נתקלתי בסקר אמינות באתר אוטו

enigo

New member
האם צריך טבלת אקסל וניתוח כזה כדי לראות שבכתבה הזו כמעט כל

המגיבים נגד - כולל כבודו שטוען שהמידע חסר חשיבות - בעוד בכתבות ההן רוב התגובות היו חיוביות? בשביל זה לא צריך ניתוח מאפיינים לשוניים.
 

prizman

New member
מאפיינים לשוניים צריך

כדי להיווכח שאלו לא אותם מגיבים
וטבלת אקסל כדי לדעת מי כתב מה ואיפה ובהקשר לאיזו כתבה.
או שיש לך זיכרון מופלא וגם קראת וגם אתה זוכר כל טוקבק שנכתב ב 5 השנים האחרונות בכל עיתון לגבי
כל סקר אמינות. מסופקני.
 

enigo

New member
אני אמרתי שאני זוכר כל טוקבק? אמרתי שמי שהגיב כאן

לא הגיב שם, או להפך?
בקיצור, תפסיק להיות פיקנטו - נסה להתווכח איתי על מה שאמרתי, לא על מה שהיית רוצה שאני אגיד כדי שזה יתאים לטיעון הנגד שלך.
 

prizman

New member
ממש קל להשביע את רצונך בקשר לעולם מושלם.

היית כותב שבעולם מושלם לא היו תקלות ברכב, סבבה. היית כותב שתהיה אפשרות מעבר ממקום למקום ללא צורך
באמצעי תחבורה כלשהו, עוד יותר סבבה.
אבל אתה, מה אתה מבקש?
כולה אותו עולם רק עם דיווח על כל תקלות הרכב ורק בישראל.
ההסתפקות במועט הזו באה כשמן בעצמותי ובבוכנותי.
 

enigo

New member
אמרו כבר לפני שהמפתח לאושר הוא הסתפקות במועט...

 
המחקר רדוד מכמה סיבות:

אי אפשר להשוות את אחוזי הרכבים שנמצאו תקולים אצל יצרנים שונים מבלי להתחשב בדגמי הרכבים וגם מבלי להתחשב בגיל הרכבים. יש דגמים מוצלחים יותר ופחות אצל כולם וכלל הברזל לכל רכב ורכב הוא שככל שמזדקן אז צפויות יותר תקלות [מאשר בצעירותו]...
האחוזים של רכבים שנמצאו תקולים אצל יצרנים כגון ניסן או של קיה נמצאו יחסית נמוכים בהשוואה למשל לסוזוקי, אבל גיל המכוניות הוא רכיב קריטי בהשוואה ואת הרכיב הזה לא "הכניסו למשוואה" גיל הסוזוקים הממוצע היה גבוה משמעותית. אם היו מכניסים הגיל למשוואה אז ייתכן שהסוזוקי היה הופך לאמין יותר...
2. יש תקלות מכניות שלא יודגמו באפליקציה כי אינן קשורות למחשב. תקלות מכניות אינן בהכרח זולות יותר לטיפול
3. לא הכניסו את הקילומטראג' למשוואה. אם רכב כלשהו נטחן משמעותית זה ישפיע על האמינות
4. לא הכניסו את הנהג? פרטי? ליסינג למשוואה.
5. עלויות התיקון הדפיניטיבי חסרות. מה עדיף האם תקלה אחת שעולה 2000 או 4 תקלות שעולות כל אחת 800?
אלה סתם דברים שאני יורה מהשרוול, בטוח יש עוד.
למה לא הוציאו מחקר משמעותי יותר שהרי יש להם הנתונים? הפילוח הרלוונטי שמכיל את כל תתי הסעיפים שהתייחסתי אליהם...
הסיבה כנראה משולבת:
מצד אחד לא היו להם גודל מדגם מספק
הם בטוח יודעים את זה ומיתממים כלומר, האם עיגלו פינות? ייתכן שרוצים לפרסם כתבה בכל מחיר והאיכות פחות משמעותית להם? אבל, האם צריך עד כדי כך לבוז לצרכן העיתון? כתבה כזאת לא במיוחד מעריכה את קוראיה
 

