האם מתגבשת תביעה יצוגית נגד צ'מפיון בנוגע מנוע סקודה אוקטביה

Ran Cal

New member
האם מתגבשת תביעה יצוגית נגד צ'מפיון בנוגע מנוע סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה 1.8 TSI שנת 2010, עשתה 118,000 ק"מ, שותה שמן בכמויות,
חיפוש מהיר מעלה כי התופעה נפוצה וידועה ברכבים ובמנועים הללו, והיבואן בד"כ מתנער מהנושא.
מאותו חיפוש קל גם להבין שבהחלט יתכן שהבעיה מתחילה להתרחש (או לפחות מתגברת) לאחר מספר שנים,
כך שהטיעון שהאחריות פגה הוא בעייתי מאוד מבחינה משפטית, וכמובן גם העילה של אי טיפול במוסך המרכזי.

כמובן שתתבצע גם פניה מסודרת ומנומקת ליצרן העולמי, הן ברמה האישית והן בפן המשפטי.

אני סבור שעם מעט הגיון מצד היבואן, ונכונותו לספוג את העלויות,
הבעיה גם היתה נפתרת וגם אמינותו היתה עולה בפני רוכשים עתידיים,
אני מקווה שזה אכן יהיה המצב.

לפני שאתחיל לבד את התהליך מול היבואן, ובמקביל תחילת עבודה של עו"ד,
אשמח לדעת האם יש אנשים שכבר נמצאים בשלב רחוק יותר בתהליך, ואז נוכל לאחד כוחות.

אין סיכוי שאוותר בנושא על פחות מטיפול/תיקון/החלפה מלאה של כל הדרוש ללא השתתפות מצידי,
גם אם אצטרך להגיע ליותר מערכאה משפטית אחת.
 

motidov

New member
הפיאט 127 שנת 80 שהייתה לי בזמנו

לא "אכלה" שמן גם אחרי 180000 ק"מ.
 

חן 1111

Active member
אני לא בטוח שיש לך קייס לתביעה

קודם כל היבואן פועל לפי מדיניות היצרן. הוא לא זה שמייצר את הרכב, לא אשם בבעיה, וכמובן לא יכול ולא צריך לפתור את זה על חשבונו (בדרך כלל. יש מקרים שכן).
אם היצרן היה לוקח על עצמו את התשלום, ליבואן לא היתה התנגדות לתקן.
אני מבין שאתה מדבר על בעיה שמופיעה אחרי 6 שנים בק"מ סביר, שזה הרבה אחרי סוף האחריות. אני לא משפטן אבל נראה לי שכדי לזכות תצטרך להוכיח שהם יצרו בכוונה ובידיעה מנועים פגומים.
 

enigo

New member
לדעתי לא צריך להוכיח כוונה, אלא רק מודעות לבעיה - והתעלמות

אבל בשביל זה יש עורכי דין...
 

kitt

New member
במקרה הזה היבואן הוא נציג היצרן בארץ, אלא אם ליצרן יש נציגות

עצמאית שלו (לא קורה בשוק הרכב עד כמה שידוע לי).
 
למעלה