סוזוקי קרוסאובר, פיג'ו 2008 או רנו קפצ'ור?

243LEE

New member
סוזוקי קרוסאובר, פיג'ו 2008 או רנו קפצ'ור?

שלום,
אנחנו מעוניינים לרכוש רכב חדש אוטומטי 2016 0 ק"מ וצמצמנו את ההתלבטות לסוזוקי קרוסאובר, פיג'ו 2008 ו-רנו קפצ'ור.
ירידת ערך לא מעניינת אותנו כי אנחנו רוצים להשאר איתו הרבה שנים,
כך שמחפשים משהו אמין ובטיחותי שישרת משפחה עם ילדים,
ויהיה חסכוני בדלק בכביש בינעירוני (שאלו רוב הנסיעות שלנו לעבודה)
אשמח לחוות דעת על הרכבים הנ"ל
תודה!
 

enigo

New member
משפחתית האצ'בק אחת, ושני רכבי פנאי קטנים. למה דווקא אותם?

למה ירדו מהרשימה משפחתיות האצ'בק אחרות, למשל?
כמה ילדים בדיוק? באילו גילאים? מה התקציב? כמה ק"מ אתם נוסעים בשנה?
 

243LEE

New member
פרטים נוספים על מצבנו

יש לנו ילדה אחת אבל התכנון הוא להביא עוד אחת בקרוב (ולסיים עם 3-4 בסוף :))
התקציב הוא 100-120 אלף שח (אחרי ההנחה של 0 ק"מ לא מסוכנות כך שנרשם 01 ולא 00) ואנחנו נוסעים כ-12 עד 15 אלף ק"מ בשנה
אם יש רכב אחר כדאי אשמח לשמוע! אולי אפתח אפילו נושא חדש פתוח יותר
 

enigo

New member
במחיר הזה יש שפע של הצעות. אבל כדי שנדע להגיד מה עדיף

אנחנו צריכים לדעת מה הציעו לכם ובכמה. שימו לב שלפעמים עסקאות אפס ק"מ כדאיות מאוד - ולפעמים פחות (כי גרסת האפס ק"מ הרבה פחות מאובזרת, או שגם אצל היבואן אפשר לקבל הנחות גדולות).
האם יש איזו שהיא העדפה להאצ'בק (מכוניות עם דלת חמישית מאחור, בלי זנב בולט)? אם לא, אז ב-100K הזה אפשר לקנות פיאט טיפו חדשה, מהיבואן, עם 5 שנות אחריות. ב-105K אפשר לקנות טראקס אפס ק"מ מהיבואן (לא בטוח אם 1.8 ל' או 1.4 ל'. צריך לבדוק) וב-105K אפשר לקנות קרוז 1.4 ל' טורבו. ב-115K אפשר לקנות C4 חדשה מהיבואן - כולל טרייד אין במחיר מחירון (משמע אם באים עם מזומן - בטח אפשר לקבל הנחה).
בקיצור, יש המון מכוניות שמתאימות לדרישות שהצבתם לא פחות, ואולי גם יותר, מהמכוניות שרשמתם. אז צריך לחדד עוד את הדרישות וההעדפות, כדי שנדע להמליץ בדיוק.
 

חן 1111

Active member
הקרוסאובר. קודם כל בגלל האמינות

וגם בגלל שהיא קצת יותר מתאימה למשפחה. קצת יותר גדולה, בעיקר בתא המטען.
 

enigo

New member
לפחות כתוב "כי לדעתי הוא יהיה אמין יותר" או "כי לסוזוקי יש

מוניטין אמינות טוב יותר". הרי אין לך באמת מושג אם הקרוסאובר, עם מנוע חדש ותיבת הילוכים חדשה, באמת אמין. בדיוק כמו שאין לך מידע שהקפצ'ור לא אמין.
 

