טיפול 4 שנתי או 60K, הקודם בין השניים

זו לא חוכמה שאני יודע כעת משאני אחרי.
..

מתברר שזה כולל פלגים ופילטר דלק [מעבר לרגיל שזה: שמן, פילטר, נוזל ברקס]. טיפול 4 בקיה הוא הטיפול הגדול וחוזר כל טיפול שהוא כפולה של 4.

ניקוז נוזל הברקס נעשה תוך פתיחת פקק מיכל נוזל הברקס במנוע ופתיחת בירגי הניקוז ב4 הגלגלים. כל הנוזל ברקס נזל עקב גרביטציה ולא נותר נוזל במערכת בכלל. נסגרו פתחי הניקוז ומולא דוט 4 חדש בכוסית העליונה. מכונאי ישב ברכב על הליפט למעלה ולחץ ברקס על פי הוראת ה"מכונאי למטה" שהיה איתי שם, וכך נוקז אויר מפתחי האויר.
בסיום היה הPUNCH LINE כי הניקוז הסופי היה ע"י חיבור המחשב הדיאגנוסטי [ומתברר שגם הטיפולי
] למחשב הרכב והפעלת הABS. וככה נוקזו שאריות האויר עד שהABS מצא להבנתי שביצועי הלחצים במערכת שווים בכל הגלגלים.
כל הזמן הזה הרכב היה עדיין על הליפט. אני שהייתי מתחת לרכב עם המכונאי שלמטה שמעתי רעש עמום ושונה. זה הרעש של הABS שעבד גם כאשר גלגלי הרכב כלל לא הסתובבו.
בסיום נשטפו הגלגלים משאריות דוט 4 ישן [וגם חדש שיצא במעט בשלב ניקוז האויר].

החלפת פילטר דלק מצריכה פירוק משאבת הדלק שמצוייה מתחת למושב האחורי. אני זוכר את פילטר הדלק באופנוע. שמעתי אז על רוכבים רבים שהחליפו. היה פילטר דלק לחץ נמוך ופילטר דלק לחץ גבוה. לי לא היה צורך אבל התעניינתי בנושא ולמדתי אותו כדי שאהיה מוכן ב"יום הדין". הפעם ראיתי את המשאבה ומצוף הדלק. המשאבה פורקה ולפילטר הדלק הוחלף.

בעבר הייתה לי המון ביקורת על המוסכים עקב מאפיינים לבנטיניים בעבודת המוסך [אני משוכנע שחיפוש פשוט כאן יאתר מה שכתבתי על המוסכים של הרשת בעבר] ואולם עתה אני חוזר בי. הטיפול בוצע באחד ממוסכי הרשת. אני מקווה שלא מדובר באירוע חד פעמי אלא בשינוי מגמה מבורך. נהניתי לצפות בעבודה המקצועית והמסורה ולהיות עד להתקדמות נאה.
 

the annonymous

New member
בדרך כלל איכות הטיפול תלויית מוסך ולא יבואן

כבר יצא לי לטפל במורשה שלא ידע להגיד לי איזה רפידות ברקס הוא מרכיב ואני מטפל במורשה שסור כל בורג עם מפתח מומנט. יש כל מיני וצריך לבחור את מה שמתאים לך ספציפית.
 
ברור שהמוסך הספציפי הוא המשתנה החשוב ביותר...

בעצם המכונאי הספציפי במוסך הוא גם חשוב ביותר... גם בין מכונאים שונים יש הבדלים ניכרים ואפילו באותו המוסך...
באשר למה שרשמת, היבואן והיצרן קובעים מה בדיוק מבצעים בכל טיפול, וגם איך מבצעים זאת, למשל האם יהיה כלי ייעודי לפירוק פילטר הדלק [מעין טבעת גדולה עם שיניים או שיאלתרו ויעקמו את הסגירה...]
וכאמור שיטת ניקוז נוזל הברקס התבררה לדעתי כנהדרת. דווקא ממך כמהנדס, מעניין יהיה לשמוע מה אתה חושב על הניקוז באופן הזה. זה אף פעם לא תואר כאן...מסתבר שהמחשב יודע לבצע טיפולים ולא רק לדאוג לנסיעה תקינה...
 
למעלה