ניטרול עצור-סע סיטרואן

dannyg7

New member
ניטרול עצור-סע סיטרואן

שלום רב,
שוקל לקנות סיטרואן C4 פיקאסו.

מה שפחות מצא חן בעיניי הוא המערכת העצור-סע.
הסיבה היא שמירב הנסיעות שלי הן בערך ברדיוס של 3 ק"מ מהבית (עבודה, ילדים, קניות), יעילות המערכת תהיה אפסית (אפילו הייתה גבוהה לא מעוניין בה), ויעילות המיזוג תיפגע (עובר למצב איוורור בלבד לטענת האיש מכירות).

אמנם יש אפשרות לנטרל את המערכת, דבר שמצריך 2 לחיצות על מסך המגע, אבל בכל כיבוי מנוע המערכת מתאפסת מחדש.
האמנם אין מה לעשות?

אם אין מה לעשות, איך חיים עם זה? הרי לפי הגדרת החיים שלי (שבוודאי משותפת לעוד רבים), הכל סובב ברדיוס נסיעה מאד קטן, שלדעתי מחייב מנוע פועל וממזג באופן קבוע.
 

dani666

New member
לידיעתי אין אפשרות (באף רכב) לביטול מוחלט, וכנראה בעתיד ...

... רכבים עם עצור/סע לא יאפשרו גם ביטול זמני שלה.
 

© DrorZi

New member
לא נכון
פיאט 500L דיזל

גם אני הופתעתי למצוא שהרכב ז-ו-כ-ר שביטלתי את הדבר הזה, גם אני היתי בטוח שאין יצור כזה אבל עובדה שיש לפחות רכב אחד שזוכר שאתה לא רוצה את זה.
 

kitt

New member
גם בסיאט לאון סטיישן, את שתיהן היו לנו האיטליה (דיזל ידניות)

ושתיהן זוכרות את ביטול מע' העצור וסע. (לסיאט היתה קצת בעיה להיזכר להפעיל אותה חזרה (מצד שני, אני לא משהו בלקרוא ספר רכב באיטלקית).
 

ETenere

New member
לא נכון
בפיאט קובו ובאלפא ג'ולייטה אפשר לנתק קבוע

והמערכת זוכרת את הביטול באופן קבוע.
לדעתי, אין בעיה לבטל את המערכת דרך התחברות למחשב רכב, אבל לא מכיר ספציפית בסיטרואן...
 

מנחםוי23

New member
צריך לבדוק את זה

יותר לעומק. העצור/וסע לא מופעל אוטומטית אפילו שהוא דולק ברכב .
אני מדבר ברכב שלי כמובן.
יש איזה שמונה סעיפים שמונעים כיבוי המערכת. כמו חום מנוע ועוד ועוד.
ניסיתי להיכנס למחשב הרכב אבל בחניה הוא מיד מודיע שהמערכת לא עובדת כרגע.
שאלתי את בעל המוסך שלי והוא יפנה למהנדס חשמל מחר ויתן תשובה.
מציע לך לפנות ליבואן ולשאול. בכל אופן זאת לא סיבה לדאגה.
פעם הייתי מכבה את המערכת ,היום אני לא שם לב והכל אחלה.
 

© DrorZi

New member
מצאתי שהכי קל לגרום למערכת לא לעבוד זה מזגן על מינימום

ברוב הרכבים לשים את המזגן על 16 (שזה המינימום) גורם למנוע לעבוד רצוף
 
לבטל בטוח שאפשר ואם צריך ללחוץ פעמיים על המסך...

זה דבר שתתרגל אליו. זה יהפוך להרגל שני. זאת לא סיבה לפסול הרכב.

מבחינת זיהום וצריכת אנרגיה, אני מניח שהמערכת נכנסת לפעולה רק כשהמנוע חם וכו'. עד כמה זה רע אם ברמזור בעיר מגוריך המנוע יתכבה?
נתקלתי בחניות סגורות של קניונים שנהגים ונהגות יושבים ברכב המונע ומפעילים מזגן או רדיו או טלפון או גם וגם. זה כמובן מזהם לכולם האויר שם... שיתכבד ויכבה המנוע. לעתים מדובר בבבון או בבבון הניקבי שמסרב בכל תוקף לדומם מנוע.
 
המערכת פועלת רק בתנאים מסויימים

כאשר לא חם או קר , כאשר לוחצים על דוושת הבלם טיפה חזק , אפשר ללחוץ חלש יותר ואז היא לא תעבוד
ברכב צריך להיות כפתור ביטול , כי היצרנים יודעים שהמערכת היא בולשיט ומעצבנת .
 

מנחםוי23

New member
קיבלתי תשובה

ממנהל המוסך שבדק את הנושא. אי אפשר ברכב שלי לבטל את עצור/וסע
 

wil

New member
אין לחצן פיזי לבטל אותה? רק מסך מגע?

אם יש לחצן פיזי אז מישהו שקצת מבין באלקטרוניקה יכול לבנות מודול שידמה לחיצה עליו בכל פעם שמניעים (וכמובן אפשרות לשלוט בהתנהגות הזו - הרי בחורף המדחס לא מעניין אותך)
 
לחיצה רכה על הבלם תמנע את הפעלת המטרד

כי כך ממילא צריך להגיע לרמזור ולא במהירות ואחר כך לבלום חזק
גם אם בולמים חזק אפשר לקראת העצירה המלאה להרפות מהדוושה
אני נוהג כך והמערכת לא מופעלת .
 
למעלה