במוסך בטיפול שיגרתי עלולים לגרום לנזקים. אפשר ללמוד מהמקרה..

במוסך בטיפול שיגרתי עלולים לגרום לנזקים. אפשר ללמוד מהמקרה..

רכב של חבר טוב. בעבר הושפע ממני [מצא ממי...אני דוגמה לכלום, בקושי לעצמי
] הלך וקנה קיה.
הגיע זמנו לטיפול שנתי. רוצה ללמוד קצת מה ואיך עושים בטיפולים. ריכבו עדיין באחריות יצרן [בקיה אי אפשר להיפתר מזה... 7 שנים
] הלכתי איתו למוסך קיה שילמד מהמומחה
איך לפקח בצורה אסרטיבית ומנומסת כאחד.
מילאו לו שמן. שאלתי אחר כך את המכונאי אם אין יותר מדי שמן... אמר לי שלא....דווקא את הנקודה הזאת פיספסתי מלהסתכל בעצמי.

בביתו למחרת הוא בודק לפני הנעת הרכב ומגלה הצילום המצורף.
חזרנו למוסך, החצוף אומר לי שזה לא נורא.
לא נורא לדעתו. לדעתי עודף שמן שמזיק. הרים הרכב וניקז השמן העודף, מדדנו והתברר שיותר מ3 כוסות !

מה זה?
עייפות החומר האנושי? זילזול במכונה ובמקצוע שלו [בעצם גם בעצמו]? זילזול ברכוש של אחרים? רמאות? [מקבל תשלום ולא מספק עבודה איכותית. והוא יודע לעבוד טוב. אני מכיר אותו...]

לא יודע התשובה ואולי יש כמה תשובות אבל מסכן מי שלא בודק ואח"כ מתפלאים
שרכבים משומשים דולפי שמן וכו' אחרי 4-5 שנים...

 

enigo

New member
האמת שהמוסכניק צודק - זה עודף, אבל לא גדול מאוד

וקרוב לוודאי שהרכב היה מצליח להיפטר מזה בעצמו. מעבר לזה - אם נסע עד הבית וחזרה, ולא נתקל בתופעות יוצאות דופן (עישון כבד, עבודה לא סדירה וכו'), אז כנראה שהקיה מסוגל לספוג עודפים כאלו בלי בעיה.
נתקלתי פעם במקרה דומה - הסיבה, המוסך עבר לעבוד עם ספק שמן אחר, ואצלו המיכל הכיל חמישה ליטרים, ולא ארבעה. המוסכניק, מהרגל, פשוט שפך את כל המיכל פנימה. באוטו שאמור לקבל רק 3.6 ל' שמן...

מה שמעניין הוא - על איזו כמות שמן חייבו אותו בטיפול, על הכמות שאמורה להיות או על הכמות שמילאו?
 
זה מוסך ברשת קיה והמחיר לחלקים ולעבודה הוא FIXED

כלומר X ליטר שמן [כפי הוראת היצרן וכרשום בספר הרכב] והעבודה אורכת Y דקות [כפי הוראת היצרן]
לא ניתן להוציא קבלה שונה על טיפול שיגרתי.
&nbsp
 

חן 1111

Active member
באמת לא נורא. זה לא עודף כזה גדול

קח בחשבון שברגע שמתניעים חלק מהשמן זורם לכל חלקי המנוע ולמעשה המפלס יורד. אם היית בודק אחרי שהמנוע פעל היית מגלה שיש הרבה פחות.
אז נכון שלא הקפידו מספיק, אבל לא טרגי.
 
בדקנו כ5-10 דקות אחרי כיבוי המנוע

והצילום הזה נראה מאד דומה.
&nbsp
לא אמרתי שטרגי אבל ל LONG RUN זה "לא בריא"
איך אתה חושב שהמנוע היה מתפטר מעודף השמן הזה, אם בכלל ?
 

חן 1111

Active member
כמו שאמרתי, זה לא קריטי

מה שמסוכן בעודף שמן זה אם הוא מגיע לגובה כזה שגל הארכובה פוגע בו בזמן שהוא מסתובב. זה גורם לירידת הספק, להקצפה של השמן ובמקרים קיצוניים יכול לגרום לשבירת גל הארכובה או אחד הטלטלים, אבל בשביל זה צריך עודף שמן גדול מאוד.
במקרה הפחות קיצוני השמן פשוט יישאב דרך מערכת הנשם ויישרף במנוע. מה שתרגיש זה עישון מופרז עד שכל השמן העודף יישרף.
 

enigo

New member
עוד סכנה, ממקרה שנתקלתי בו, הוא שכמות השמן שנדחפת דרך

הנשם למערכת היניקה גדולה כל כך, שזה יוצר נעילה הידרו-סטאטית והורג את המנוע.
מקרה של אוקטביה (נדמה לי דיזל), שבתחנת דלק בדקו לה שמן, הודיעו לנהג ש"חסר לך המון שמן" ושפכו פנימה כמעט גלון שלם. ברגע שהוא הניע - הלך המנוע.
והבעלים של תחנת הדלק עוד ניסה לטעון שזה לא בגלל השמן שהוסיפו... המנוע הגיע למוסך של חבר, וכשהוא פתח לרוקן שמן יצאו יותר משבעה ליטר שמן. משמע לא היה חסר בכלל שמן לפני שהוסיפו עוד שלושה ומשהו ליטרים...
 
השכלתני

כלומר כמות עודפת כפי שמודגם בצילום שזה נניח תוספת מעל הסימון F של בקירוב 35% מהמרחק בין L לבין F...[אתה מסכים ל35% מהצילום?]
תוספת כזאת לא תזיק אלא תיעלם מעצמה בתוך כמה ק"מ בד"כ ?
 
למעלה