פיצוץ צמיג בכביש מהיר

פיצוץ צמיג בכביש מהיר

פיצוץ צמיג אכזרי [מצורפת תמונה לגבי מה שנשאר מהצמיג וזה לא הרבה]
בנוסף קרעי הצמיג הקרוע התנופפו במהירות והיכו בכנף ובפגוש וסדקו ושברו אותם.

אינטואיטיבית נראה לי שמדובר בנסיעה בתת לחץ [לא סתם אני מזהיר שיש לנפח לעתים קרובות ולא להזניח] אבל האם ייתכן כי מדובר בפגם ייצור בצמיג? אם זה פגם ייצור אז ניתן אולי לפנות ולממש האחריות יצרן/ יבואן
הרכב אינו שלי אלא אני מעלה השאלה בעבור בעל הרכב

רקע על הרכב: בנסיעה בכביש החוף בעד 140 [זה מפתיע כי חשבתי שהנהג אותו אני מכיר אישית פלגמאט ואסטרונאוט בכביש הזיבורי], פיצוץ פתאומי בגלגל אחורי. לא שמו לב שעלו על משהו. רכב שמולאים לו בימים אלה 4 שנים, עבר 40K ק"מ עד היום. הצמיג HANKOOK דגם K425
4 הצמיגים מקוריים ולשאר הצמיגים שלום.
הערה אחרונה להדגשת חשיבות הניפוח: לחץ האויר בגלגל הרזרבי היה 15PSI במקום 60 ככה זה כשלא מנפחים הרזרבי בכלל במשך שנים...

האם עדיף לתקן הפגוש / הכנף הפנימית או להחליף?









 
מוטי דב אין ספק שהעיקר היא הבריאות

לגבי השלום, לא הייתי כורך את זה עם הבריאות. אני מעדיף בריאות על פני שלום בפרט שאצלינו כל פעם שניסו לעשות שלום הוא התרחק וגם הבריאות נפגעה עקב פציעות ורציחות למכביר.
&nbsp
2. תודה על האיחולים אבל זה לא אני. האוטו שלי נטול כל פגע. אני מקפיד על לחץ אויר ואני גם מרגיש חיש קל שיש העדר איזון בצמיגים למשל עקב חסר אויר משמעותי בצמיג אחד. שנים של רכיבה על דו"ג מלמדות אותך היטב איך מתקשרים עם הכביש כהלכה. תקשורת טובה מונעת יכולת לפספס משהו משמעותי כזה.
לכל ההדיוטות נטולי יכולת תקשורת הגונה כשכמעט כולם יושבים להם בבימבות אוטומטישטות ולוחצים גז או ברקס. אין אצלם מצב אחר למשל של לא א' ולא ב'. הספירה פשוטה בינארית בלבד. על כל פנים עבור אלה, הדברים האלה שלי על תקשורת עם הכביש נשמעים כמו שיחה בסינית או טימטום רווי לשמו.
 
נדמה לי שלא הובנו הדברים: "יצאת בשלום"

שלום
ישנם בעברית כמה ביטויים עם המילה "שלום". לצאת בשלום מאירוע הכוונה ללא פגע.
לחץ אוויר בצמיג: ברכבים רבים (וגם בשלי) יש סנסור והתראה אם לץ אוויר יורד באחד הצמיגים או בכמה מהם.
הניתוח שלך לסיבת הכשל: לחץ אוויר נמוך" לא בהכרח נכון. לא ממליץ להשוות לחץ אוויר בין גלגלים מורכבים על הרכב עם הגלגל הרזרבי.
התפלאתי לגלות שבמבחן רישוי (טסט) לא בדקו לחץ אוויר בצמיגי הרכב. בחו"ל זו
חובה, ולא במבחן רישו כי אין, אלה בכל טיפול.
שימוש ברכב אוטומטי - אנני רואה סיבה לזלזל בבעלי רכב אוטמטי על כישורי נהיגה. היום ירדתי את כביש בית אורן (ע"י האנדרטה לזכר האוטובוס) ודווקא עברתי לטיפטרוניקס. היה מדהים. לעומת זאת במישור - אין צורך.
כמה שהרכב עושה עבורך יותר, אתה פנוי להתרכז בכביש.
זאת הסיבה שריבוי מערכות בטיחות מעלה את הניקוד ומורידה עלויות ביטוח.
שבת שלום
 
