המלצה לצמיג זול אך בטיחותי - רביעיה בגודל 195/65 R15 91V

Ran Cal

New member
המלצה לצמיג זול אך בטיחותי - רביעיה בגודל 195/65 R15 91V

אשמח לקבל המלצה לרבעיית צמיגים זולים, לא חשובה לי החברה, אך שלא יהיה זבל שיהרס אחרי מספר חודשים,
אלא רמה סבירה ובטיחותית.

הרכב הוא סקודה אוקטביה שנת 2012, להלן מידות הצמיג (להבנתי סטנדרטי):

195/65
R15
91V

אשמח לקבל המלצה והערת עלות למחיר עבור רביעיה (כולל התקנה וכו', והאם צפוי אלמנט של כיוון פרונט ושאר המצאות
)
 

enigo

New member
באוטו-דיפו צמיג מישלין במידה הזו עולה 319 ש"ח,

מחיר שגבוה רק בקצת משל צמיגים סיניים, ובהחלט שווה את הכסף.
 

Ran Cal

New member
זה המחיר ל 91H, אבל אני צריך 91V, הוא עולה 349 ש"ח

האם זה משנה 91H וא 91V?
במידה וכן, האם במחיר של 349 ש"ח זה עדיין האופציה הכי משתלמת?
 

enigo

New member
בשנתון שלך, דירוג המהירות כבר מופיע ברשיון, ולכן צריך להקפיד

גם עליו.
גם 350 שקלים זה מחיר טוב מאוד (בהנחה שהוא כולל הרכבה ואיזון).
 

Ran Cal

New member
אני מבין ש 350 ש"ח הוא מחיר טוב עבור המישלן, אבל האם אני

"צריך" משלן?
&nbsp
מה בערך עלות של צמיג זול יותר, אך עדיין בטיחותי ומומלץ?
 

enigo

New member
זה מחיר טוב ביחס לאיכות הצמיג, בלי קשר לשם.

 

Ran Cal

New member
בנוגע לקודי המהירות

ברישיון הרכב כתוב 91V, אבל 91V מתאים לעד 230 קמ"ש, ו 91H מתאים לעד 195 קמ"ש,
בהנחה סבירה שאינני מתכוון להגיע ל 200 קמ"ש האם אני עדיין חייב להתקין לפי הרישיון (91V) או שאפשר/כדאי/מומלץ 91H?
 

Ran Cal

New member
1+2. יוחלף, תודה. 3. חשבתי, לא מצאתי הגיון.

אם אני לא מתכוון לנסוע מעל 200 קמ"ש, אלא הרבה הרבה פחות,
מדוע קריטי לרכוש V?
 

enigo

New member
הרציונל של משרד התחבורה פשוט - "היצרן יודע הכי טוב"

ולכן אם היצרן עשה משהו - זה חייב להשאר כך. לפעמים זה מגיע לאבסורד - קורולה הגיעה בשלב מסוים עם צמיגים בדרוג מהירות של 240 קמ"ש. המכונית הזו לא מגיעה ל-210 קמ"ש גם ביום ממש טוב. אבל משרד התחבורה התעקש שרק צמיגי 240 קמ"ש מתאימים לה. זה דפק את טויוטה בעבודה מול חברות הליסינג, כי אין צמיגים סיניים (או לפחות לא היו בקרב המותגים שאיתם הן עובדות) בדרוג הזה. אחרי הרבה בלגאן, כולל מכתב מהיצרן, משרד התחבורה הסכים שיורכבו על הקורולה גם צמיגי 210 קמ"ש.
 

WarDog

New member
לא רק,

סיבה נוספת לדרישה להתקין צמיג עם קוד זהה או יותר גבוהה זה כדי שלא תתקין צמיג שלא תוכנן למהירות המירבית של הרכב.
כלומר שלא תתקין צמיג של 210 קמ"ש על רכב שמוגבל ל250 קמ"ש(או 160 על רכב של 190).
ובמקרים מסוימים זה יוצר בפרדוקס מצחיק כמו במקרה שהוזכר עם טיוטה, שבמקום שירשמו ברישיון את הדרגה לפי המהירות המירבית של הרכב(נתוני יצרן בסיסיים) פשוט העתיקו מהצמיג שהותקן ברכב הבדיקה(לתקינות בישראל) שהגיע לבוחן במשרד הרישוי.
&nbsp
לרוב היצרן של הרכב מתקין את הרמה הנמוכה ביותר שמתאימה או אם נשאר אצלו כמיות של צמיגים ברמה אחרת שהוא קנה בזול מיצרן הצמיגים(בו נגיד שVAG לא קונים צמיגים ב400-500 שקל, אלא יותר באזור ה100-150 בגלל הכמיות שהם קונים יש הנחה).
 

enigo

New member
אתה אומר "לא רק", אבל דוגמת הטויוטה מוכיחה שועוד איך "רק"

 
למעלה