קניית רכב משפחתי להרבה שנים

קניית רכב משפחתי להרבה שנים

אנחנו נוהגים להחזיק מכונית משהו כמו 10 שנים, ואפילו יותר. כך שאמינות ארוכת טווח היא השיקול העיקרי. הקורולה הנוכחית עשתה עבודה יפה ב-13 השנים האחרונות.

מחפשים מכונית משפחתית קומפקטית. כ-15,000 ק"מ בשנה. רוב הנסיעות קצרות ועירוניות (אז לא היברידית). בסקירה ראשונית עלו יונדאי I30, קיה סיד וטויוטה אוריס. נשמח להמלצה בינהן, או אופציה אחרת (ולמה).

אגב - הבנתי שלסיד יש גיר "כפול מצמדים", ולאוריס "גיר רציף". האם אלה יתרונות? חסרונות?

תודה.
 

enigo

New member
דווקא לנסיעות קצרות ועירוניות היברידית הכי מתאימה

תיבה רציפה תהיה נעימה יחסית בעיר, בגלל שאין החלפות הילוכים. תיבה דו-מצמדית מצטיינת פחות בעיר בדרך כלל, אם כי בסיד זה פחות בולט.
 
לדעתי ההיברידית דווקא מתאימה לנסיעה משולבת

זה מאפשר לה לנסוע על חשמל בעיר ולטעון מצברים בנסיעה מחוץ לעיר. אם הרוב המכריע של הנסיעות הן בעיר, המצברים לא יספיקו להיטען וממילא המנוע הרגיל יעבוד חלק מהזמן ולא רק החשמלי. לגבי חיסכון בדלק אין שאלה.
&nbsp
אם הקורולה שימשה אותך לאורך שנים באמינות, מדוע לא קורולה חדשה?
 
קורולה חדשה

הקורולה הישנה שלי היתה 5 דלתות. עכשיו קוראים לזה "אוריס" (ו-"קורולה" זה דגם 4 הדלתות). אז היא בהחלט ברשימת המועמדות.
יש כמה סיבות שלא בחרנו בה אוטומטית:
1. הדגם הנוכחי הוא לא אותו דגם מלפני 13 שנים. אני בכלל לא בטוח שהאיכויות נשמרו (כבר לפני 13 שנים ניכרה הידרדרות יחסית לדגמים קודמים!).
2. יש בשוק מכוניות אחרות וחדשות, ואולי טובות יותר. אז למה לעצום עיניים? נכון שלנסיון יש חשיבות ומשקל, אבל לא של 100%.
3. ישבתי בדגם החדש, ולא אהבתי את העיצוב והתחושה - פלסטיק זול. חלון אחורי מיקרוסקופי וכד'.
4. יש לה "גיר רציף". לא יודע מה זה אומר מבחינת אמינות לטווח ארוך (רצועות שמתבלות? צריכת דלק מוגברת?). אשמח לדעתכם על זה, ועל הכל.
 

enigo

New member
מחוץ לעיר להיברידי אין כמעט שום יתרון על רכב רגיל

יש יותר ממבחן אחד, לדגמים שונים, שמראה שבבין עירוני ההבדל בין היברידי לרכב בנזין רגיל די קטן, ולפעמים נעלם לגמרי. מול דיזל אין לו בכלל יתרון.
היתרון העיקרי של היברידי הוא ביכולת מחזור אנרגיה בבלימה - ובלימות יש בעיקר בעיר - ובזמן עמידה, וגם עמידות יש בעיקר בעיר.
 

eladts

New member
בהנחה שמדובר בהיברידית שאין לה שקע טעינה

מה שכתבת הוא שטויות. בהיברדית ללא שקע טעינה הסוללה נטענת אך ורק מפעולת המנוע ומהאנרגיה שנאספת בזמן בלימה. האנרגיה שאגורה בסוללה של היברידית לא נטענת ממילא מספיקה לקילומטר או שניים, כך שהסוללה כל הזמן נפרקת ונטענת. בנסיעה עירונית עם הרבה בלימות להיברידית יש יתרון משמעותי, כי ברכב רגיל זו אנרגיה מבוזבזת. בנסיעה בינערונית במהירות קבועה המערכת ההיברידית תורמת פחות כי איש פחות בלימות. בהיברידיות נטענות זה סיפור אחר, אבל תודות לאגסי זה לא ממש רלונטי לישראל.
 

