האם יש אחריות יצרן כנגד צריכת דלק גבוהה מדי?

  • פותח הנושא YOS97
  • פורסם בתאריך

YOS97

New member
האם יש אחריות יצרן כנגד צריכת דלק גבוהה מדי?

שלום. קניתי מחברת ליסינג "יונדאי I10 סופרים" אפס קילומטר, ונאמר לי שהיא צורכת 16 ק"מ לליטר. בינתיים תדלקתי פעם אחת, ואם איני טועה - היא צורכת 12.5 ק"מ לליטר. האם יש לי אחריות יצרן מטעם חברת יונדאי?
תודה
 

enigo

New member
אחריות על מה בדיוק?

הרי צריכת הדלק תלויה, בין השאר, באופן הנהיגה שלך. איך יצרן יכול להיות אחראי לזה?
היצרן אחראי אך ורק לזה שבתנאי המעבדה (שמפורטים בתקן הרשמי של צריכת הדלק), הרכב ישיג את הנתונים המפורסמים, עד כדי סטיה ברמה מסוימת.
ואם הנסועה שלך עירונית ברובה, אז נתון צריכת הדלק שלך נשמע סביר ביחס לרכב הזה.
 
בכדי להגיע קרוב לנתוני יצרן אתה צריך להכיר את הרכב

לנהוג במתינות , לדעת באילו מהירויות הוא יותר חסכוני .
למדוד יותר במדוייק את תצרוכת הדלק , למלא עם אותה המשאבה עד שתקפוץ לבד עוד דברים .
אז תתרגל לרכב ואל תחשוב שלא משנה מה תעשה לדוושת הגז אז תקבל את נתוני היצרן .
למשל, הרכב שלי מחליף ל 6 ב 60 במישור בשיוט , הייתי משתדל לזרז את ההחלפה לפני ששמתי לב למחשב הרכב , אבל הבחנתי שבחמישי הוא צורך פחות במעט , לפי מחשב הרכב .
ונסיעה ב 60 יותר חסכונית מנסיעה ב 80 - 90 , שלא כמו ברכבים קודמים שהיו לי.
שים לב לדברים כאלו ברכב שלך .
 

YOS97

New member
איך אוכל לבדוק ב"תנאי מעבדה"?

תודה למגיבים!
תראו, מדובר כמעט לגמרי רק בנסיעה עירונית. אגב, אשתי נוסעת, לא אני.
באוטו הקודם - ניסן מיקרה - הייתה לה צריכה של 14 ק"מ, כך שיש מקום להשוואה, כי הרגלי הנסיעה (וכמובן תוואי הנסיעה) לא השתנו. מי שמתדלק זה אני כך שגם צורת התדלוק זהה.
בקיצור, באמת יתכן שיש כאן איזו בעיה. האם ביכולתי לבקש (או לדרוש) מהחברה שיבדקו? ואם כן - איך עושים את זה?
 

dani666

New member
בכל מקרה, פרט לחריגים אף רכב לא מגיע להצהרת הייצרן. זה ...

... יותר דרך לתת לצרכן את היכולת לשקלל את צריכת הדלק כחלק משיקולי קניית הרכב.
 

prizman

New member
כך או כך, עם צריכה כזו של ק"מ

בקרוב לא ישארו כבישים בישראל.
 
נהגת חסכנית בדלק אשתך , מיקרה 1/14, שאפו

מה הועילו חכמים כאשר אני עושה עם מנוע 2000 : 1/11
ועם מנוע 1600 - 1/15
 

enigo

New member
ואתה נוהג באותו מקום כמו אשתו? באותם תנאים?

כי אם לא - ההשוואה שלך חסרת משמעות. כמו בדרך כלל.
 
דבריך הם חסרי משמעות , כי זה המקסימום שאפשר להוציא

גם מה 2000 וגם מהמיקרה 1200 בתנאי עיר .
במנוע 2000 אני מנסה כרגע נהיגה קצת יותר נמרצת ומשלב האצות פה ושם די חזקות ואני לא מכבה את הרכב בהמתנה
בטנק דלק אחד לא הרגשתי הבדל משמעותי , אני בודק כעת טנק דלק שני
לעומת נהיגה רגועה וכיבוי בהמתנה .
דרך אגב האצות חזקות , שמתי לב שיש השתהות בתגובה של הרכב
כאשר אני לוחץ חזק על הדוושה , כחצי שניה או טיפה יותר
זה מכוון או תקלה ? זה קצת מפחיד כאשר צריך לחתוך .
 

enigo

New member
ברור שצורת הנהיה ותנאי הנהיגה זה חסר משמעות לצריכת הדלק

סתם יש תקן ברור לבדיקת הדלק, עם פירוט מדויק של מהירויות, משך האצה וכן הלאה. הם פשוט היו צריכים לשאול אותך, והיית מסביר להם...
 
מה שייך התקן לכיס שלי ? מה שאני מוציא מהרכב

זה מה שקובע , אני לא יצרן . אני משתמש קצה . כמו שאומרים בחברת החשמל .
 

enigo

New member
התקן לא קשור לכיס שלך, אלא לקביעה המטופשת שלך שאין קשר

בין צריכת הדלק לבין אופי הנהיגה ותוואי הנהיגה.
 
בטח שיש קשר כלפי מטה בלבד

כאשר אתה מוציא את המיטב מהרכב במקרה שלי כמו שהיצרן מצהיר .
אז זה לא משנה .
אם תנהג אחרת אתה תבזבז דלק .
אז אם ה CX5 בבדיקת היצרן עושה 1/11 וגם אני עושה 1/11
אז זה לא משנה .
במקרה אני מנסה לנסוע קצת יותר בזבזני בטנק דלק הקודם ( הנוכחי עדיין לא נגמר) ההבדל לא משמעותי , רוצה לומר : לא צריך להיות נהג שבת עד הסוף .
אפשר לפתוח פה ושם .
 

YOS97

New member
סליחה, תיקון טעות: מדובר בנסיעה בין עירונית

טעיתי, קודם כתבתי שאשתי נוהגת בנסיעה עירונית. זט טעות: הנסיעה היא רק בין עירונית
 

enigo

New member
12 ק"מ לליטר בדגם הזה, בנסיעה בין עירונית זה יותר מדי

אלא אם מדובר בתוואי הררי ומפותל. בתוואי בין עירוני זורם, נגיד כביש 6/4 וכו' בשעות לא פקוקות במיוחד, צריכת הדלק צריכה להיות סביב 15 ק"מ לליטר.
 

YOS97

New member
אז אני חוזר ושואל: יש לי אחריות יצרן או לא? מה עלי לעשות?!

 

dani666

New member
תתחיל מלבדוק צריכת דלק במישור, רק נהג, 90/95 קמ'ש. ...

.. אם גם אז אתה רחוק מהמוצהר על ידי היצרן פנה למוסך. בכל מקרה, אל תצפה למוצהר.
&nbsp
אם עדין לא יפתר ותהיה רחוק מהמוצהר ובא לך לבזבז כספך - פנה לעו'ד לארגן תביעה ייצוגית.
 
למעלה