חן 1111

Active member
המנוע לא ממש חדש. ואתה מדבר כאילו כל מנוע חדש

או תיבת הילוכים חדשה, או בכלל דגם חדש, זה הימור. מתכננים, מייצרים, ואז רואים אם יצא אמין או לא.
יצרנים שאכפת להם יודעים איך לייצר מוצרים אמינים. לא צריך לחכות ולראות. העובדה היא שכבר מזמן לא היה דגם לא אמין של סוזוקי (או סובארו), בדיוק כמו שכבר מזמן לא היה רנו (או פיג'ו, או פיאט) אמין.
סליחה, היה פיאט אחד אמין. סדיצ'י.
וההבדל כל כך משמעותי, שגם אם הקרוסאובר יצא קצת פחות אמין ממה שהתרגלנו בסוזוקי, וגם אם הקפצ'ור יצא יותר אמין מהמקובל ברנו, עדיין קרוסאובר, בגלל האמינות.
 

enigo

New member
אתה מדבר שטויות, ואתה יודע את זה.

לא היה דגם לא אמין בסובארו? אתה מוזמן לדבר עם אנשים שקנו את מנועי השישה צילינדרים של סובארו על אמינות. או את אלו שקנו את הדור הראשון של ה-STI עם מנוע ה-2.5 ל', שבו מנועים הלכו כמו לחמניות בגלל תקלת תכנון (שהיבואן התנער ממנה כי "סובארו זה אמין, אז זו בטח אשמת הנהג").
טויוטה לא אמין? הממ... גם זה היה, ויותר מאחד (קורולה דור 2003, למשל. אבל לא רק).
גם בסוזוקי היו לא מעט תלונות שהיורוסוויפט לא היו כאלו אמינות, ואם תחפש ברשת תמצא טונות של תלונות על הגרנד-ויטארה. ומניסיון של חברים שלי, גם הבאלנו לא היתה כזו אמינה כמו שטוענים.
וכן, כל מנוע חדש הוא הימור. לב.מ.וו יש מנועים אמינים ועמידים בטירוף - ויש את מנוע הפרינס שהם חולקים עם PSA. לרנו יש, והיו, מנועים אמינים מאוד (ה-1.5 ל' דיזל, לדוגמא, אבל לא רק) והיו מנועים בעייתיים (ה-1.6 ל' של המגאן II עד שהעיפו את תזמון השסתומים המשתנה, נדמה לי ב-2006).
פיאט? הפנדה אמינה מאוד. ובכלל, מנועי הפייר 1250 עמידים בצורה חריגה אפילו ביחס לאהובות נפשך, הפחנועים היפניים. מנועים שעברו נסועה אסטרונומית למרות טיפול רשלני הם לא דבר נדיר. גם ה-1300/1400 של האונו היה מנוע עמיד מאוד. האמת היא שבתחום המנועים קשה לי להזכר במנוע לא אמין של פיאט. התקלות מופיעות במקומות אחרים (ולכן אסור לדעתי לקנות את הכלים הרובוטיים שלהם, וכבר אמרתי את זה כאן).
&nbsp
אבל העיקר הוא שבשורה התחתונה - אין לך באמת ידע, עובדות, שהקרוסאובר יהיה אמין יותר מהקפצ'ור. יש לך רק הערכה.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
אתה מדבר על בעיות במכלולים ספציפיים, בשני הכיוונים

נכון, היו בעיות נקודתיות במנועים ודיפרנציאלים של סובארו (אבל שם זה באמת היה מכלול חדש מתכנון חדש ושונה מהרגיל), ברדיאטורים של סוזוקי ועוד כמה.
המנועים בפיאט באמת אמינים ותמיד היו, אבל רכב זה לא רק מנוע. אמינות זה כמה פעמים אתה נתקע או צריך תיקון, גם אם זה במנוע של החלון החשמלי או מנעול הדלת האחורית.
שורה תחתונה, נכון, אין לי שום ידע, רק הערכה, אבל זו הערכה מאוד מבוססת. לא סתם ניחוש מהאוויר. אז אם לפי ההערכה הזאת אני צריך לבחור בין קרוסאובר לקפצ'ור, אני בוחר בקרוסאובר, בגלל האמינות.
 

