סקודה TSI, לאחר צריכת שמן מאסיבית, הלך מנוע, ליווי צ'מפיון

Ran Cal

New member
סקודה TSI, לאחר צריכת שמן מאסיבית, הלך מנוע, ליווי צ'מפיון

סקודה אוקטביה TSI 1.8 שנת 2010, מטופלת במוסך מורשה בצורה מסודרת,
לפני מספר חודשים החלה תופעה של צריכת שמן מאסיבית (ממוצע של 2 ליטר לכל 500 ק"מ),
לאור המקרים הרבים לכאורה של בעיה מסוג זה (ולראיה, הפוסטים הרבים בפורומים בארץ ובחו"ל), עירבנו את צ'מפיון.

צ'מפיון היו מאוד שירותיים ונחמדים, הפנו אותנו לתהליך שקילת שמן פעמיים (פעם ראשונה אנחנו שיבשנו בטעות את הבדיקה)
והם גם דאגו שהבדיקות תתבצע ללא תשלום גם בפעם הראשונה וגם בפעם השניה.
בתהליך שקילת השמן, בין השקילה הראשונה שבוצעה לבין השקילה השניה שלא הספקנו לבצע, נדלקת נורת המנוע, הרכב מקרטע בנסיעה,
האבחנה: צילינדר מספר 2 הלך, אין קומפרסיה בכלל, הפלאגים רטובים ועוד,
לא עזר שום ניסיון לטפל בבעיה מקומית, צריך שיפוץ או החלפת מנוע (מכך חששנו במקור כאשר החלה בעית השמן).

מחד גיסא, הרכב אמנם כבר לא באחריות ממזמן, אך מאידך גיסאי, לאחר ייעוץ משפטי, בהחלט יש לנו קייס,
לא אלאה בפרטים, מכיוון שהרשת מלאה בסיפורים,
וכל מי שמעוניין יכול לדלות את הסיפורים הבעייתים עם המנועים הללו לכאורה (במיוחד מהשננים המוקדמות).
בכל מקרה, עדכנתי את צ'מפיון, הם הבטיחו לעשות כל מאמץ וסיכמנו שהם יעדכנו אותי ביומיים הקרובים.

אם אני אצטרך לממן מכיסי משהו מעבר למאוד סימלי,
כנראה אוותר ואבחר בהליך משפטי (באפיק זה אין לי שם עלויות) לרבות בדיקה לאפשרות לאיתור נפגעים נוספים,
אבל אני מקווה שההתנהלות ההוגנת והשירותית של צ'מפיון עד כה תמשיך, מכיוון שכעת זה המבחן האמיתי.

4 שאלות טכניות ברשותכם
1. רק צילינדר יחיד שבק חיים, האם אכן אין שום אפשרות לטפל רק בו נקודתית, אלא רק Overall כללי/החלפת מנוע?
(מצד שני צריך לזכור שיש בעיית שמן משמעותית, וסיפורים כאלו נגמרים בהחלפת מנוע גם ללא צילינדר לא עובד)

2. מה עדיף? Overall או החלפת מנוע? הן מבחינת עלויות (מה סדר גודל העלויות) והן מבחינת אחריות ואמינות לאורך זמן?

3. אם מתייחסים להחלפת מנוע, האם נכון שמנוע משומש/ייבוא עולה בערך חצי ממנוע חדש (סדר גודל של 20K לעומת 40K)?

4. הבנתי שבד"כ מקובל להחליף למנוע משומש (לאור העלויות הגבוהות של מנוע חדש),
גם אם נחליף למנוע חדש יחסית (2012/2013) בשאיפה שאין לו את הבעיות של המנועים היותר ישנים,
וגם אם במוסך יעשו לו בדיקות, עדיין האחריות היא רק חצי שנה,
ומאוד מדאיג אותי מצב שבו חצי שנה/שנה לאחר החלפת מנוע בעלת של 20K, הבעיה תחזור - מה דעתכם?

תודה רבה.
 

חן 1111

Active member
1. בדרך כלל לא כדאי לטפל נקודתית בצילינדר אחד,

אלא אם זה מנוע חדש לגמרי ותקין לגמרי, עם כשל אחד ויחיד, למשל טבעת בוכנה שבורה.
בכל מקרה אתה משקיע את רוב עלות התיקון - פירוק המנוע, פירוק ושיפוץ ראש המנוע. זה כבר הפרש קטן במחיר ועדיף לשפץ את כל המנוע.
2. אני אישית מעדיף שיפוץ. כך אני יודע בדיוק איזה מנוע יש לי ובאיזה מצב הוא. בהחלפה למנוע מפירוק אתה מקבל במידה מסוימת חתול בשק.
3. לדעתי מנוע משומש צריך לעלות פחות ממה שציינת. בערך 10 אלפים, או קצת יותר. לא יודע מחיר של חדש. נדיר שמחליפים מנוע חדש מושלם, אלא אם זה על חשבון היצרן.
4. לא תמיד אתה יכול לדעת את גיל המנוע המשומש, ובטח לא כמה ק"מ הוא עשה ואיך טיפלו בו.
 

