John Doe14
New member
התייעצות טרם רכישת רכב
שבוע טוב ומבורך לכל חברי הפורום,
מתעניין ברכישת רכב יד שניה, כשעיקר המטרה שלי היא נסיעה יומיומית לעבודה וחזור (מאזור בקעת אונו לרמת החיי"ל בת"א, וחוזר חלילה), עם נסיעות "השלמה" בסופ"ש (בעיקר לצורך קניות בתוך העיר, יחד עם נסיעה לחיפה וחזור, בשני המקרים זה אחת לסופ"ש).
מכיוון שהבנתי שבמסגרת מגבלת התקציב שלי (עד 20000 ש"ח בלבד) אין לי מה לחפש ברכבים יד 2 לרכישה מחברות ליסינג, אזי מתעניין ברכב מפרטי, יד ראשונה/שניה, עד 100000 ק"מ, שנת 2008 ומעלה, גיר אוטומט/רובוטי/טיפטרוניק, עדיפות לרכב שאינו אירופאי.
ברשותכם, יש לי מספר שאלות בנושא שאשמח מאוד להיעזר בנסיונכם ובידע המבורך שלכם בתחום:
1. אם תצרוכת הדלק בפועל והאמינות המכאנית הן הקטגוריות החשובות לי ביותר ברכב - מה דעתכם על הכדאיות לרכישה אפשרית של שברולט אופטרה למול יונדאי גטס (שתיהן מודל 2008, יד שניה, בערך 110000 ק"מ, היונדאי בעלות קודמת ליסינג, השברלוט בעלות קודמת פרטית, שתיהן מוט הילוכים אוטומטי, היונדאי יקרה יותר בכ-2000 ש"ח)?
2. גם במגבלת התקציב שלי דלעיל - אינני מתכוון לוותר על בדיקת רכב מקצועית טרם הרכישה, ולהתעקש שבעל הרכב "יתחייב" לפחות על תקינות ליבת הרכב (קרי שילדה, גיר ומנוע).
אולם, מה קורה אם בעל הרכב מסרב "להתחייב" גם על תקינות אותה ליבת הרכב (תירוצים כמו "במחיר מצחיק כמו שאני דורש לא משתלם לי להתחייב וכו'..."), מה הייתם ממליצים לעשות עם הנורה האדומה הזו?
3. האם כשטרם הבדיקה נהוג לסכם עם המוכר שההתחייבות על תקינות הגיר/שילדה/מנוע לצורך העניין, משמע השתתפות בעלות הבדיקה אם יתגלו בדיעבד ליקויים חמורים יחסית באותם חלקים? כמה נהוג להשתתף במקרים כאלו, חצי-חצי? האם נהוג לשלם מראש חצי-חצי על הבדיקה, ואח"כ להתחשבן במידה וממצאיה יצביעו סה"כ על רכב תקין?
4. וחוץ מזה, גם אם המוכר יתחייב על ליבת הרכב (קרי שילדה, גיר ומנוע), ועדיין בבדיקה יגלו תקלות חריגות יחסית בפרמטרים הללו, מה אני עושה אם המוכר ינסה להתחמק מהשתתפות בעלות הבדיקה? להתחיל לרדוף אחריו?
5. במידה ואין עמי מלווה מנוסה שמבין במכניקת רכב, וזו הפעם הראשונה שאני רוכש רכב, והמוסך שמבצע את הבדיקה מביא לי בסיומה מעין פלט של סיכום הבדיקה, מה אני עושה עם הממצאים של הבדיקה? מי עוזר לי להחליט האם ממצאי הבדיקה מראים על רכב שסה"כ סביר מבחינה מכאנית, לבין רכב שלא מומלץ להתקרב אליו? האם במסגרת הליקויים שמתגלים אני מקבל גם איזושהי "הערכת מחיר" לתיקון אפשרי של הליקויים שהתגלו?
6. האם לדעתכם ישנם פרמטרים נוספים, או פעולות נוספות, שעליי לבדוק ולבצע טרם רכישת הרכב, ושלא ציינתי פה?
7. במסגרת הערכת עלויות שנתיות לאחזקת הרכב, אשמח מאוד לחוות דעתכם על רשימת סימולציית ההוצאות שחישבתי, כדלהלן:
- עלות שנתית לביטוח מקיף = 6000 ש"ח (לסוגי הרכב שציינתי בפתיח. לקחתי בחשבון שאומנם יש לי רישיון בתוקף כעשור, אולם מאידך אני חסר עבר ביטוחי, כי לא היה ברשותי רכב מעולם).
- עלות אגרת טסט שנתית = 1000 ש"ח
- טיפולים לפני/אחרי טסט שנתי = לפחות 2000 ש"ח
- עלות תצרוכת דלק = 650 ש"ח לחודש (לפחות 3 מיכלי דלק מלאים של לפחות 35 ליטר האחד, סה"כ כ-110 ליטר בחודש, לפי עלות מעוגלת של כ-6 ש"ח לליטר, כמובן לפי צרכי הנסיעות שציינתי בפתיח לעיל).
- עלות פחת שנתי משוערת = בערך לפי חישוב של כ-300 ש"ח לחודש.
