שלום רב ,עד כמה זה יכול להוסיף לשנות החלפת פילטר אוויר

דנידן8

New member
שלום רב ,עד כמה זה יכול להוסיף לשנות החלפת פילטר אוויר

בסובארו בי 4 2.5 לפילטר אוויר פתוח ,אני מניח שקיים כזה דבר ,והאם זה לאורך זמן משנה משהו מבחינת פגיעה כלשהי במנוע ובכלל ?
תודה

דגם 2011
 

דנידן8

New member
ממה שקראתי כבר קצת באינטרנט זה יכול ליצור יותר בעיות מאשר

לעשות טוב .
 

enigo

New member
מה בדיוק אתה רוצה להשיג, אם בכלל? זה לא מה שיהפוך את האוטו

למכונית ספורט - אז בשביל מה?
 
למנוע יש אסמה ?

אתה חושב שכך יכנס יותר אויר למנוע ?
אני לא חושב כך.
רק אם תוציא את הפילטר אל מחוץ לרכב מעל מכסה המנוע , כפי שעושים ערסים אמריקאים וכנראה שזה לא אפשרי מבחינת משרד התחבורה הישראלי הדיקטטורי.
רעיון אחר הוא לחבר צינור לפיה של הפילטר ולשים אותו כך שינוק אויר מקדמת הרכב , אולי זה יצור קצת יותר לחץ אויר.
 

דנידן8

New member
כן נכון ,חשבתי על הכל ואשאר כך :) גם כך אני מאוד נהנה ממנו ,

הרעיון הראשוני היגיע מחבר חובב רכבים ,וסתם הסתקרנתי ,
מעניין גם עד כמה בכלל יש הבדל או בשמירה על הרכב בין פילטר תחליפי למקוקי שעולה פי 4
 
זה תלוי, הייתה לי בורה TDI מנהל העבודה במוסך טען

שבגלל ששמתי פילטר אויר לא מקורי הלך המד זרימה = 1000 ₪
אז עברתי למקורי ומאז לא היו בעיות.
מד זרימה זה בכניסה לטורבו . לא הבנתי מה הוא עושה ולא שאלתי
 
עוד לא נולד המוסכניק שיעבוד עלי

קודם כל אני הייתי עושה את הטיפולים כך שאין לו נגיעה
דבר שני המד זרימה אכן התקלקל, פעמיים , כי הרכב לא סחב טוב
דבר שלישי , הפילטר המקורי פתר את הבעיה .
האדום שלך כבר ורוד
 

enigo

New member
בהנחה שלא עפו חלקים מהמסנן על מד הזרימה (השם המכונאי

הוא MAF), ובהנחה שלא דפקת אתה בעצמך את המד כשהחלפת את המסנן, אז מד הזרימה לא יכול להדפק ממסנן לא מקורי.
שוב, ההנחה היא שלא התקנת מסנן זבל מוחלט, שגרם לזרימת אוויר כל כך לא סדירה שהוא שיגע את המערכת לחלוטין. אבל מצד שני, זו אולי הנחה קצת מוגזמת בהקשר שלך.
 
זו כבר ערמה של הנחות לא מבוססות

קופסת הפילטר של הבורה מיוחדת לקלוט עוד לפני הפילטר , גופים גדולים
האויר נכנס מלמטה , הפילטר יושב למעלה .
מד זרימה לא קשור בכלל להחלפת הפילטר הוא מחובר בהמשך
והעיקר שאתה מתחמק ממנו הוא: שפילטר מקורי פתר את הבעיה .
 

enigo

New member
וזבוב בלי כנפיים לא שומע. עובדה!

ברגע שתלשו לו את הכנפיים, הוא לא עף כשצעקו לו "עוף!".
 

enigo

New member
זה שאתה לא חושב לא ממש מפתיע. גם זה שאתה טועה לא ממש מפתיע

עשה ניסוי - קח מגבת, שים על הפה והאף ונסה לנשום. אפשר, אבל קשה יותר ופחות אוויר יכנס לראות. אותו דבר עם פילטר אוויר ברכב. ככל שהוא פתוח יותר, כך קל יותר לאוויר לזרום אל תוך המנוע, ויותר אוויר יכנס למנוע.
אלא שמדובר בהבדל די זניח, שלא שווה את הסכנה למנוע שטמונה בסינון פחות יעיל של האוויר.
התקנה מעל מכסה המנוע לא משנה כלום בעניין הזה, ולרעיון הצינור שהצעת קוראים "ראם אייר", ונעשה בו שימוש באופנועים כבר שנים. אבל זה הרבה יותר מאשר לחבר צינור אל קדמת הרכב - תכנון לא נכון של סעפת היניקה, וצינור כזה הוא למעשה חלק מסעפת היניקה, עלול לגרום לאובדן הספק.
 
אני לא טועה ואפילו המצאתי משהוא

רק שזה קיים לדבריך ,
זה שהפילטר בתוך קופסא עם פתח לא אומר שזה כמו כיסוי עם מגבת
הקופסא נועדה להגן פיזית על הפילטר אחרת היה אפשר בלעדיה ,
הקופסא גם מפחיתה את כמות האבק שמגיעה לפילטר, כך שהפילטר נושם יותר בנוחות

לספר לך על מנועים שאין להם פילטר בכלל?
 

enigo

New member
מי דיבר על הקופסה? הפילטר הוא כמו המגבת בניסוי...

 

enigo

New member
אתה טועה בזה שאתה חושב שפילטר פתוח לא יאפשר למנוע

לנשום יותר אוויר.
לצורך העניין, זה כמו ההבדל בין לנשום דרך מגבת אחת לבין לנשום דרך שתי מגבות.
 
אני חושב שזה לא סתם לרושם , כאשר מוציאים

את הפילטר אל מחוץ למכסה המנוע , רק יותר לחץ יכניס יותר אויר לפילטר
הרי פילטר חיצוני ללא קופסא פגיע ויסתם יותר מהר.
 

enigo

New member
לא נורא, מצאנו עוד נושא בו הקומון סנס שלך לא מצליח לחפות על

היעדר ידע.
פילטר פתוח זה דבר אחד, אתה מדבר על משהו אחר בכלל. אבל לא משנה. בקטנה. התרגלנו.
 
למעלה