KIA PICANTO 1000
New member
צבעים שונים של נוזלי קירור
נוזל קירור קלאסי מבוסס על אתילן גליקול ומים מזוקקים.
מודדים את היחס בנפחים בין האתילן גליקול לכלל התערובת
היחס הקלאסי ביניהם הוא 50% אבל יש תערובות מרוכזות יותר למשל 55% או 60% או גם פחות מ50% [נדיר ובד"כ לא מומלץ]
ככל שהריכוז עולה מ0% ועד 60% אז נקודת הקיפאון יורדת ונקודת הרתיחה עולה [כלומר המינעד כנוזל הולך ומתרחב]
בנוסף לריכוז נתון של אתילן גליקול, נקודת הרתיחה עולה ככל שהלחץ של הנוזל עולה [פונקציה של עמידות של מערכת הרדיאטור והפקק ללחצים גבוהים יותר]
לא משתמשים בריכוזים מעל ל60%. יש אנומליה להתנהגות המערכת ולמשל מעל ל80% ועד ל100% [100%=אתילן גליקול טהור] נקודת הקיפאון עולה כשהריכוז עולה. בין 60 ל80% ערכי נקודת הקיפאון אינם מוגדרים [לא ברור לי למה. בעבר היה כאן דיון מסויים על זה ואינני זוכר,אבל לא ברור למה לא ניתן לקחת תערובת 70% ולמדוד את נקודת הקיפאון שלה]
נחזור לענייןכלומר נוזלי קירור בריכוז 50% עד 60%:
עד כאן הכל נשמע רק טוב וכדאי כביכול להעלות הריכוז מ50 ל60% אבל המגרעת של ריכוז 60% היא יכולת איסוף חום והסעת חום ירודה יותר של האתילן גליקול לעומת מים.
בנוסף, האתילן גליקול הוא שמנוני ומשמן את מעברי המים למניעת קורוזיה.
בפרסטון צבע ירוק זה ריכוז 50%. צבע אדום זה כנראה 60% [או 55%: לא זוכר בדיוק]
במוסך אומרים שכל רכב/יצרן צריך צבע ספציפי. בקיה ממלאים ירוק.
מי יודע במדוייק מה משמעות הצבעים השונים: ירוק, כחול, אדום, כמדומני ששמעתי שיש שחור או סגול?
נוזל קירור קלאסי מבוסס על אתילן גליקול ומים מזוקקים.
מודדים את היחס בנפחים בין האתילן גליקול לכלל התערובת
היחס הקלאסי ביניהם הוא 50% אבל יש תערובות מרוכזות יותר למשל 55% או 60% או גם פחות מ50% [נדיר ובד"כ לא מומלץ]
ככל שהריכוז עולה מ0% ועד 60% אז נקודת הקיפאון יורדת ונקודת הרתיחה עולה [כלומר המינעד כנוזל הולך ומתרחב]
בנוסף לריכוז נתון של אתילן גליקול, נקודת הרתיחה עולה ככל שהלחץ של הנוזל עולה [פונקציה של עמידות של מערכת הרדיאטור והפקק ללחצים גבוהים יותר]
לא משתמשים בריכוזים מעל ל60%. יש אנומליה להתנהגות המערכת ולמשל מעל ל80% ועד ל100% [100%=אתילן גליקול טהור] נקודת הקיפאון עולה כשהריכוז עולה. בין 60 ל80% ערכי נקודת הקיפאון אינם מוגדרים [לא ברור לי למה. בעבר היה כאן דיון מסויים על זה ואינני זוכר,אבל לא ברור למה לא ניתן לקחת תערובת 70% ולמדוד את נקודת הקיפאון שלה]
נחזור לענייןכלומר נוזלי קירור בריכוז 50% עד 60%:
עד כאן הכל נשמע רק טוב וכדאי כביכול להעלות הריכוז מ50 ל60% אבל המגרעת של ריכוז 60% היא יכולת איסוף חום והסעת חום ירודה יותר של האתילן גליקול לעומת מים.
בנוסף, האתילן גליקול הוא שמנוני ומשמן את מעברי המים למניעת קורוזיה.
בפרסטון צבע ירוק זה ריכוז 50%. צבע אדום זה כנראה 60% [או 55%: לא זוכר בדיוק]
במוסך אומרים שכל רכב/יצרן צריך צבע ספציפי. בקיה ממלאים ירוק.
מי יודע במדוייק מה משמעות הצבעים השונים: ירוק, כחול, אדום, כמדומני ששמעתי שיש שחור או סגול?