נתקלתי בסקר אמינות באתר אוטו

The S t i g

New member
נתקלתי בסקר אמינות באתר אוטו

http://www.auto.co.il/כתבה-33148-מי-מותג-הרכב-האמין-ביותר-בארץ.aspx
כל הכבוד על היוזמה סוף סוף לנסות לעשות סדר
אני עדין לא מבין עד הסוף את הטבלה שם
הניסן הסקודה והסיאט הן הצעירות ביותר במדגם, הגיוני שרכב צעיר יתקלקל פחות ולכן זה לבדו מרים אותן למקום כל כך גבוה.
מעניין לדעת את הגיל הממוצע של המדגם ובנוסף את הגיל הממוצע של הרכבים שהדליקו תקלה ולהשוות בין שני הנתונים הנ"ל
כנ"ל להצמיד לשתי הקבוצות הנ"ל את הק"מ הממוצע של הרכבים בקבוצות הללו.

ועדין זו התחלה מצויינת
 

The S t i g

New member
ועוד, אולי עצם זה שהגיל המממוצע של

סיאט וסקודה דווקא יכול לרמוז שיש גיל שהן פשוט מתדרדרות מאוד מהר ועוברות לעולם שכולו טוב במקום לתקן בעוד אחרות ממשיכות לנסוע, אולי עם תקלות אבל נוסעות
&nbsp
ולכן חיתוך מעניין אחר (אולי אפילו יותר מעניין, לפחות אותי) הוא לקחת את כל היצרנים ולחתוך מהם רכבים בקבוצת הגיל 3-6 שנים (אלה שיצאו מאחריות אבל עדין נחשבות צעירות) ולראות כמה מהן מדווחות על תקלות.
&nbsp
 

The S t i g

New member
אני רואה שאוטו עוררו שדים...

מעולם לא ראיתי תגובות לכתבה באתר, זה לא Yנט, פתאום בכתבה הזו יש מלחמות עקובות מדם ומקריאה חלקית חלק מעלים את התהיות שאני מעלה גם פה.
&nbsp
זה דווקא מעודד, זה אומר כמה נסתר יש בנושא וכמה טוב היה אם היה מידע טוב ואמיתי ומסודר בנושא, וזו עדין ההתחלה הכי טובה שראיתי בארץ, לפחות מישהו מנסה סוף סוף לעשות עבודה רצינית
&nbsp
 
סקודה ופולקסווגן זו אותה מכונית

ולכן הטבלה קצת מטעה שמראה את סקודה מעל בגלל שגיל הרכב נמוך יותר
 

enigo

New member
כנראה שזו לא אותה מכונית - כי עובדה שגם סקרים מהעולם מראים

הבדלים ברמת האמינות (ותמיד, אגב, סקודה אמינה יותר).
יכול להיות שזה בגלל שבסקודה מתקינים פחות אבזור, אולי סקודה לוקחת רכיבים מעט ישנים (ובדוקים) יותר, ואולי סתם בקרת איכות טובה יותר במפעל.
לא יודע מה הסיבה, אבל עובדה שההבדלים בין השתיים הללו הם ענין חוזר כמעט בכל סקר.
 

kitt

New member
גם יכול להיות שבגלל שהסקודה זולה יותר הבעלים מצפים לפחות

ולכן מחשבים אותה כאמינה יותר עם אותו מספר תקלות. או לחילופין לא רצים למוסך על כל פיפס.
 

enigo

New member
זה אולי נכון בסקרים בעולם, שמכניסים לציון "שביעות רצון". כאן

אם הבנתי נכון מדובר על מספרים אוביקטיביים.
 

The S t i g

New member
יכול להיות שסקודות שמגיעות לגיל 10 עם תקלות

מחירן נמוך ולכן לא מתוקנות ואודי שמגיעות לגיל 10 עם תקלה הבעלים דווקא כן מוכן למשוך עם האוטו עוד כי זו אודי.
 
