סקודה TSI, לאחר צריכת שמן מאסיבית, הלך מנוע, ליווי צ'מפיון
סקודה אוקטביה TSI 1.8 שנת 2010, מטופלת במוסך מורשה בצורה מסודרת,
לפני מספר חודשים החלה תופעה של צריכת שמן מאסיבית (ממוצע של 2 ליטר לכל 500 ק"מ),
לאור המקרים הרבים לכאורה של בעיה מסוג זה (ולראיה, הפוסטים הרבים בפורומים בארץ ובחו"ל), עירבנו את צ'מפיון.
צ'מפיון היו מאוד שירותיים ונחמדים, הפנו אותנו לתהליך שקילת שמן פעמיים (פעם ראשונה אנחנו שיבשנו בטעות את הבדיקה)
והם גם דאגו שהבדיקות תתבצע ללא תשלום גם בפעם הראשונה וגם בפעם השניה.
בתהליך שקילת השמן, בין השקילה הראשונה שבוצעה לבין השקילה השניה שלא הספקנו לבצע, נדלקת נורת המנוע, הרכב מקרטע בנסיעה,
האבחנה: צילינדר מספר 2 הלך, אין קומפרסיה בכלל, הפלאגים רטובים ועוד,
לא עזר שום ניסיון לטפל בבעיה מקומית, צריך שיפוץ או החלפת מנוע (מכך חששנו במקור כאשר החלה בעית השמן).
מחד גיסא, הרכב אמנם כבר לא באחריות ממזמן, אך מאידך גיסאי, לאחר ייעוץ משפטי, בהחלט יש לנו קייס,
לא אלאה בפרטים, מכיוון שהרשת מלאה בסיפורים,
וכל מי שמעוניין יכול לדלות את הסיפורים הבעייתים עם המנועים הללו לכאורה (במיוחד מהשננים המוקדמות).
בכל מקרה, עדכנתי את צ'מפיון, הם הבטיחו לעשות כל מאמץ וסיכמנו שהם יעדכנו אותי ביומיים הקרובים.
אם אני אצטרך לממן מכיסי משהו מעבר למאוד סימלי,
כנראה אוותר ואבחר בהליך משפטי (באפיק זה אין לי שם עלויות) לרבות בדיקה לאפשרות לאיתור נפגעים נוספים,
אבל אני מקווה שההתנהלות ההוגנת והשירותית של צ'מפיון עד כה תמשיך, מכיוון שכעת זה המבחן האמיתי.
4 שאלות טכניות ברשותכם
1. רק צילינדר יחיד שבק חיים, האם אכן אין שום אפשרות לטפל רק בו נקודתית, אלא רק Overall כללי/החלפת מנוע?
(מצד שני צריך לזכור שיש בעיית שמן משמעותית, וסיפורים כאלו נגמרים בהחלפת מנוע גם ללא צילינדר לא עובד)
2. מה עדיף? Overall או החלפת מנוע? הן מבחינת עלויות (מה סדר גודל העלויות) והן מבחינת אחריות ואמינות לאורך זמן?
3. אם מתייחסים להחלפת מנוע, האם נכון שמנוע משומש/ייבוא עולה בערך חצי ממנוע חדש (סדר גודל של 20K לעומת 40K)?
4. הבנתי שבד"כ מקובל להחליף למנוע משומש (לאור העלויות הגבוהות של מנוע חדש),
גם אם נחליף למנוע חדש יחסית (2012/2013) בשאיפה שאין לו את הבעיות של המנועים היותר ישנים,
וגם אם במוסך יעשו לו בדיקות, עדיין האחריות היא רק חצי שנה,
ומאוד מדאיג אותי מצב שבו חצי שנה/שנה לאחר החלפת מנוע בעלת של 20K, הבעיה תחזור - מה דעתכם?
תודה רבה.
סקודה אוקטביה TSI 1.8 שנת 2010, מטופלת במוסך מורשה בצורה מסודרת,
לפני מספר חודשים החלה תופעה של צריכת שמן מאסיבית (ממוצע של 2 ליטר לכל 500 ק"מ),
לאור המקרים הרבים לכאורה של בעיה מסוג זה (ולראיה, הפוסטים הרבים בפורומים בארץ ובחו"ל), עירבנו את צ'מפיון.
צ'מפיון היו מאוד שירותיים ונחמדים, הפנו אותנו לתהליך שקילת שמן פעמיים (פעם ראשונה אנחנו שיבשנו בטעות את הבדיקה)
והם גם דאגו שהבדיקות תתבצע ללא תשלום גם בפעם הראשונה וגם בפעם השניה.
בתהליך שקילת השמן, בין השקילה הראשונה שבוצעה לבין השקילה השניה שלא הספקנו לבצע, נדלקת נורת המנוע, הרכב מקרטע בנסיעה,
האבחנה: צילינדר מספר 2 הלך, אין קומפרסיה בכלל, הפלאגים רטובים ועוד,
לא עזר שום ניסיון לטפל בבעיה מקומית, צריך שיפוץ או החלפת מנוע (מכך חששנו במקור כאשר החלה בעית השמן).
מחד גיסא, הרכב אמנם כבר לא באחריות ממזמן, אך מאידך גיסאי, לאחר ייעוץ משפטי, בהחלט יש לנו קייס,
לא אלאה בפרטים, מכיוון שהרשת מלאה בסיפורים,
וכל מי שמעוניין יכול לדלות את הסיפורים הבעייתים עם המנועים הללו לכאורה (במיוחד מהשננים המוקדמות).
בכל מקרה, עדכנתי את צ'מפיון, הם הבטיחו לעשות כל מאמץ וסיכמנו שהם יעדכנו אותי ביומיים הקרובים.
אם אני אצטרך לממן מכיסי משהו מעבר למאוד סימלי,
כנראה אוותר ואבחר בהליך משפטי (באפיק זה אין לי שם עלויות) לרבות בדיקה לאפשרות לאיתור נפגעים נוספים,
אבל אני מקווה שההתנהלות ההוגנת והשירותית של צ'מפיון עד כה תמשיך, מכיוון שכעת זה המבחן האמיתי.
4 שאלות טכניות ברשותכם
1. רק צילינדר יחיד שבק חיים, האם אכן אין שום אפשרות לטפל רק בו נקודתית, אלא רק Overall כללי/החלפת מנוע?
(מצד שני צריך לזכור שיש בעיית שמן משמעותית, וסיפורים כאלו נגמרים בהחלפת מנוע גם ללא צילינדר לא עובד)
2. מה עדיף? Overall או החלפת מנוע? הן מבחינת עלויות (מה סדר גודל העלויות) והן מבחינת אחריות ואמינות לאורך זמן?
3. אם מתייחסים להחלפת מנוע, האם נכון שמנוע משומש/ייבוא עולה בערך חצי ממנוע חדש (סדר גודל של 20K לעומת 40K)?
4. הבנתי שבד"כ מקובל להחליף למנוע משומש (לאור העלויות הגבוהות של מנוע חדש),
גם אם נחליף למנוע חדש יחסית (2012/2013) בשאיפה שאין לו את הבעיות של המנועים היותר ישנים,
וגם אם במוסך יעשו לו בדיקות, עדיין האחריות היא רק חצי שנה,
ומאוד מדאיג אותי מצב שבו חצי שנה/שנה לאחר החלפת מנוע בעלת של 20K, הבעיה תחזור - מה דעתכם?
תודה רבה.