שאלה באנגלית (ובכלל על שיפורים לג'יפים)

שאלה באנגלית (ובכלל על שיפורים לג'יפים)

מישהו יודע איך אומרים באנגלית ערכת הגבהה?

ו/או

האם יש ערכות איכותיות להגביה מעט מאד, בערך ב-1 אינץ' אקספלורר 2011 והלאה כמו שיש נניח ללנד קרוזר או פאג'רו?

תודה
 
קבל

aftermarket suspension modifications to increase ride height
&nbsp
המושג הרלוונטי לרכבי השטח שנוסעים בשטח הוא
ride height או ground clearance
&nbsp
תזכורת ככל שהרכב מוגבה אז העבירות מעל אבנים בולטות או שאר מכשולים משתפרת אבל הצד האפל של המטבע היא ההתנהגות המורעת של הרכב בכביש הזיבורי.
ככל שהכביש יותר מהיר ו/או יותר מפותל אז התנהגות הרכב מורעת יותר, ולפאג'רו ודומיו יש מלכתחילה התנהגות כביש לא אופטימלית [וזאת הגדרה אנדרסטייטמנט]
 
ground clearence זה מרווח גחון

לערעה קוראים suspension kit או משהו דומה. פשוט רוצה לקרוא ביקורות על ערכות שונות ככל שיש כאלה כדי להגיע לסדנת שיפורים עם ידע ולנהל שיחה יותר עניינית.
 

haimgds

Member
עדיף שתשאל ב http://www.jeepolog.com (אתר ישראלי ובעברית)

אני משתדל לא לבקר שם, זה גורם לי לרגשי נחיתות
 
בישראל אסור לנשום ובארצות קטנות יותר

עושים מה שמחשק שלהם . זכור לי בתכנית של ג'ס מנקי בדיסקברי
טרנספורטר ישן שקיצרו לו את האורך ע"י חיתוך באמצע . רעיון הזוי אבל בארה"ב הכל הולך
 

kompy

New member
מוסכים כמו "גאס מונקי" משמשים כמעבדות מוסמכות

כך שרכבים אשר שופרו במוסכים אלו יכולים לקבל רישוי כביש.
כל מוסך בארה"ב יכול לשפר רכבים, אך לא כל מוסך יכול לתת אישור עליה לכביש. רכב אשר שופר במוסך שאינו מעבדה מוסמכת יכול לשמש רק בשטח פרטי(כמו גם למרוצים, עבירויות וכיוצ"ב).
באירופה, רכב משופר חייב לעבור בד' מעבדה מוסמכת או רישוי ממשלתי בכדי שיוכל לעלות לכביש.
גם בארץ יש התפתחות בכיוון הזה.
 

enigo

New member
אתה בטוח בזה? יכול להיות שזה שונה בשנים האחרונות?

כי זכור לי שרשור בפורום זר של איזה בחור מארה"ב, שהחליט שהוא שותל מנוע של מוסטנג במיאטה דור ראשון. הוא עשה את זה בבית, תוך כדי ביצוע דברים שנראים כמו סיוט של כל מהנדס שלדתות (למשל חיתוך השלדה באזור תושבות הבולם הקדמי, כדי לפנות מקום למנוע...).
השרשור הסתיים בזה שהוא נסע למקבילה האמריקאית למכון רישוי, וקיבל אישור לשינויים - ורשיון לנסיעה בכביש.
&nbsp
 

kompy

New member
שוב, הוא בנה תיק עבודה ונגש למכון/מעבדה מוסמך/ת לאישור

בלעדי האישור, לא היה ניתן לו רישוי כביש.
 

enigo

New member
עכשיו אתה אומר משהו אחר - שצריך לקבל אישור ממעבדה מוסמכת

לפני זה אמרת שרק רכב ששופר במוסך שמוגדר כמעבדה מוסמכת יכול לקבל אישור. שני דברים שונים מאוד.
 

enigo

New member
בדרך כלל זה יהיה תחת suspension kit

שים לב לא להתייחס לערכות body lift, שמגביהות את הגוף ביחס למתלים, אבל לא מאריכות את המהלך. אם כי אני לא בטוח עד כמה זה רלבנטי לאקספלורר, שהינו מרכב אחוד ועם מתלים נפרדים.
 
