אותם? אם דווקא הם נשחקו זה נשמע חשוד לבעייה משמעותית כלשהי ששחקה רק את הימניים שלך. האם הרכב עבר תאונה משמעותית? אפילו כיוון פרונט לא יסביר את האחורי הימני.

עכשיו, בהנחה שלא היו דברים מעולם תבדוק מה הותקן לך ואני כמעט בטוח שתגלה שקיבלת צמיגים מליגה נמוכה בהשוואה ל2 "שנמצאים בשמאל". האם הרכב בליסינג?
שחיקה כל כך לא מאוזנת של 4 הצמיגים היה צריך לאתר ממזמן ולבצע רוטציות לפי הספר כדי שזה לא יקרה.
היות שקרה ובהנחה שאין נזק משמעותי מעבר למתואר, הייתי שם את החדשים לפנים ואת הישנים בהנחה שאינם שחוקים מעבר למותר, מאחור.

אני מקווה בשבילך שלא נפלת קורבן לתרגיל עוקץ מספר 17 קרי שלא נטלו ממך 2 צמיגים שמצבם עדיין סביר [ואולי יכולת למשוך עוד שנה] והתקינו לך 2 צמיגים חדשים מייצור פחות ליגה כדי להתפרנס שלא ביושר. על הכל כבר שמעתי, אבל אני מקווה שאצלך הדברים נעשו מתוך יושר.

אתם כאן כולכם מכירים אותי ובעניין הצמיגים אני לצערי עדיין זוהר כאן בבדידות קיצונית משמימה עם המלצה שהיא "מוקצית כאן מחמת המיאוס"
הגורסת שיש לשמור על הצמיגים וזה ע"י לחץ אויר שאינו נמוך מדי
והמבין יבין, וזה שאיננו מבין יחליף צמיגיו בתדירויות גבוהות מהאחרים, או ייסבול מכשלים בלתי צפויים של צמיגיו מעת לעת ובכל מקרה בתדירות גבוהה מ"אלה המקפידים"
 

eranra

New member
פנצ'רים מימין במיקום שאי אפשר לתקן...

בהפרש של כחודשיים-אחורי+קדמי
ואכן 39400 קמ מתחילת 2014
החדשים מאטאדור,נדמה לי (או שם דומה מאוד)
לא ליסינג,פרטי לגמרי
 
מטאדור? מה זה? אתה בטוח? כי אני לא מכיר

ומהם השמאליים? המקוריים? מישלין? או הנקוק?
איפה היו הפנצ'רים? בדופן? או בסולייה? ממסמר, בורג, או חתיכות זכוכית או מתכת ענקיות? נכנסת לעמדת התיקון בפנצ'ריה לראות מהו במדוייק גורם הנזק?
&nbsp
אני אהמר שניפחת לערכים של סביב ה30 [גג 32
] במהלך השנתיים כ א ש ר ניפחת. האם יש דברים בגו?
 

winner999

New member
צמיגי מטדור

כשקיבלתי את הפולו החדשה, התאכזבתי לגלות שהיא נעולה בצמיגים כאלו - תוצרת סרביה כמדומני.
ההפתעה הטובה שהם לא רעים בכלל - גם מבחינת עמידות וגם מבחינת אחיזה (מה שהתברר לי כשהחלפתי אותם בגודיירים שאחזו פחות טוב והחזיקו זמן קצר בהרבה)
 
בדקתי. יש'ך טעות. זה לא תוצרת סרביה

אלא מדובר בחברת בת של קונטיננטל הגרמנית שמייצרת את צמיגי קונטיננטל תחת השם מתאדור בסלובקיה [חלק ממה שהיה פעם צכוסלובקיה].
זו הסיבה שהצמיגים המקוריים בפולו שלך היו כל כך מוצלחים.
&nbsp
להבא כשאתה רואה מתאדור תקרא קונטיננטל
 

enigo

New member
אם זה היה קונטיננטל - היה כתוב על זה קונטיננטל

אם לא כתוב, כנראה שיש סיבה.
יש מעט מאוד מקרים שבהם היצרן המוביל חולק את הצמיגים שלו ללא שינוי עם מותג אחר. זה קורה בדרך כלל רק כאשר המותג השני חזק יותר מ"בעל הבית" בשווקים מסוימים, והחליטו לנצל את זה לצרכים שיווקיים. למשל צמיגי דנלופ באירופה וגודייר.
 
הוספתי את האימוטיקון הזה:


כתוב שזאת חברת בת של קונטיננטל...האם מצאת משהו נוסף על מתדור?
 

enigo

New member
לא חקרתי את הנושא, אבל מכיר את התחום מספיק כדי לדעת

שאם חברה מייצרת צמיג עם שם אחר - יש לכך סיבה. ובדרך כלל הסיבה היא רצון לא לפגוע בתדמית של המותג הראשי.
 

eranra

New member
מטאדור, המקוריים הנקוק

פנצרים מבורג בדופן- בעסה גדולה
ניפחתי לפי ספר הרכב, נדמה לי שיותר מ 32 , איזור ה 34 עד כמה שזכור לי
 

The S t i g

New member
אני אומר הכי טובים מקדימה כי

הכי חשוב זה לבלום בחרום במרחק הכי קצר וצמיג חדש עושה זאת טוב יותר
הטענה שאחוריים שחוקים יגרמו להתנהגות שיהיה קשה להשתלט עליה בחרום היא טענה פחות חזקה ברכב עם מערכת בקרת יציבות טובה (ושלך נחשבת לכזו)
 

Rtitan

New member
טיעון מעניין - לא חשבתי על זה...

תמיד הפדתי על צמיגים חדשים מאחור ולהעביר את האחוריים קדימה - אבל הטיעון הזה של השפעת בקרת האחיזה מעניין.
צריך לחשוב על זה...
 
כרגע זה לא משנה מבחינה בטיחותית , כי הישנים לא בסוף ימיהם

אז כן ! לשים את החדשים קדימה
 

mkr

Member
כלל ברזל - על אותו ציר - צמיגים זהים

אז ברור שלא טוב שבצד ימין יש חדשים ובשמאל ישנים.
ומעבר לזה - ציר קדמי - עם הצמיגים הטובים יותר.
 
למעלה