enigo

New member
אתה טועה לדעתי בכמה דברים

1. אי אפשר עד קשה מאוד לכמת את השפעת הגיל על האמינות. זה אפילו נאמר שם במפורש.
2. תקלות שלא מופיעות באפליקציה - לא מופיעות באפליקציה. משמע - אין עליהן מידע.
3. במדגמים, כמו במדגמים, מניחים שהבדלים כמו הבדלי נסועה מתפזרים בצורה שווה על פני כל המותגים. בדיוק כמו שמדגמי בחירות לא לוקחים בחשבון דברים כמו לקהל של איזו מפלגה יש יותר זמן לענות לסקרים או יותר טלפונים.
4. אני בספק אם יש נהג ליסינג שטורח להתקין אנג'י או משהו דומה. יש תקלה? קוראים לשירות של הליסינג וזהו...
5. זה עלויות אחזקה, לא אמינות. עניין אחר.
 

prizman

New member
לפי הסקירה ש em28 קישר לכאן

האפל' לא ממש מתריעה על תקלות. תוכל לעדכן על אילו כן?
ולא. התחממות זו לא תקלה, זה סימפטום. בדיוק כמו שחום אצל בנאדם זו לא מחלה.
ההנחה שהבדלי הנסועה זניחים היא שגויה ברמה אקוטית.
רכבי דיזל או כלי רכב מסחריים נוסעים הרבה יותר וישנם מותגים שזו נקודת החוזק שלהם.
בהחלט ניתן לכמת את השפעת הגיל על האמינות. זה שהם לא מסוגלים זה חלק מהבעיתיות בכתבה.
 

enigo

New member
וואלה? אתה יודע לכמת את השפעת הגיל על אמינות? אז תפדאל -

גלה לנו את הנוסחה.
והאפליקציה נותנת קריאת תקלות, בהחלט. ומהניסיון שלי, עם תקלה אחת בינתיים, נתנה קריאה זהה לשל הקורא במוסך (אבל בניגוד אליו, היא לא יודעת לאפס את התקלה).
 
אם זה נאמר אז פיספסתי את זה אבל זה נתון חשוב

אי אפשר להשוות אמינות של רכב אלטעזאכן [נגדיר למשל כגיל סביב ה15 שנים למשל] של למשל יצרן הפרופלור וכדוגמא להשוותו לרכב מייצור מלוכסן בן 3-5 שנים. זאת פשוט לא השוואה הגונה, ובפרט אם 2 הרכבים עובדים באופן יחסית דומה מידי שנה.
ברור שרכב שעומד בחנייה ואינו נדרש לעבודה, לא מייצר תקלות בקצב זהה לרכב שעמל קשה למחייתו...

כמובן יש חשיבות להיסטוריה של הרכב וכאן יכולים להיווצר חריגות מהכלל שרשמתי, למשל, מה יהיו ההבדלים בין תחזוקה של רכב פרופלור אלטעזאכן ששפר עליו מזלו והוא בקושי נסע ב10 השנים הראשונות ואז הקילומטראג' דומה לרכב אסיאתי שגילו 1/2 ושעמל ועבד קשה פי 2 אם לשפוט לפי הקילומטראג' וגאוגרפיית הנסיעה.
כמובן חשוב איכות הטיפול, צורת הנהיגה וכד'...
 

enigo

New member
אבל זו המשמעות של מדגם, ולכן צריך שהוא יהיה גדול מספיק

כדי להחליק את ההשפעה של מכוניות בודדות יוצאות דופן.
כי כמו שיש איזו בימר שבקושי נוסעת ומטופלת בקפידה, כך יש בוודאי איזו יונדאי כזו - ולהפך.
 
צודק

וגם אני, כמוך, הדגשתי שצריך מדגם מספיק גדול כדי שיהיה אפשר להגיע למסקנות מובהקות סטטיסטית [3 שורות לפני הסוף התייחסתי לגודל המדגם...]
אבל ניסן בגיל סביב 6 שנים לעומת וולוו בגיל סביב 12 שנים... קשה להשוות אמינות.
סטטיסטיקה פעם ידעתי ואולי היה צריך לפלח את התקלות לפי גיל הרכב ולבצע רגרסיה ליניארית שתאפשר השוואה בין רכבים שונים, אבל, שוב, צריך מדגם מייצג שאיננו קטן מדי.
&nbsp
 
רק אני לא מצליחה לקרוא?


לא דרך הקישור שלך ולא דרך האתר . כאילו מישהו העלים את הכתבה...
 
למעלה