ייעוץ - בחירת מכונית קטנה לנהגת חדשה

ofir_y

New member
ייעוץ - בחירת מכונית קטנה לנהגת חדשה

שלום,

לנהגת חדשה המחפשת רכב קטן, נוח לנהיגה ואמין.
נסיעות: כמעט כולן בתוך העיר - ופה דרישה נוספת: גרה בחיפה ולכן צריך לעמוד בגבורה בעליות ובירידות.

I10 (החדשות יותר עם הצורה העגלגלה), סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה (רעיונות נוספים?).

אלה רכבים שונים מאוד עם תג מחיר שונה ולכן משחק עם השנתון, השאלה מה עדיף?
 
האם שכחת ש...גיר אוטומט בלבד.


 

enigo

New member
תוסיפי את הפיקנטו לרשימה, תורידי את הפיאסטה

אפשר גם לשקול את הספלאש. לא ציינת תקציב - אז קשה להמליץ על דברים ספציפיים.
 
למה להוריד הפייסטה?

הפיקנטו כדאי רק בגלל ה7 שנות אחריות גיר/מנוע
 

enigo

New member
תיבה דו-מצמדית שלא מבריקה בעיר הררית

וגם נוטה לצאת מאיפוס.
 
WOW

לא הייתי מודע לזה.
בעבר היכרתי פייסטה [תוצרת גרמניה] דינמיק עם גיר רציף שדוושת הברקס הייתה לעתים "מתאבנת" לאחר ההנעה עת השמן מנוע ובעיקר השמן גיר היו עדיין קרים...
&nbsp
אני עוד זוכר שהפייסטה הנוכחית זכתה להמון תשבוחות כאן בפורום וגם בכלל...
מתברר כי לא פשוטה היא ההתמודדות של מוצר כלשהו, הציפיות ממנו, התדמית שמושקת לו...עם המציאות.
 

enigo

New member
הפייסטה אוטו מעולה, עם גיר לא מוצלח

גרסת ה-1.4 נחמדה מאוד, קצת חלשה אבל לא נורא.
הידנית סבבה לגמרי.
ה-1.6 ל' עם התיבה הדו-מצמדית סובלת מתיבה לא מוצלחת. למי שמתכנן לנסוע בעיקר בעיר הררית כמו חיפה, זה הופך לחסרון גדול מספיק כדי להוריד אותה מהרשימה.
 
איך הגיר האוטומטיש של הפיקנטו?

שלא יצא שממירים כישלון אחד בכישלון שני...
&nbsp
מדהים הצרות [של האוטומטיש] ועוד משלמים על זה יותר מאשר על גיר רגיל...
ועיניו של איש מהרוכשים לא נפקחות להבין את עוצמת המישגה...
ילללה ירוצו למוסך ויבצעו איפוס של הגיר שיחזיק עד הצורך באיפוס חוזר...
 

enigo

New member
גיר 4 הילוכים סטנדרטי. עובד כמו שצריך, בלי התחכמויות

 
בעיר 1/10 ????


איזה כיף לי שגם ה CX5 עושה 1/11 - 1/10 בעיר
כנראה שעבור התשלום הזול בקניה משלמים ריבית אחר כך .
 

enigo

New member
יש מצב שיום אחד תפנים שהעיר שלך היא לא עיר במובן הישראלי?

סיפרת פה על תנאי הנסיעה שלך - זה לא עיר, זה כפר.
 
כפר של 2 מליון תושבים . אבל כן, ישראל היא כולה עיר

אחת בסך הכל, רק צריך ראש עיר טוב .
אני עושה 30 קילומטר ב 45 דקות מינימום, במקרה הטוב
כאשר מחוץ לעיר עושים זאת ב 20 דקות .
גם הבין עירוני כאן הוא לא ממש בין עירוני .
 

enigo

New member
30 ק"מ ב-45 דקות זה בין עירוני בארץ בגדרה-חדרה

ולא בשעות שיא הפקקים.
מ.ש.ל
 
תל אביב זו מדינה בפני עצמה ,

אפילו כביש 4 הוא כבר לא בין עירוני . אולי רק כביש 6 וכביש הערבה בשבת .
כבר נאמר שמנוע 2000 צורך 1 ליטר בשעה בסרק
אז גם אם אתה עומד בפקקים זה לא משנה הרבה .
כאן אין אפילו כביש כמו כביש 4 רק קטעים מסויימים הקרובים למוסקבה
שלא לדבר על 6 אין דבר כזה כאן .
אז מה הבעיה ? אלו אותם התנאים כמו שלי בין חדרה לגדרה
ואני עושה כמו הפיקנטו, הוא לא אמר שהוא נוסע בתוך תל אביב בעומס .
ובכל זאת זאת לא נסיעה בין עירונית ,
יש רק 2 קטגוריות בין עירוני ועירוני , היות ואני לא נוסע בין עירוני אז אני נוסע עירוני .
לפי מחשב הרכב CX5 באם הייתי נוסע ללא הפרעות במישור ב 60 קמ"ש הייתי יכול להגיע ל 1/20
 

enigo

New member
אולי בעולם שלך יש רק שתי קטגוריות. במציאות הרגילה יש יותר

יש הבדל גדול בין עירוני פקוק - שם הפיקנטו משיגה 1:10, וה-Cx5 שלך היה משיג 1:8 ביום טוב, כנראה יותר לכיוון 1:7 - לבין עירוני זורם, שם הפיקנטו משיגה בקלות 1:13.
הפיקנטו אומנם לא חסכונית ביחס לקטגוריה שלה, אבל היא בוודאות חסכונית יותר מרכב פנאי ששוקל פי אחד וחצי ממנה, ועם מנוע גדול ב-60%.
&nbsp
 
בנתוני היצרנים יש רק בין עירוני, עירוני , או משולב

אנחנו לא מדברים על משולב אז רק 2 .
אני מנסה לקלקל את צריכת הרכב שלי , נראה מה יצא
יותר האצות חזקות וכו'
 

enigo

New member
בנתוני היצרנים יש שני פרופילי נסיעה מדויקים, שאמורים לדמות

נסיעה עירונית "ממוצעת" ונסיעה בין עירונית "ממוצעת". אבל כשבאים להשוות בין צריכת דלק של שתי מכוניות שונות, צריך שמתאר הנסיעה יהיה, לכל הפחות, דומה. אתה לא יכול להשוות צריכת דלק שהושגה בשני מתארי נסיעה שונים מאוד, כמו במקרה שלך ושל הפיקנטו האמורה.
&nbsp
 
סיפר לי נהג צעיר בפיקנטו 1.25 אוטומט בירושלים שנוהג בפקקים

שאצלו זה 1/10
אצלי גיר רגיל ומנוע 1.0 זה שונה מאד ובנסיעה נמרצת בפקקים זה 1/15...
 
ירושלים דומה מבחינת תנועה למקום בו אני נמצא

היות וידני לא קיים בכלל , אין דבר כזה


אז אניגו יצטרך לסבול את העובדה שאני נוסע ברכב נורמלי בעיר
באותה צריכת הדלק של רכב ששוקל. 3\1
ולא משנים התנאים .
 
למעלה