תודה, זה הכיוון שגם אני חשבתי אליו

אבל התוצאות שקיבלתי בגוגל נראו לי מעט מוזרות (מוצרים של חברות שלא שמעתי עליהן ויש לי דווקא מעט ידע בתחום). תהיתי אם אני לא טועה בשם.

כנראה שפשוט לאקספלורר יש יצרנים אמריקנים שאנחנו פחות מכירים בארץ. אני בכל אופן.
 

mkr

Member
מציע לך לבדוק באחת מ-3 סדנאות השיפורים הבאות

או בגתוס, או באספיר או ברסטה.

יש עוד הרבה קטנים אבל אני מציע להתמקד בשלושת אלה.
ו.... מותר להחליף ערכת קפיצים ובולמים בסדנה שכזאת למרות שזה מגביה את הרכב ב1-2 אינץ'.
 
נכנסתי לגתוס ולא הייתה חוויה נעימה

צריך לנסות גם את אספיר. מדברים על אחד ממש טוב בחיפה אבל נראה לי קצת מוגזם לנסוע עד לשם בשביל קצת מידע. אשקול לנסוע אליו אם וכאשר אקנה את הרכב ואגש לשפר אותו.
 

enigo

New member
בוא נתחיל מנקודה אחרת - האקספלורר לא טוב בשטח

אם שטח הוא אלמנט משמעותי בשימוש שאתה מתכנן לרכב - בחר רכב אחר. גם עם הגבהה קלה הוא יהיה עם זוויות גרועות, מבנה גחון עדין ומערכת הנעה לא יעילה. והוא עלול להיות אפילו פחות נוח מאשר במצב המקורי.
רוצה רכב מרווח עם אופציה לשטח במחיר סביר? חפש גרנד-צ'ירוקי.
 
קודם תודה, אני מודע שהדגם החדש לא מיועד לשטח

הסברים:

היה לי גרנד צ'רוקי בעבר (הדגם הנוכחי אבל לפני מתיחת הפנים) ולא אהבתי אותו מכל מיני סיבות. מכרתי אותו די מהר (אחרי כשנה) מכל מיני סיבות,חלקן לא קשורות ברכב עצמו (הייתי צריך כל שקל לרכישת בית והעדפתי לרדת למכונית זולה במקום להגדיל משכנתא).

אני לא צריך רכב מותאם לשטח רציני, אני מצפה רק ליכולת שבילים אבל שבילים עם בורות וחריצים רציניים ואופציה גם לקצת בוץ. לא משהו שפרייבט היה עובר. אין לי תכניות לטפס מדרגות סלע או אתגרי עבירות/אבירות דומים. אני לא נוסע הרבה ק"מ כך שאני יכול להתמודד עם "צריחת" הדלק. נוצרה הזדמנות כי נמכר בסביבה שלי אקספלורר די חדש עם מעט ק"מ ואפשר להוציא אותו במחיר שגם אחרי שיפורים עוד משאיר עודף מהמחיר של סובארו XV חדשה (גרסת 2 ל') ששקלתי לקנות.
 

enigo

New member
הבנתי. קח בחשבון שהאקספלורר מאוד לא נוח על שבילים

כך שחפש מתלים שלא רק יגביהו, אלא גם יהיו נוחים יותר.
בבוץ עלולה להיות בעיה - מערכת ההנעה שם לא ממש מוצלחת, ולא מתמודדת טוב עם אובדני אחיזה.
 
למען האמת לא נסעתי בו גם בעיר


פשוט הנחתי שאם הוא גרוע בכל דבר אחר אז לפחות הוא נוח

אבל ממילא כל העסק מתחיל לאבד גובה. לא יודע אם יש לי זמן וכוח להתחיל פרויקט כזה עכשיו.
 
למעלה