אגדה אורבנית או אמת צרופה ? ניוטרל או הילוך בירידה ?

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
אגדה אורבנית או אמת צרופה ? ניוטרל או הילוך בירידה ?

אקדים ואומר שבירידה, ואפילו קלה, מאד מאד מאד מאד לא מומלץ להעביר לניוטרל מאלף ואחת סיבות בטיחותיות.

א-ב-ל-,
האגדה טוענת שגם צריכת הדלק בהילוך סרק בירידה גבוהה מאשר בהילוך (אוטומטי),
בגלל שבהילוך הגלגלים "מניעים" את המנוע, ובהילוך סרק הגיר מנתק את הגלגלים מהמנוע.
לעומתם יש הטוענים שבהילוך המנוע צריך להתגבר על החיכוך בגיר, וצריכת הדלק (המזערית) עולה.

דעתכם ?
 

em28

Well-known member
עפ"י מחשב הרכב יש תשובה אחת ברורה

ברכב שלי (סיויק 1.8, 5D, תיבה אוטומטית רגילה בת 5 הילוכים) מחשב הדרך של הרכב כשמחובר לאפליקציה מתאימה
ובירידה מתונה וא-ר-ו-כ-ה מאד במהירות של כ-80 קמ"ש הצביע על פער גדול.
- ירידה בהילוך (חמישי מן הסתם) בירידה מתונה הביאה לצריכת דלק של 1:50-60.
- ירידה בניוטרל באותה ירידה (לאורך הרבה פחות זמן) הביאה לצריכת דלק של 1:80-90.
גם בהעברת להילוך סרק או בשילוב הילוך רואים קפיצה משמעותית.
&nbsp
כל "החיסכון" הזה בטל בשישים כי מספיק ליטוף של הדוושה ושוב אנחנו בצריכה של 10-15 קמ' לליטר במקרה הטוב.
 
כאן התשובה פשוטה בזכות תצוגת צריכת הדלק הריגעית

יצא לי לנהוג אישית ברכבים גיר ידני וגם ברכבים אוטומטיים בירידות תלולות ומהירות. כשהרכב בהילוך ואינני לוחץ על הדלק אני רואה צריכת דלק =0
כאשר באותה ירידה אני מוציא הילוך לN ואינני לוחץ על דוושת הדלק הצריכה איננה = 0 למרות שהיא לא גדולה.
מ.ש.ל.
 

em28

Well-known member
גם אצלי, אלא שמסתבר שתצוגת הדלק המובנית משקרת !

לפחות בסיויק, התצוגה מראה 0 עגול גם כשיש צריכה מינימלית.
אבל מסתבר שהמידע קיים במחשב הרכב וכשמחברים אפליקציות שיודעות לשלוף את המידע, מקבלים נתונים אחרים.
&nbsp
יתכן שההבדל (לפחות בסיויק) הוא בהצגת המידע כ-ליטר ל-100 קמ' ולא כקמ' לליטר.
 
למה אתה חושב שהתצוגה משנה?

גם בקיה התצוגה היא ליטר/100 ק"מ... לדעתי בכל הרכבים זה ככה.
&nbsp
ושאלה שנייה איך אתה יודע שהתצוגה המובנית משקרת? האם כשאתה שולף אינפורמציה דרך אפליקציות למיניהם, האם אתה עושה זאת בזמן שהצריכה הרגעית שמראה המחשב היא 0 וכלומר בזמן שאתה זהה ומקבל 2 מספרים שונים?
אינטואיטיבית אני הייתי סומך על התצוגה "האורגינלית" של הרכב כי אלה הנתונים של נפח הדלק שעובר דרך המזרקים בדרכו לחלל הצילינדר. אינו טעות יכולה להיות בזה?
 

em28

Well-known member
בתצוגה המובנית אין הבדל בין 1או 1.5 ליטר ל-100 קמ'

וזה הבדל בין 1:66 ל-1:100 תיאורטיים....
וכן, בכל עצירה הכי קטנה התצוגה המובנית מציגה צריכה של 0 ליטר ל-100 קמ'
כשהמשמעות האמיתית היא הפוכה: אין סוף ליטרים ל-100 קמ', הרי אנחנו לא זזים.


 
ייתכן שהתצוגה אצלך לא מאפשרת ירידה לרזולוציות...

