תיאוריית רכב ישן מטופל או רכב חדש

pokemon81

New member
תיאוריית רכב ישן מטופל או רכב חדש

יש לי רכב מאזדה לאנטיס 2003 מנוע 2000, הרכב אצלי 10 שנים, ולפני זה היה אצל חבר שכמעט לא נסע ברכב,
כיום הק"מ על 130000,
והרכב מטופל היטב, וחיצונית הוא נראה מאוד מאוד יפה
(כמובן חלון בגג וכל השטויות מסביב)

לאחרונה מידי פעם צצות תקלות, שמוציאות לי מהכיס לא מעט כסף,

הרכב לא נוסע הרבה ביום יום, משהו כמו 20 ק"מ ביום.

השאלה מה כדאי?
להמשיך להחזיק ברכב הזה ולטפל בכל הבעיות שצריך,
או למכור (סביב ה15000 ש"ח) ולשדרג לחדש יותר?

בעיקרון התקלות שיש זה נובע מבלאי סביר, ולא בעיות מנוע או גיר.
 

enigo

New member
זה תקציב שלוקח אותך 5 שנים קדימה, למאזדה3 2008

הנסועה תשאר דומה, אבל הסיכוי לתקלות ריקבון (רדיאטורים, צינורות וכו') קטנים יותר. וכמובן - רכב מודרני יותר ובטוח יותר (אבל פחות חזק).
 

© DrorZi

New member
אישית יכול להיות שהיתי נשאר

וממשיך לחסוך לקפיצה משמעותית יותר בבוא היום.
 
כדי לקבל התייחסות רצינית תפרט מה התקלות שניתקלת בהם?

ועלויות התיקון...
 

pokemon81

New member
היו תקלות/טיפולים שכבר עשיתי

לפני שבוע עשיתי טיפול הכולל החלפת פילטרים+שמן+פלגים+ברקסים קדמיים,
הכל חלקים מקוריים של מאזדה בעלות 1000 ש"ח.

ברקסים אחוריים הוחלפו לפני ארבעה חודשים בעלות 350 ש"ח מקורי של מאזדה.

לפני כחצי שנה, הוחלף טיימניג+מכסה טיימניג+צינור מים+בולמים בעלות של 3500 ש"ח (אני יודע שזה יקר, טופל במוסך מורשה).

כרגע יש לי בעיה של מים שנעלמים ממיכל עודפים ,נעלם מאוד מאוד לאט,
הייתי בבדיקה במוסך ולא איתרו את הבעיה.
ויש צורך בהחלפת צמיגים.

ואני מאוד מתלבט האם להמשיך להשקיע... או למכור ולהשתדרג...
כי הרכב לא נוסע הרבה,

בר
 
השקעת כבר לא מעט אבל חלק זה תחזוקה שוטפת

כלומר שקיימת לא רק בריכבך משנת 2003 אלא גם ברכבים חדשים משמעותית וזה כל מה שקשור בברקסים, פילטרים, שמן, טיימינג, צמיגים ואולי עוד משהו...
זו היה כל ההוצאה עד עכשיו...
אובדן מי הקירור עדיין לא אובחן ולא שילמת עבורו. הלכת לאיבחון, חיברו הפומפה למכסה מיכל העודפים ו/או לרדיאטור וניפחו ולא מצאו כל דליפה. זה נשמע מוזר. כנראה הדליפה מאד קטנה. תמשיך לנסוע ותמלא מי רדיאטור עם צבע. האם האירו עם פנס כחול? כי זה מראה טוב היכן הייתה הנזילה.
&nbsp
חוץ מזה וזה העיקר, מרבית המוסכים כאן ממש לא איכותיים. גם יקרים [תראה איזה צוות צריך לפרנס וגם איזה עסק לקיים] רמת הביצוע ירודה מאד. התיאבון שלהם גדול. טיימינג לא אמור לעלות יותר מ1000 שח. ולגבי הבולמים אני לא בטוח שהיית צריך להחליף. תיאבון המוסך גדול...
 

pokemon81

New member
בולמים החלפתי כי אחד מהם היה מרעיש

לגבי אובדן מי קירור....
אין לי מושג איזה מים למלא,
במקור היה מים עם צבע שמילאו במוסך מורשה,
מאחר ולא היה לי מושג איזה מים, וקראתי שעדיף לא לערבב 2 סוגי מים,
אני ממלא כרגע במים מזוקקים,

האם למלא במים מסוג אחר?

ובבדקיה מוסך לא האירו עם פנס כחול, רק עשו בדיקת לחץ
 
רוב הסיכויים שמי הקירור זה נזילה קטנטונת בחיבורי צינורות

למשל יש בנדים שזה כמו קליפסים ממתכת שמהדקים צינורות מי קירור למשל אל התרמוסטט או אל הרדיאטור וכד'. שם מהיובש יכולה להיות נזילה קטנה וזה מקבל צבע לבן קצת כמו מלח שמצפה את החיבור.
אבל כאמור קשה לדעת בלי לאבחן. תמשיך לנסוע ולעקוב אחרי חום המנוע ואחרי מי הקירור. לגבי מה להוסיף זאת דילמה כי אתה מאבד ברציפות ובהתמדה. יש מי קירור תוצרת ישראל שהם פשוטים 35% אתילן גליקול...חכה לעיצות נוספות.
אם יחמיר לך לבדוק שוב אם מוצאים המקור לאובדן
 

enigo

New member
כל מה שאתה מדבר עליו זו תחזוקה שוטפת, לא תקלות

אולי חוץ מהבולמים.
זו תחזוקה שתדרש לה גם ברכב חדש. אז לא נראה שהחלפת רכב תשרת את המטרה.
 
מנקודת מבט כלכלית זה נכון

אבל חשוב ללמוד ולפקח על העלויות.
לא ייתכן שהחלפת הטיימינג תהיה אלפי שח...
גם לגבי הברקסים צריך לפקוח עיניים כי החלקים והעבודה יקרים.
זאת הסיבה שאצלי למרות שהרכבים באחריות ואני מחליף לבד הברקסים. ובנוסף אני לא רוכש רכבים שיש להם רצועות טיימינג אלא רק שרשרת.
כדאי לשים לב לכל עלויות המוסכים והרכב כי מי שתמים מדי יחגגו על חשבונו ללא כל נקיפות מצפון...
 
למעלה