דיזל 2.2 ליטר או בנזין 2 ליטר ?

  • פותח הנושא yd33
  • פורסם בתאריך

yd33

New member
דיזל 2.2 ליטר או בנזין 2 ליטר ?

שלום ,
מבקש לדעת האם רכבי 2.2 ליטר דיזל הם אכן חסכוניים בדלק יותר מאשר 2000 ס"ק בנזין .
אני מתכוון , לסנטה פה/סורנטו 2.2 דיזל לעומת טוסון/ספורטאז 2000 סמ"ק ?
הדיזלים הרבה יותר גדולים ומרווחים , 7 מקומות , ולפי פרסומי היצרן יותר חסכוניים . אז למה להעדיף טוסון או ספורטאז ?
למעט מחיר הרכב כחדש 250-270K ש"ח , מה החסרונות של הדיזלים האלה לעומת טוסון/ספורטאז ? האם הם יהיו פחות סחירים ? האם מחירי החלפים יקרים יותר ? אני מניח שהביטוח יהיה יותר יקר , כי הרכב עצמו יותר יקר .
מה החיסרון בדיזלים האלה ? האם הם באמת יצרכו פחות דלק מ-2000 בנזין ?

תודה
 

yd33

New member
וכמו שכתבתי , אם נתעלם ממחיר הרכב כחדש ,

האם הדיזל יהיה אכן יותר חסכוני מ"אחיו הקטן" בעל מנוע הבנזין ?
מה החסרונות של הדיזלים , פרט למחיר ?
( בוא נניח לרגע את מחיר הרכב , אני יודע ש-100 או 120K ש"ח זה המון כסף , אבל נתעלם מזה כרגע )
 

yd33

New member
נתוני צריכת דלק , מתוך האתר של יבואן קיה :

סורנטו דיזל 2.2 ליטר : עירוני 7.7 , בינעירוני 6.1 , משולב 6.7
ספורטאז בנזין 2 ליטר : עירוני 10.9 , בינעירוני 6.1 , משולב 7.5
( הנתונים הם ליטרים ל-100 ק"מ , וכמובן בתנאי מעבדה ...)
לפי הנתונים האלה , הסורנטו יותר חסכוני , על אף שהוא יותר כבד ומגושם מהספורטאז .
ברור לי שהנתונים לא הכי מדוייקים בפועל , אבל האם היצרן או היבואן לא מדייק עד כדי כך ?
כנ"ל גם באתר של יונדאי , ההבדל בצריכת דלק בין הסנטה פה 2.2 דיזל לבין הטוסון 2 ליטר בנזין .
 
הסורנטו הזה משווק בUK...

כנס לפורומים אנגליים ו/או אירופאים ותנסה לדלות האינפורמציה על הנתונים בפועל.
שים לב ששם משווקים גם סורנטו דיזל גיר ידני ולא רק אוטומט. שים לב לאסוף נתונים על אוטומט.
 

yd33

New member
אז אני מבין שהיבואן מתחמן , מביא לנו פרטי צריכת דלק

של דגם אחר . באתר שלו מפורסמים הפרטים של הסורנטו דיזל ידני ולא האוטומט שהוא מייבא .
האם אין כאן מעשה רמאות הגובלת בהגשת תביעה כנגד היבואן ?
משרד התחבורה לא מתערב ובודק את הנתונים האלה ?
 
מאיפה אתה יודע שהיבואן הישראלי מפרסם על הדגם הידני של הסורנט

האם בדקת?
אני, לא בדקתי אבל קשה לי להאמין
 

yd33

New member
בדקתי באתר האנגלי של קיה ,

צריכת הדלק של 2.2 אוטומט דיזל תואם למה שהיבואן המקומי כאן בישראל מפרסם .
אז בשורה התחתונה , הדיזלים 2.2 יצרכו פחות דלק מאשר הבנזין 2 ליטר .
 
בזמנו בדקתי באתר קיה UK האם מוכרים קיה בנזין 2L

כשבדקתי באירופה לא מכרו סורנטו בנזין אלא רק דיזל 2.2. באירופה היה ממנו בעיקר גיר ידני אבל היה גם אוטומט.
לגבי ספורטאג': באתרי קיה באירופה לא ראיתי ספורטאג' חדש בנזין 2000 סמ"ק אלא רק דיזל וכמובן גיר ידני
אני מעדיף רכבים שמשווקים באירופה ולכן לא הייתי רוכש ספורטאג' 2000...
 

enigo

New member


 


גם בארה"ב לא משווקים מנועי הבנזין 2L בספורטאג'.
אני לא מוכן לרכוש רכב במהדורה שאינה משווקת במדוייק, לא באירופה, לא בצפון אמריקה ולא באוסטרליה.
ואתה
?
 

enigo

New member
אז אני מבין שאתה מעדיף קורולה רובוטית על כזו עם הגיר הפלנטרי

כי הראשונה שווקה באירופה והשניה לא?
מי קבע שאלו השווקים שעל פי הם ישק דבר? מה בין השיקולים שם לשיקולים פה? התנאים לא זהים, הרגולציה לא זהה, המחירים לא זהים.
מה קרה, אין לך מספיק שכל כדי להחליט לבד מה אתה מעדיף, שאתה נתלה באחרים?
 
