ניסן ג'וק צריכת דלק

komdi1093

New member
ניסן ג'וק צריכת דלק

שלום לכולם. אשמח אם תעזרו לי לברר את העניין הבא -
קניתי ניסן ג'וק חדשה (2016, acenta, 2X4, חמש דלתות, בנזין, אוטומטית)
וצריכת הדלק שונה לחלוטין ממה שמצויין במפרט. כמובן שלא ציפיתי לדיוק (שאף פעם לא קורה) עדיין הצריכה קצת מוזרה ורציתי לדעת מבעלי ג'וק אחרים אם הם חווים זאת גם.
המיכל בגודל 37-43 ליטר בערך, ואחרי תדלוק (שני סך הכל משקיבלתי אותו) המדד הדיגיטלי ברכב מראה לי על 446 ק"מ עד לריקון המיכל (מספר שמשתנה במהירות, לרוב לרעה, כלומר, קופץ למטה ב10 או 15 לפתע)

באשר לנתונים האחרים מהצג הדיגיטלי על לוח המכוונים:
צריכת הדלק הממוצעת משתנה, אבל רוב הזמן היא איפשהו על 12-13 ליטר ל100 קילומטר, ואילו צריכת הדלק הנוכחית קופצת בטירוף מ1.5 ל15 וכו', לא נשארת סביב ערכים קרובים, ובשעה שאני עומד ברמזור או בחניה היא מצביעה על 30 ליטרים ל100 קילומטר.

מעיון בנתונים באינטרנט של בעלי רכבים ראיתי שצריכה ממוצעת של ניסן ג'וק עומדת על 28.5 MPG, ולפי חישוב שעשיתי מדובר ב9.9 ליטר ל100 ק"מ, או לחלופין 10.1 ק"מ לליטר. צריכה זו די מאכזבת, במיוחד לאור העובדה שניסן משווקים את הרכב כבעל צריכה של 6 ליטר ל100 ק"מ, או לחלופין ליטר ל19.6 ק"מ (משולב - עירוני ובינעירוני) , אבל כרגע אני גם לא כל כך קרוב אפילו לצריכה הממוצעת של משתמשים באינטרנט. אולי זה שהאוטו חדש קשור איכשהו לעניין?

אשמח לשמוע את דעתכם או איך זה אצלכם בג'וק, תודה.
 

1צביקה1

New member
1. צריכת הדלק ברכב חדש היא תמיד גבוהה יחסית. אחרי נסועה

מסויימת, שזה לפחות 5000 ק"מ, צריכת הדלק מתחילה לרדת וזה לרוב לא מתייצב לפני 10000 ק"מ. אני יכול לומר מנסיוני שצריכת הדלק ממשיכה לרדת באיטיות גם אחרי כן.
דבר נוסף - צריכת דלק היא פונקציה של גורמים רבים ובראשם הנהג\ת. באותו רכב בדיוק ובאותם תנאי דרך, שני נהגים שונים יכולים להציג הפרשי צריכת דלק שיכולים להגיע עד כדי 30% ואף יותר. יש דרכים להפחית את צריכת הדלק, והראשונה שבהם היא להתבונן במד הסל"ד בזמן הנהיגה.
 

dani666

New member
אישית, בזמן הנהיגה, אני מעדיף להסתכל בכביש. ...

... אבל כל אחד והמוזרויות שלו.
 

enigo

New member
הסתכלתי על הכביש - ראיתי רק יונדאי, קיה וטויוטה. משעמם.

מחשב הדרך יותר מעניין!
 
מד הסל"ד זו לא הדרך אלא מידת הלחיצה על דוושת הגז

ברכב חדש יש תמיד מחשב שמדגים צריכת דלק רגעית וצריך ללמוד להסתכל על זה.
&nbsp
ברכב גיר רגיל או אוטומט אתה יכול לרדת בהילוך נמוך ביריד תלולה בלי ללחוץ גז ואז תראה שהסלד גבוה אבל צריכת הדלק =0
 

enigo

New member
מחשבי דרך והשימוש בהם

1. אין מה להסתכל על צריכת דלק רגעית מעבר למשחקי טריוויה. זה משתנה כל הזמן בהתאם להאצה/בלימה, מהירות ושיפוע הכביש. די חסר משמעות לנהג בשורה התחתונה.
2. הטווח הצפוי עד לסיום המיכל משתנה גם הוא כי המכונית מחשבת כל הזמן את צריכת הדלק הממוצעת בכמה דקות האחרונות, לעומת כמות הדלק שנשארה. מספיקה עמידה של כמה דקות עם מנוע מונע, או לחלופין האצה חזקה מכמה רמזורים ברצף - והטווח המחושב צונח. מצד שני, כמה דקות של שיוט רגוע - והוא מזנק לשמיים.
3. צריכת הדלק הממוצעת מאז האיפוס האחרון (יש כאלו שמתאפסים אוטומטית בתדלוק או בהתנעה בבוקר) היא כבר כלי משמעותי יותר, שנותן אינדיקציה לצריכת הדלק של הרכב. לפעמים יש סטיות בנתון הזה לעומת הצריכה האמיתית, נתקלתי גם בסטיה של 10%, אז תמיד כדאי לבדוק גם את הצריכה המחושבת של ליטרים בתדלוק מול קילומטרים.
לגבי הג'וק - הצריכה הממוצעת תלויה מאוד באופן הנהיגה. זה נכון תמיד - זה נכון במיוחד במכוניות עם תיבה רציפה (כמו בג'וק). 6 ל' ל-100 ק"מ זה 16.6 ק"מ לליטר, לא 19.6 ק"מ לליטר. בדרך כלל הצריכה האמיתית תהיה בסביבות 25% יותר גבוהה מזו שנמדדה לפי התקן האירופאי. אבל אם את נוסעת בעיקר בעיר/תוואי פקוק/תוואי הררי, אז זה מעלה את צריכת הדלק, וסביר בהחלט שתקבלי סביב 10 ק"מ לליטר (ואם הבנתי נכון - זה מה שאת מקבלת בערך).
 
צריכת הדלק מאוד תלויה בצורת הנהיגה

כמו הנהג הבוקר ששמעתי את המנוע שלו צורח לשמיים כשהחליט לעקוף אותי רק כדי להאט כמה שניות אחרי בגלל התנועה
 
המספר של הק"מ שנותרו משתנה עקב הנהיגה שלך

באם המספר יורד זה עקב נהיגה אגרסיבית מידי .
באם תעבור מנהיגה עירונית לבין עירונית למשל, המספר יגדל .
 
למעלה