Ran Cal

New member
כתבת שאתה אישית מעדיף שיפוץ

אבל במקרה המדובר, ההשערה שלי היא שמדובר במנוע שהוא משנותיו הראשונות של ה TSI, וכנראה שהוא לא מוצלח במיוחד, ויש עליו הרי תלונות רבות להבנתי, של אנשים בדיוק באותו המצב.
&nbsp
האם גם במקרה הזה לדעתך עדיף שיפוץ על פני החלפה במנוע שיוצר מספר שנים לאחר מכן?
&nbsp
ומה בנוגע לאחריות? להשקיע כ"כ הרבה כסף תחת ההבנה שבהחלט יתכן שלאחר השיפוץ (ובעצם אולי גם החלפה) הבעיה חזור על עצמה?
 

חן 1111

Active member
אני מניח שמנוע חדש יותר מאותו דגם לא יהיה שונה

אני לא מכיר את המנוע ולא יודע מה גורם לצריכת השמן. ייתכן שזה משהו שמשפץ המנועים יכול לפתור, ואז הבעיה לא תחזור.
אם יש חלקים שעברו שינוי ושיפור במנועים החדשים יותר, אז אני מניח שגם בשיפוץ יתקינו את אותם חלקים ואז המנוע ישודרג. לא בטוח כמובן.
לגבי אחריות, אתה צודק. תקבל אחריות לחצי שנה או שלושה חודשים, אבל אף אחד לא מבטיח לך שהבעיה לא תחזור אחרי שנה או שנתיים.
 

Ran Cal

New member
במידה ורלוונטי, מספר הק"מ שהרכב עשה:

הבעיה עם השמן (וכבר אז אמרו שכנראה הפתרון יהיה החלפה/שיפוץ מנוע), החלה לפני מספר חודשים בערך ב 110,000 ק"מ.
כרגע הרכב על 118,500 ק"מ.
 
אם היית רופא היית מאבחן חולה סרטן בזה שהוא מקריח

החולה מקריח, זו המחלה שלו . קל מאוד לאבחן התקרחות כמו שקל לאבחן אכילת שמן .
אכילת שמן היא סימפטום , המנוע גמור / תקול זו הבעיה של הרכב.
כעת צריך לאבחן מה הלך בתוך המנוע
 

WarDog

New member
אכילת שמן זה לא סימפטום, אכילת שמן מוגזמת זה סימפטום.

מתי תבין כבר שיש כמות שמן למספר קמ' של אכילת שמן שלא נחשבת בעיה אלא צריכה תקינה?
 
דרך אגב .

באם חשוב לך לדייק, אז זה שורף שמן ולא אוכל שמן . למנועים אין מערכת עיכול .
 

WarDog

New member
אז תתקן את עצמך קודם.

"החולה מקריח, זו המחלה שלו . קל מאוד לאבחן התקרחות כמו שקל לאבחן אכילת שמן. אכילת שמן היא סימפטום , המנוע גמור / תקול זו הבעיה של הרכב."

אני רק מצטט אותך.
 

prizman

New member
ההקרחה היא תוצאת לוואי של הכימותרפיה, לא של הסרטן.

חולה סרטן ללא טיפול לא יקריח מעבר לממצע אצל אדם רגיל.
מתי תפסיק לכתוב על דברים שאין לך מושג בהם?
 
מתי תפסיק להיות טרחן? מה הקשר בכלל?

אם הוא היה רופא הוא היה מאבחן סימפטום כמחלה .
 

prizman

New member
אחרי שתלמד עברית.

אכתוב את זה שוב, אולי בפעם השניה תצליח להבין. הקרחה היא לא סיפטום של סרטן.
אם עדיין תתקשה להבין וגם תבקש יפה אכתוב את זה גם פעם שלישית. אבל ממש יפה.
 

enigo

New member
בדיוק מה שחשבתי, אבל זה כמו לנסות לשכנע צבע לא להתקלף מהקיר

 
צריך להסביר לך לאט בכדי שתקלוט מהר

רופא ניגש לחולה רואה שהוא מקריח וקובע שזו מחלתו .
זה לא ברור ? זה כמו
אדם שנוסע ברכב רואה שחסר הרבה שמן
וקובע שזו הבעיה של הרכב , הרכב שורף שמן ( אוכל ),
מה המסקנה מזה? שצריך להוסיף שמן ולא לבצע דיאגנוסטיקה למנוע .
אז הבעיה היא לא שהמנוע שורף שמן אלא שהמנוע מקולקל וצריך לתקן אותו. לפי הדיאגנוזה.
 
אניגו טועה בהמון דברים , גם כאן,

רק אצל דבילים שלא יודעים לעבוד הצבע מתקלף ,
וגם אצל הפריירים שקונים טמבור וניר לט , צבעים נחותים ויקרים.
 

enigo

New member
אין צבע שלא מתקלף, ההבדל הוא רק בזמן.

אלא אם אתה מאלו שחושבים שאנודייז זה צבע.
 


דווקא יש לי את הסימפטום, קרחת .
 
למעלה