© DrorZi

New member
מצאתי שהונדה גאז ע"י הנהג הנכון תעשה 1:18

גם בעיר (אבל ללא מזגן, היברידית דור קודם)
לעומת זאת אצלי באותה קונפיגורציה (גיר על D ו ECO דולק) היא עושה 1:10
&nbsp
נהג עדין ינצל את הבוסט החשמלי וזה "יספיק לו" גם ככה הרוב פלגמטים
ואפילו שהבנזין עובד תמיד בגאז היא תעשה 1:18 אצלו.
אני אומר "אודרוב!" יש גם מנוע וגם חשמל - נא לספק לי משניהם

&nbsp
ושלא לדבר שאני בד"כ שם אותה על S ומכבה את ה ECO ששש... לא לגלות לחברת הליסינג.
&nbsp
 
היברידיות ועניינים

אוקי. גם אם טעיתי לגבי התאמה לנסיעות קצרות, יש לנו התנגדות להיברידית, שאין טעם להרחיב עליה כרגע. אז אנא קבלו זאת כנתון.
&nbsp
האם מישהו יודע להוסיף בעניין האמינות לטווח ארוך? בפרט תיבת ההילוכים הרציפה?
האם לאחריות הממושכת של קיה (7 שנים) יש ערך ממשי? או שהיא כרוכה בתנאים ומגבלות שמעקרים אותה? (השתתפות עצמית, טיפולים רק במוסכי היבואן, כיסוי רק תקלות שאינן רלוונטיות, ובתנאי שהתרחשו בין שעה 3 בבוקר ל-3:01 וכד').
 

eladts

New member
אה, אתה מפחד מקרינה

לים אתה הולך בקיץ? במטוסים אתה טס? אם ענית כן על אחת משתי השאלות האלו, אתה סופג קרינה שהוכחה כמזיקה וזה לא מזיז לך.
 

טושטוש32

New member
ממ

לא יודע כמה אפשר להכניס את הטויוטה אוריס ביחד עם הסיד והI30 באותה קטגוריה.
הI30 בעיניי מאוד מוצלחת אם כי נוחות הנסיעה בה סבירה למדי והרבה פעמים אפשר לשמוע את רעשי הכביש. מנגד, הקיה סיד מאוד שימושית, המרחב הפנימי בה מעולה וכך גם תא המטען. בסה"כ מדובר במכוניות מאוד דומות מבחינה טכנית, אם כי 7 שנות האחריות שמגיעות עם הסיד עושות את שלהם...
 

enigo

New member
ולמה שאי אפשר יהיה להכניס את האוריס לאותה קטגוריה?

היא הרי שייכת בדיוק לאותה קטגוריה. אולי את מתבלבלת עם היאריס הקטנה יותר?
&nbsp
אבל שמתי לב למשהו מעניין - בחצי שנה שאת פעילה בפורום, כל המכוניות שהמלצת עליהן הן של קיה. פיקנטו, סול, ספורטאז', סיד... מוזר, לא?
 
בכרטיס שלו רשום זכר .

אז מה אם צריך כדור נגד בחילות כאשר נכנסים למכוניות הללו ?
כאשר יש תקציב נמוך אז המכוניות הללו בסדר .
 

enigo

New member
לא מתייחס לכרטיסים. ובחילה אפשר לקבל גם במכוניות

של מותגים אחרים. אבל משום מה, היא ממליצה רק על מכוניות של קיה...
 
למה בחילה?

האם זה עניין של יציבות/התנהגות כביש?
כי אם זו בעיה של עיצוב, אז זה עניין של טעם או סדר עדיפות (לפחות אצלי, זה בעדיפות נמוכה יחסית לאמינות ואיכות הגימור).
&nbsp
אמרת שאלו מכוניות "בסדר לתקציב נמוך". קודם כל, מחיר הסיד זהה לאוריס ול-I30. כך שזולה היא לא. אבל למה התכוונת? האם היא היתה ראויה רק כ-"זולה"? מדוע?
 
עזוב עיצוב , לג'יפ מאוד יקר של מרצדס אין בכלל עיצוב

סתם קופסא מרובעת .
לא אגיד לך שב במרצדס בכדי להבין מה שאני אומר ולא במכונית מנהלים
שב במאזדה 3 תרגיש לבד את ההבדלים .
 

טושטוש32

New member
הI30 והסיד הן יותר משפחתיות בעוד האוריס

נכנסת תחת התת קטגוריה- קומפקטיות. אני אכן זכר ואני בסה"כ מנסה לעזור לך בן אדם.
 
קטגוריות

קודם כל, תודה על העזרה.
מבחינת קטגוריות - אני לא חושב שיש ממש חשיבות להגדרות, או שיש הגדרות "מתמטיות".
מה שכן - שלושת הדגמים המדוברים הם באותו נפח מנוע וכח (1600), אותה תצורה (5 דלתות), אותו אורך גוף (4,300 ממ') ובערך אותו נפח תא מטען. כך שלפחות מבחינתי, הם באותה קטגוריה. במקרה או שלא, הם גם באותו מחיר (130,000 ש"ח, פלוס מינוס כמה מאות).
&nbsp
אבל בלי קשר לקטגוריות, אשמח לכל נתון השוואתי בינהן (אמינות? שירות? מה-שלא-יהיה...).
תודה,
 

enigo

New member
אתה לא מנסה לעזור לי, אתה טועה לגבי האוריס

והעובדה שאתה תמיד, אבל תמיד, ממליץ על קיה מעלה חשד כבד שאתה בעל אינטרס זר, ולא באמת גולש אוביקטיבי.
 
למעלה