אני שומע חריקות מכיוון המרכב הקידמי. החריקות נשמעות כאשר

40myProject

New member
אני שומע חריקות מכיוון המרכב הקידמי. החריקות נשמעות כאשר

מנענעים את הרכב - פניות בנסיעה במהירות נמוכה, עליה וירידה מהרכב וכו'.
מדובר בפיז'ו 206 ידני משנת 2003.
מה יכול להיות מקור החריקות? האם זה מכשיל טסט שנתי?
 
לפי התיאור שלך ...

היה משהו דומה בעגלה שלי (לא, לא פז'ו) - חריקה ביציאה מחניה למשל, הייתה נשמעת מאיזור המרכזי. הוחלפו משולשים והחריקה נעלמה. מעניין , משולשים והחריקה הייתה במרכז? אבל עובדה - היא נעלמה...
לגבי טסט - משולשים פגומים בהחלט יכשילו אותך (את הרכב). גש למוסך לפני הטסט .
 
זה חלק בצורה של משולש....

חלק בתחתית הרכב שמחבר את הצד התחתון של הקפיץ/בולם זעזועים וגלגל לשלדת הרכב.
 

enigo

New member
לפעמים יש שניים, תלוי בסוג המתלה

במקפרסון יש אחד, בעצמות עצה יש שניים. ברב חיבורי גם יש לפעמים משולש/ים, תלוי בתצורת המתלה הבסיסית.
ויש כמובן גם סוגי מתלה שבהם אין בכלל משולש, אם כי היום מכוניות בלי משולשים בכלל הם נדירות.
 

40myProject

New member
אין מצב שזה הבולמים - הם די חדשים ובולמים חלק ללא רעשים.

 

enigo

New member
ההימור שלי - בוקסות משולשים או בוקסות מוט מייצב, אם יש אצלך

עקרונית אפשר להחליף רק את הבוקסות, אבל רוב המוסכים מעדיפים להחליף את המשולש כולו כי זה פחות עבודה (ולכן לפעמים יוצא גם יותר זול). אבל צריך לוודא שלא שמים לך משולש סיני זול. אלו אומנם עולים גרושים, אבל מחזיקים שנה-שנתיים בקושי.
&nbsp
 

kompy

New member
מצטרף לדעה הזו

1. בוקסות משולשים ו/או במפרק הכדורי(בולג'ונט).
2. מוט מייצב - החריקות לא מהבוקסות אך יתכן שהן נובעות ממוטות הקישור הכדוריים.
 
האם זה יכשיל אותו בטסט?

הוא רשם שחורק בכניסה ויציאה מהרכב וגם בנסיעה איטית בפניות של הרכב...
בטסט הוא יוצא מהרכב רק בסוף ואין כל נסיעה בסיבובים...האם יכשיל אותו?
 

kompy

New member
פירוט

חריקה בתפוח סרן(בולג'ונט) בדר"כ מלווה בחופש במפרק הכדורי.
חריקה בתותב(בוקסה) - לעתים מלווה בקרע בגומי.
במקרים אלו, הרכב יפסל במבחן התקופתי.
חריקה ממוט הקישור הכדורי של המייצב מלווה גם הוא בחופש במפרק אך אותו הבוחן כמעט ואינו בודק.
 
למעלה