סנסור התראה ללחץ אויר זה אביזר בטיחותי מאד חיוני

הירידות מבית אורן לכביש החוף: כביש מהנה ורק צריך לשמור על רוכבי האופניים הרבים למכביר שם.
&nbsp
תפעול גיר ידני בירידות בכביש הזה לא קשה או שונה מהותית מתפעול של טיפטרוניק במצב M היות ואין עניין של קושי עם הקלאץ' כפי למשל בזינוק בעליות...
מעניין יהיה לבחון את האמינות של הגיר האוטומטי במזדה החדשה...או אם כבר כיום ידועים פרטים על האמינות במידה ולא מדובר בגיר חדש אלא שקיים כבר בדגמים אחרים...
&nbsp
התפעול של ידני אינו קשה או מורכב במצבים התורמים לבטיחות שזה ירידות או כבישים מתפתלים מהירים [לא מדובר בזינוק בעלייה]. מרבית הנהגים אינם מתנהלים כמוך על M בירידות בית אורן מה שהופך אותם לנהגי אוטומטיש ומה שמעניק לזה משנה תוקף הוא השימוש הבינארי בדוושות.
 
חבל שיש שלום עם מצרים וירדן צריך לבטל את זה

או אולי לכבוש שוב את כל סיני כך סתם כמו ב 1956
הרי מצרים היא ארץ עלובה שכמה פצצות קונבנציונליות על סכר אסוואן ימחקו אותה מהמפה , בטח שכלכלית וגם פיזית .
ירדן היא בכלל מדינה פיקטיבית ויש להכניס אליה את כל הפלסטינים גם הישראלים בכוח . כי רק כוח עוזר כנגד הערבים העלובים המלוכלכים שרוצחים בנו יום יום .
כמה קל להיות ימני !!! אני מקנא !!! לא צריך יותר מידי לחשוב
ולספר סיפורים ארוכים. גם לא צריך להיות צודק או לומר אמת ( ביבי הביא זאת לדרגת אומנות ) במיוחד מצווה לשקר לסוקרים של הבחירות .
יש רק 2 כללים ,
א. רק שימוש בכוח
ב. אין צד שני, הוא לא קיים! מתעלמים ממנו .
כך מאוד נוח לצרף עדרי ערסים לימין ובגלל זה השמאל נכשל בבחירות כל פעם
 

em28

Well-known member
היום נדלקה נורית ה-"תמלא אויר" בנסיך הכסף

צמיגים רחבים ובעלי חתך נמוך - 205/16/45, לחץ אויר תקין - 32-36PSI
בבחינת הצמיגים לא הצלחתי לזהות מיהו הצמיג שחסר בו אויר.
אחרי שהצמיגים התקררו בדקתי: בשלשה צמיגים היה בערך 28PSI, בצמיג הקדמי ימני - 20PSI.
בהזדמנות חגגית זו בדקתי את הספייר הקטנצ'יק: 16PSI במקום 60PSI...... ולא הרגשתי שירד ממנו אויר.

&nbsp
בקיצור, ונשמרתם מאד לצמיגיכם - תבדקו אויר, לא מרגישים כשחסר !
 
בכדי שהחיישן ירגיש שהגלגל מסתובב פחות מאחרים

ובכך להתריע שאין אויר בגלגל
צריכה להיות בגלגל ירידת קוטר משמעותית, עקב חוסר באויר
וזה קורה לאחר ירידה של 10 פי אס איי לפחות .
 

kitt

New member
הפוך גוטה, הפוך, צמיג עם מעט אויר קוטרו קטן ולכן מסתובב יותר

מצמיג מנופח היטב.
 

eladts

New member
בד״כ מערכת התראה על לחץ אויר ראויה לשמה מבוססת על מדי לחץ

שמותקנים בחישוקים ומקושרים אלחוטית למחשב הרכב. בחלק מהמכוניות ניתן לראות מדידה מספרית של הלחץ בכל ארבעת הצמיגים. כמובן שבהחלפת חישוקים זה סיפור מהתחת לשים חיישנים מתאימים ולסנכרן אותם למחשב הרכב.
 