תודה רבה מראש על העזרה וההכוונה!
שבוע טוב ומבורך לכל חברי הפורום,
מתעניין ברכישת רכב יד שניה, כשעיקר המטרה שלי היא נסיעה יומיומית לעבודה וחזור (מאזור בקעת אונו לרמת החיי"ל בת"א, וחוזר חלילה), עם נסיעות "השלמה" בסופ"ש (בעיקר לצורך קניות בתוך העיר, יחד עם נסיעה לחיפה וחזור, בשני המקרים זה אחת לסופ"ש).
מכיוון שהבנתי שבמסגרת מגבלת התקציב שלי (עד 20000 ש"ח בלבד) אין לי מה לחפש ברכבים יד 2 לרכישה מחברות ליסינג, אזי מתעניין ברכב מפרטי, יד ראשונה/שניה, עד 100000 ק"מ, שנת 2008 ומעלה, גיר אוטומט/רובוטי/טיפטרוניק, עדיפות לרכב שאינו אירופאי.
ברשותכם, יש לי מספר שאלות בנושא שאשמח מאוד להיעזר בנסיונכם ובידע המבורך שלכם בתחום:
1. אם תצרוכת הדלק בפועל והאמינות המכאנית הן הקטגוריות החשובות לי ביותר ברכב - מה דעתכם על הכדאיות לרכישה אפשרית של שברולט אופטרה למול יונדאי גטס (שתיהן מודל 2008, יד שניה, בערך 110000 ק"מ, היונדאי בעלות קודמת ליסינג, השברלוט בעלות קודמת פרטית, שתיהן מוט הילוכים אוטומטי, היונדאי יקרה יותר בכ-2000 ש"ח)?
2. גם במגבלת התקציב שלי דלעיל - אינני מתכוון לוותר על בדיקת רכב מקצועית טרם הרכישה, ולהתעקש שבעל הרכב "יתחייב" לפחות על תקינות ליבת הרכב (קרי שילדה, גיר ומנוע).
אולם, מה קורה אם בעל הרכב מסרב "להתחייב" גם על תקינות אותה ליבת הרכב (תירוצים כמו "במחיר מצחיק כמו שאני דורש לא משתלם לי להתחייב וכו'..."), מה הייתם ממליצים לעשות עם הנורה האדומה הזו?
3. האם כשטרם הבדיקה נהוג לסכם עם המוכר שההתחייבות על תקינות הגיר/שילדה/מנוע לצורך העניין, משמע השתתפות בעלות הבדיקה אם יתגלו בדיעבד ליקויים חמורים יחסית באותם חלקים? כמה נהוג להשתתף במקרים כאלו, חצי-חצי? האם נהוג לשלם מראש חצי-חצי על הבדיקה, ואח"כ להתחשבן במידה וממצאיה יצביעו סה"כ על רכב תקין?
4. וחוץ מזה, גם אם המוכר יתחייב על ליבת הרכב (קרי שילדה, גיר ומנוע), ועדיין בבדיקה יגלו תקלות חריגות יחסית בפרמטרים הללו, מה אני עושה אם המוכר ינסה להתחמק מהשתתפות בעלות הבדיקה? להתחיל לרדוף אחריו?
5. במידה ואין עמי מלווה מנוסה שמבין במכניקת רכב, וזו הפעם הראשונה שאני רוכש רכב, והמוסך שמבצע את הבדיקה מביא לי בסיומה מעין פלט של סיכום הבדיקה, מה אני עושה עם הממצאים של הבדיקה? מי עוזר לי להחליט האם ממצאי הבדיקה מראים על רכב שסה"כ סביר מבחינה מכאנית, לבין רכב שלא מומלץ להתקרב אליו? האם במסגרת הליקויים שמתגלים אני מקבל גם איזושהי "הערכת מחיר" לתיקון אפשרי של הליקויים שהתגלו?
6. האם לדעתכם ישנם פרמטרים נוספים, או פעולות נוספות, שעליי לבדוק ולבצע טרם רכישת הרכב, ושלא ציינתי פה?
7. במסגרת הערכת עלויות שנתיות לאחזקת הרכב, אשמח מאוד לחוות דעתכם על רשימת סימולציית ההוצאות שחישבתי, כדלהלן:
- עלות שנתית לביטוח מקיף = 6000 ש"ח (לסוגי הרכב שציינתי בפתיח. לקחתי בחשבון שאומנם יש לי רישיון בתוקף כעשור, אולם מאידך אני חסר עבר ביטוחי, כי לא היה ברשותי רכב מעולם).
- עלות אגרת טסט שנתית = 1000 ש"ח
- טיפולים לפני/אחרי טסט שנתי = לפחות 2000 ש"ח
- עלות תצרוכת דלק = 650 ש"ח לחודש (לפחות 3 מיכלי דלק מלאים של לפחות 35 ליטר האחד, סה"כ כ-110 ליטר בחודש, לפי עלות מעוגלת של כ-6 ש"ח לליטר, כמובן לפי צרכי הנסיעות שציינתי בפתיח לעיל).
- עלות פחת שנתי משוערת = בערך לפי חישוב של כ-300 ש"ח לחודש.
תודה רבה מראש על העזרה וההכוונה!