לא נכון , למשל סקודה אוקטביה לעומת בורה / ג'טה

יש הבדלים ברורים , הנסיעה היא לא אותה הנסיעה .
הסופרב לא כמו הפסאט
והיטי בטח לא כמו הטיגואן

לשיטתך אפשר לומר גם אוודי = פולקסווגאן = סקודה = סיאט
 
הנסיעה מושפעת מכיול מתלים ובחירת צמיגים

אבל הגיר, שלדה ומנוע משותפים בין כל חברות קבוצת VW.
 

enigo

New member
דווקא בג'טה מדובר גם בשלדה אחרת

בגלל שבמקור היא מיועדת לשוק האמריקאי, ולכן מבוססת על פלטפורמה שונה מאשר הדגמים שמיועדים בעיקר לשוק האירופאי.
 

prizman

New member
הרעיון של פי גיל נכון

אבל לא בהכרח מהסיבה שכתבת אלא בגלל שהגיל הממוצע הוא נתון חסר כל חשיבות. גיל חציוני כבר היה בעל משמעות
וחיתוך ל 4 קבוצות גיל של 4 שנים לדוגמא או 3 קבוצות של 5 שנים בגלל חוסר בנתונים היא אפילו טוב יותר.
כרגע חוץ מפרסומת לאפליקציה הזו אין בכתבה כלום.
 
אם לקחת בלי מלח

יש פה ערעור על כמה תפיסות של מר ישראל ישראלי. ישראל ישראלי תמיד בוחר ביבי. רק להזכיר.
 

dani666

New member
אחלה טבלא. כמה חבל שאין כל משמעות לנתוניה. פרסומות לאנג'י.

- לכמה בעלי רכב בארץ יש בכלל אנג'י ? לדעתי לאחוז שולי מבין בעלי הרכב. אז מה בכלל תוקף המדגם ?
- "דרישת הסף ... 100 מנויים עם רכב המותג". מתקשר להערה הקודמת ומחזק אותה.
- מדובר כמובן רק על תקלות שנרשמות במחשב הרכב. גם זה משהו, אבל חלקי מאוד.
&nbsp
וכל המרבה הרי זה משובח.
&nbsp
אבל מה לא נעשה בשביל כותרת ?
&nbsp
 

enigo

New member
כדי לקבל מדגם מייצג של כלל עם ישראל, צריך בערך 500 איש

אם אני זוכר נכון ממדגמי הבחירות. אז 100 מכוניות זה די והותר כדי לתת תוצאה סטטיסטית טובה לאמינות של מותג רכב. הרי כמה מכוניות סקודה/פולקסווגן/רנו או אפילו טויוטה/מאזדה כבר יש בארץ? 100,000? 200,000?
 

prizman

New member
זה לא בדיוק ככה.

טויוטה זה מותג ורנו זה מותג. עד כאן הכל טוב ויפה.
לכל אחד מהמותגים יש דגמים שונים ברמות אמינות שונות.
גם דגם השתנה במהלך השנים וקיימת סבירות לא נמוכה שגם רמת האמינות השתנתה.
הבדיקה נערכה לגבי רכבים בתקופה שמעל עשור, המשמעות לפחות 3 מחזורים לדגם.
מתוך זה אתה צריך לבדוק לכמה יש את האפל' הזו, תגיע למספרים מגוחכים בהרבה מקרים.
התועלת בסקר ע"פ הנתונים שסופקו היא בדיוק אפס אחד עגול. פרסומת גרידא.
 

enigo

New member
אה... אבל כשאנשים מדברים על אמינות חרא של רנו, וכמה טויוטה

זה רק "דלק ולנסוע" זה בפילוח מדויק של דגמים, שנים, גרסאות מנוע ורמות אבזור?
בחייאת, השיח המקובל - גם כאן בפורום - הוא על אמינות של מותג. לא פעם הוא אפילו ברמה של מוצא - יפניות מול אירופאיות, או צרפתיות בהכללה.
 

prizman

New member
לא, גם זה לא.

וגם לא טענתי שהסקר הזה גרע משהו, הוא סה"כ לא תורם כלום.
לא צריך עוד סקר חסר ערך כדי להשאר בגבולות "השיח המקובל".
 
למעלה