שים לב שהמערכת שלך מוכיחה לך שאתה לא יכול לסמוך עליה במצבי ח

חסר מתון או כמעט בינוני.
נניח כי בצמיג הקדמי ימני יש אצלך פנצ'ר קטנטן והגעת ל20 ולכן התריעה. אבל מה עם שאר 3 הצמיגים? היה אצלך חסר משמעותי מחוץ לתחום יכולת הגילוי של המערכת.
28 במקום 36 או אפילו במקום 32 זה בעייתי מבחינת בלאי מואץ, צריכת דלק מופרזת ומבחינת פגם בהתנהגות הרכב בוודאי הספורטיבי אבל גם המינהלתי.
בשלב הזה של דור החיישנים עדיף לבדוק גם בהעדר צפצוף.
 

em28

Well-known member
מה זה "המערכת שלך" ? ברב המכוניות לא באמת נמדד לחץ האויר

במכוניות של המורמים מעם יש חיישנים שנמצאים על הונטיל (באלפ בירושלמית),
אבל ברב המכוניות לפשוטי העם יש חיישן שמזהה שגלגל אחד "מושך" לעומת שכנו לציר.
מה שגורם לטעויות, צומת אלמוג כמשל.
&nbsp
מעניין איך המערכת הזו מגיבה לירידת לחץ בשני צמיגים על אותו ציר במקביל.
 
דיברתי איתך אבל זה לא שהמערכת אצלך שונה מאחרים

אני התכוונתי שאל תסמוך על המערכת חיישנים שיש אצלך ברכב כי דיברנו על ריכבך. [כולם חייבים לבדוק גם בלי קשר לחיישניהם?]
הטרידו אותי גם 3 הצמיגים שללא "פנצ'ר" אך עם חסר אויר אצלך ולכן אמרתי לך לבדוק בלי לחכות לצפצוף
 

eladts

New member
מיצובישי לנסר זה המורמים מעם?

כי אצלי במיצובישי לנסר 2009 (בארה״ב) היו חישנים בחישוקים. אפילו בישראל אני לאט חושב שמישהו חושב שלנסר זה רכב יוקרתי.
 

em28

Well-known member
הבנת הנקרע: ברב המכונית, לא בכל ! ולנסר זו לא מכונית !

לפחות הדגם התאילנדי שנמכר בארץ....
 
חן


האנונימי ואניגו וגם אחרים שמתמצאים ברזי הגומי השחור......
דעתכם מתבקשת
 

חן 1111

Active member
קשה להגיד. הנזק שרואים בתמונה הוא התוצאה

של הנסיעה במהירות גבוהה אחרי הפיצוץ.
אי אפשר לקבוע למה הצמיג התפוצץ. זה יכול להיות כמובן בגלל פגם ייצור, אבל במצבו כבר אי אפשר לבדוק את זה. בכל מקרה אם היה פגם ייצור הוא היה צריך להתבטא כבר מזמן (לא תמיד).
יכול להיות פגיעה במשהו חיצוני, יכול להיות פנצ'ר או גוף זר, יכול להיות התחממות בגלל נסיעה עם חוסר אוויר, לא יודע.
&nbsp
 

Ron W

New member
לי זה קרה מלפני המבול עם צמיג מדופר

היום אין חיה כזאת.
בארה"ב יש חובה להחליף צמיגים כל 30k
למרות שקדמיים נשחקים יותר,
האחוריים מסוכנים כי אין עליהם שליטה טובה בהגה
4 שנים גם תורמות להתיבשות.
 
למעלה