אני לא בטוח שהבנתי איך זה מוצג בהונדה. האם מדובר בקו ההולך וניבנה ימינה מתחת לספרות?
בקיות החדשות התצוגה דיגיטלית עד למספר אחד אחרי הנקודה העשרונית...
קבל
https://www.youtube.com/watch?v=f4BlFN7ftG4
ועוד דוגמה
https://www.youtube.com/watch?v=uUdKpQskyfg
 

kitt

New member
ביחס ל 1:10 המחשב צודק
1:90 זה באמת שואף לאפס. מה גם שיש

מחשבים שלא יודעים להראות אפס, במולטיפלה הכי גבוה שהמחשב הגיע היה 1:50.
 
היה כבר דיון על זה . ברכב עם הזרקת דלק לא להעביר

לניוטרל . בניוטרל הרכב צורך דלק . בהילוך בירידה הוא לא.
אין שום סכנה בנהיגה בניוטרל , זה לקוח מעולם המשאיות.
במכוניות המנוע לא עוצר את הרכב בירידה , ( האטה מינימלית ) זה רק מעלה את הטורים
שוב כי אין דלק במנוע בירידה או בבלימה . זה נכון רק למנועים עם קרבורטור
 

em28

Well-known member
אז זהו, שהנתונים שהבאתי אומרים הההפך

- ירידה בהילוך (חמישי מן הסתם) בירידה מתונה הביאה לצריכת דלק של 1:50-60.
- ירידה בניוטרל באותה ירידה (לאורך הרבה פחות זמן) הביאה לצריכת דלק של 1:80-90.
&nbsp
אנסה לצלם את מסכי האפליקציה בקרוב.
 

eladts

New member
אפשר להתוכח אם לסוע בניוטרל זה מסוכן או לא

דבר אחד ברור - חוקי זה לא.
 

רפי לין

New member
נסיעה בירידה

חד משמעית, זה המצב:
בנסיעה בירידה בהילוך משולב, ללא לחיצה על דוושת התאוצה (גז) גלגלי המנוע מסובבים את המנוע וכשהמנוע יהיה מעל סל"ד מסוים (קצת יותר מסרק) אז מחשב נהול המנוע בכלל לא מזריק דלק למנוע, קרי יש חסכון בדלק.
ברגע שסבובי המנוע יורדים מדי (נגמרה הירידה) או נלחצת דוושת התאוצה, מתחדשת פעולת המזרקים ואספקת דלק למנוע.
פעולה זאת נקראת CUT OFF ונועדה לחיסכון בדלק ובעיקר להקטנת זיהום אויר.
בחלק מהמכוניות עם קרבורטור, כבר הייתה מותקנת קופסת בקרה אלקטרונית שביצעה באותם תנאים, ניתוק דלק ע"י הפסקת הזרם לנחיר דלק (דיזה) חשמלי ראשי בקרבורטור.
במע' הזרקת שלק ניתן לראות את הפעולה הזאת (ניתוק דלק מוחלט) על אוסילוסקופ.
בברכה - רפי לין
 

WarDog

New member
מענין למה ברכבים עם תצוגת "חיסכון" בירידות המצב לא "חסכוני"

אני מדבר על רכבים שמראים עד כמה חסכוני אתה בנהיגה, התצוגה לא מגיעה לער המקסימלי של החיסכון בירידות ללא לחיצה על ה"גז".
&nbsp
כבר אעלתי את הסוגיה בעבר ולאף אחד אין תשובה
אצלנו ברכב(S60) יש תצוגה "חיסכון" שמציגה עד כמה הרכב חסכוני בכל רגע מבחינת צריכת דלק(לא תצוגת הצריכה עצמה, שקיימת בנפרד), כלומר ככל שנוסעים רגוע יותר כך המחוג מראה "ירוק" יותר(והפוך), אך בירידות כאשר גם כאשר הצריכה המוצגת היא "0" המחוג לא תמיד מציג "ירוק", ואילו בעליות לפעמים כן מוצג מצב "ירוק" למרות שיש צריכת דלק מוגברת.
נסיעה עם צריכה של 12L/100 מראה "ירוק" בעליה ואילו נסיעה ב5L/100(כביש ישר) לא תמיד מראה "ירוק".
גם אחרי 10K(שאני נהגתי על הרכב) לא הצלחתי להבין את ההגיון/דרך של התצוגה הזאת.
 

em28

Well-known member
גם בסיויק אין הרבה הגיון במחוון הזה

לפי ספר הרכב שהוא שימושי בתיבות הילוכים רובטיות או רציפות שלא נמכרות בארץ.
 

enigo

New member
וכולם שוכחים דבר אחד - יש לא מעט ירידות שבהן כשההילוך משולב

צריך ללחוץ על הגז כדי לשמור על מהירות סבירה, בעוד שבניוטראל לא צריך.
ולכן לשאלה מה הדרך החסכונית יותר אין תשובה אחת, אלא תשובה שתלויה במצב.
 
למעלה