enigo

New member
אה... חלון חשמלי זה אמינות, אבל דיפרנציאל זה "בעיה נקודתית"

נו, בחייאת - והתיבה הרציפה בסוזוקי לא חדשה לחלוטין? ולא מספיק שעשו עדכון למנוע, כדי שדווקא החלק הזה יעשה בעיות?
אגב, בגדול, אם הייתי צריך להמר מי תהיה יותר אמינה, כנראה שגם הייתי בוחר בקרוסאובר. אבל מתוך ידיעה והבהרה שמדובר בניחוש, ושכנראה בכל מקרה ההבדלים לא יהיו גדולים.
אגב, רנו לקחו את נושא האמינות מאוד ברצינות בעשור האחרון, אחרי שגוהן הכריז על זה כיעד אסטרטגי של החברה, ומאז הם השתפרו מאוד. הקליאו C, למשל, נטולת בעיות וגם הפלואנס רכשה לעצמה שם אמין מאוד. הבעיה היחידה ששמעתי עליה נוגעת לתיבה הדו-מצמדית, שבה המוח כושל בחלק מהמכוניות באזור 80K, ומוחלף באחריות. מצד שני, שמעתי על פלואנס/מגאן דיזל עם נסועה גבוהה פי שלוש שלא נתקלו בבעיה.
 

חן 1111

Active member
שתיהן בעיות נקודתיות. השאלה כמה בעיות נקודתיות יש

לכל יצרן. אחת שתיים, זה נקודתי. עשרות זה אמינות. פלואנס אמינה? ברצינות? אחת הבדיחות הכי גדולות בתקופה האחרונה היתה הסלוגן "לא רואה מוסך" שמתחרה רק עם זו הזכורה לטוב של סיטרואן BX "אוהבת לנסוע, שונאת מוסכים".
 

enigo

New member
הבדיחה הזו היא מהרגע שיצא הסלוגן, בלי קשר למציאות

תכל'ס - הפלואנס אמינה. נעלמו בעיות החשמל, אין יותר חלונות נופלים ומלבד הענין עם התיבה, שמופיע בחלק קטן מהכלים, הפלואנס דיזל אמינות מאוד.
גם על הבנזין לא שמעתי תלונות, אבל נמכרו יותר דיזל, והן עושות המון קילומטרים בממוצע.
 

enigo

New member
על ה-2008 הייתי מוותר - או מחכה קצת. מתיחת הפנים כבר הושקה

בעולם, והיא עם יחידת כח עדיפה משמעותית.
אגב, אם רוב הנסיעות הן בין עירוניות, וצריכת הדלק חשובה, למה לא קקטוס דיזל ידני? נכון שהוא לא אוטומטי, כמו שהגדרתם, אבל עולה פחות מ-100K חדש, ועם צריכת דלק שאמורה להיות מעולה.
אגב, עוד אופציה ששכחתי להזכיר - פלואנס דיזל. מוצעת היום, חדשה מהיבואן, בפחות מ-120K (המחיר נע במבצעים סביב 110K עד 115K, אם אני זוכר נכון - ואצל קרסו תמיד אפשר להתמקח).
 

dani666

New member
יצא לי עכשיו 1,700 ק'מ על 2008 bluehdi חדשה. כמעט מהנה ...

... כמו ה 208.
&nbsp
ודרך אגב - (אי) צריכת הדלק של המנועים האלה ... מדהימה.
 
יפה

כלומר אתה עם התצורה הג'יפאית של ה208 [לכן הוסף ה0...], ומנוע קטן יחסית, דיזל וגיר ידני...נראה לי שהאירופאים מובילים בריכבי הדיזל הידניים.
אחלה נוסחה... האם כל תדלוק מספיק לכ1000 ק"מ או שהגזמתי משמעותית?
כמה ק"מ אתה גומע מידי שנה? מה עלות רישיון הרכב השנתי? האם מחיר החובה שונה בהשוואה לרכב בנזין בנפח דומה?
 
למעלה