עשן ממכסה מנוע.

shilo s

New member
עשן ממכסה מנוע.

היי יש לי סובארו אימפרזה 2004,נסעתי עם הרכב ופתאום יצא לי עשן מהמכסה מנוע ומים ירוקים.מה זה יכול להיות?אגב החום מנוע לא עלה.
 

חן 1111

Active member
אם המנוע לא התחמם, וזה התחיל בפתאומיות,

אז כנראה שיש נזילה או שהתפוצץ צינור גומי.
האם פתחת את מכסה המנוע והסתכלת מאיפה יוצאים המים?
 
חשבתי שתקלה כזו עברה מן העולם לאחר

שהמציאו את המים המטופלים למנוע.
תקלה אופיינית לשנות השמונים
 

kitt

New member
מה הקשר בין מחט ל...? קודם כל אתה לא יודע אם כל החיים

הרכב היה נוזל קירור, ומצד שני יכולה להיות תקלה בייצור של המשאבה ואחד החיבורים או היציקה עצמה התעוותה או נהיה בה חור.
 

חן 1111

Active member
שום דבר, כולל משאבת מים, לא מחזיק לנצח

אפילו לא בסובארו...
מדובר על רכב בן 12, שבטח עשה יותר מ-200 אלף ק"מ. בגיל כזה גם חור בבלוק המנוע קורה לפעמים.
 
יותר נכון לא מייצרים כך שזה יחזיק לנצח, אבל לפחות למשך

חיי הרכב אפשר לייצר .
אבל חס וחלילה מלעשות זאת , אחרת לא יוכלו למכור חלפים .
היו לי כמה וכמה סובארו . תמיד זו הייתה בעיה של קורוזיה של אלומיניום.
אם במכסה הטרמוסטט , או במשאבת מים.
 

the annonymous

New member
בכל תכן יש פשרות בין דרישות סותרות

אפשר לעשות מערכת שתחזיק 30 שנה אבל היא תעלה כל כך הרבה ותהיה כל כך כבדה שזה לא כדאי.
 

חן 1111

Active member
אפשר, זה נכון לגבי כל החלקים ברכב, ואז הרכב יהיה יקר מאוד,

והחלפים יהיו יקרים מאוד. אז אם אתה רוצה רכב איכותי ויקר, תקנה מרצדס.
בנוסף, עדיף חור במשאבת מים מאשר בבלוק המנוע, כמו שהיה קורה אצל כמה יצרנים שהיכרנו.
בנוסף, גם אם לא יהיה חור בדופן משאבת המים, באיזשהו שלב תתחיל נזילה באטם הציר, אז בכל מקרה המשאבה לא תחזיק לנצח.
 
אני אסתפק במערכות נילוות שיכולות לגרום לרכב להתקע

למשל , בסוברו הייתה מחלה של ציריות , כמה פעמים החלפתי בעצמי את הציריות ,בחנות לחלקי חילוף זו הייתה רוטינה ידועה , מוכרים את הציריות ומבקשים שתחזיר את הישנות .
מה קשה לייצר ציריות כהלכה כמו שאר היצרנים? למשל פולקסוואגן בורה
450000 ק"מ ולא קרה כלום לציריות .
מה הבעיה לייצר משאבת מים/ אלטרנטור עמידים יותר? הרי מייצרים טורבו
שבו הציר מסתובב במהירות לא נתפסת של 120000 סל"ד .
 

the annonymous

New member
אתה אמיתי?

כמה עולה טורבו וכמה עולה משאבת מים (וזה לפני שבכלל נכנסנו לשוני ההנדסי בין שתי האפליקציות).
 
הבנת שצריך לייצר משאבת מים כמו טורבו ?

בעיקרון שניהם משאבות אחת אויר ואחת מים .
הייתה לי בורה דיזל שבה משאבת המים החזיקה 120000 - 150000 ק"מ
עוד קצת שיפור ולא היינו מתעסקים איתה בכלל .
היא הוחלפה לפעמים ללא סיבה כי היא מוקמה ביחד עם הטיימינג .
 

eladts

New member
ליצרנים אין אינטרס

לבנות מכוניות שיחזיקו לנצח. ככה אנשים לא יקנו רכב חדש ולמוסכים המורשים לא תהיה פרנסה.
 
רק תזכיר גם שיש תאונות , שזה יותר משמעותי ליצרנים

ובכל זאת הם מפתחים מערכות שימנעו תאונות .
ורכבים בשנים הראשונות החלפים על חשבון היצרן או היבואן .
נדמה לי גם שהחלפים הקטנים של הרכבים לא מיוצרים ע"י היצרן עצמו אלא
ע"י קבלני משנה .
עדות חיה של עובד במפעל מרצדס , החלפים מסין והם שם מכשירים אותם
ושמים חותמות של מרצדס , נכון גם לב.מ.וו.
&nbsp
&nbsp
 

the annonymous

New member
הדבר היחיד המשותף לטורבו ולמשאבת מים זה ששתיהן משאבות

חוץ מזה אין להן שום דבר משותף.
&nbsp
לאור תשובתך אני מסיק שאו שאין לך מושג בתכן מכאני ובייצור או שאתה מחפש סתם לנהל דיון עקר לשם הויכוח אז אין טעם שאטרח בכלל לנסח לך תשובה מפורטת.
 

חן 1111

Active member
לא מצליח להבין אותך. לדעתך משאבת המים של הבורה

טובה או גרועה?
כי הרכב של פותח השרשור הוא משנת 2004. אם זו משאבת המים המקורית אז היא עשתה ללא ספק יותר מ-200 אלף ק"מ.
 
למעלה