קלעת נכון. מבחינתי אלה השווקים שעל פיהם יישק דבר

השווקים בארץ קרובים יחסית לא רק גאוגרפית לשווקים האירופאיים, אלא גם במאפיינים נוספים. האם זה חדש לך? או שזה מפליא אותך? אין כמובן זהות מוחלטת ואם אחפש הסבר לשונות שקיימת, זה נובע מפחות פאר, דיזל, ותלות קטנה יותר בגיר האוטומט אבל עדיין לצד השונות יש גם דמיון. הדמיון לשוק האירופי כדוגמא, קרוב יותר מהשונות מהשוק הצפון אמריקאי
&nbsp
את הקורולה אינני מכיר. מעולם לא נהגתי בקורולה.
אבל, הנחה שלך לגבי הקורולה, איזו אני אעדיף אינה נכונה. אם היית קורא את דבריי כהלכה היית שם לב שלא רק המנוע אלא גם הגיר כמו המערכות האחרות חשובים לי. האם הטויוטה לא נמכרה בעיקר בגירסה ידנית באירופה? מה יש לי לחפש בטויוטה אוטומטי רובוטי. האם אינני מחבב פעילות לכף רגל שמאל?
&nbsp
כשאתה עומד מולי ומנפנף לי בגירסה אוטומטיש כזאת או אחרת זה מראה כי עדיין לא הפנמת מי מולך, זה מוזר כי אני כותב לא מעט ואתה אמור לדעת כי אני מתעניין בגיר ידני בלבד [טפו על כל האוטומטיים באשר הם] ולגבי המנועים: במנועי דיזל חדישים לא גדולים מדי או במנועי בנזין צנועי נפח. רק מהטעם הזה ברור למה השיווק המוטורי ששכיח באירופה מעניין אותי...
 

enigo

New member
הקורולה היתה רק דוגמא אחת לכך שלא כל מה שמתאים לאירופה

מתאים לנו - ולהפך. פשוט כי ההעדפות של הציבור בישראל שונות מההעדפות של הציבור באירופה. חשבתי שדוגמא בולטת שכזו תקל עליך להבין את העניין - מסתבר שטעיתי.
מעניין שאדם שבחזיתות אחרות מניף את דגל ה"עצמאות" הישראלית כל כך בגאון, מוכן - סליחה, שש - להתבטל כל כך בפני האירופאים כשזה מגיע לנושאים מוטוריים.
אז אם האירופאים צודקים לגבי סוג המנוע והתיבה העדיפים ברכב, אולי הם גם צודקים לגבי הדרך הנכונה לפעולה מול הפלשתינאים?
 
אתה מנסה להצחיק ובורח מהנושא?

https://www.youtube.com/watch?v=qp1OS-20Bzc
האירופאים לומדים מהר על ה"פלשתינאים" [שם קוד לערבים כפי שהסביר לך עזמי...] היושבים בקרבם. אין כל ערובה שהיחס שלהם ל"פלשתינאים" יישאר זהה בהתחשב בקצב ההתרחשויות העויינות שמתרחשות ביבשת.
כמובן לא סיפרתי לך את הסוד הגדול על הפלשתינאים מתוך הנחה שתשתכנע. ברור לי שאתה יודע טוב מכולם שהזכות לכסח יהודים מגדירה את העם הנעלה...

ולגופו של עניין: לא הוכחת כלום בדוגמה של הקורולה. בעצמך אתה מבין כי מה שנמכר שם זה כמעט רק קורולה גיר ידני אז למה אתה רושם את זה?
הציבור הישראלי איננו האורים והתומים בכישורים מוטוריים. זה לא רק באשמת התלות בגיר האוטומטי.
אל תשכח שחיינו כמה שנים בארה"ב ושם ראינו כי האמריקאים נוהגים גם באוטומט וגם בידני [יותר באוטומט] אבל הם נוהגים באופן זורם לעין ערוך מיהודי ארצנו.

לאמריקאים עתודות נפט בטקסס, קליפורניה ואפילו באלסקה [ששם בכלל לא מפיקים]. זאת הסיבה שמחיר ליטר דלק באמריקה הוא 1.5 שח ואילו באירופה מעל ל6 שח.
בישראל ספקטרום המחיר קרוב לזה באירופה ועל כן ראוי שגם כאן יעשה שימוש בגיר ידני שהוא חסכוני יותר כמו גם במנועי בנזין דלי נפח ו/או מנועי דיזל מודרניים
 
אחדד את דבריי בדוגמה מוטורית נוספת

קח רכב צרפתי פופולרי כגון רנו פיג'ו או סיטרואן דגמים פופולריים כגון קליאו, 208, C3 ודומיהם בגירסאות אוטומטיות בלבד.
האם באירופה יש כאלה במספרים שניתן ללמוד מהם משהו סביר לגבי הגירסה האוטומטית?

ואחרי שאתה עונה, שאלת ההמשך היא לאור המספרים הבטלים ב60, האם זה משנה אם נמכר אוטומט שכזה או אחר באירופה? מה אתה רוצה ללמוד מזה?
אותו הדבר לגבי הקורולה האוטומטית שעליה אתה מדבר [רובוטי הוא גם אוטומט כי אין דוושת קלאץ'...]

קח פיקנטו כדוגמה נוספת: האם לבד מישראל, יש מקום כלשהו בעולם שהוא נמכר במספרים גדולים יותר בגירסה האוטומטית? ו...אם לא מצאת? על מה זה מעיד מבחינתך?

האם המושג עצמאות קשור לדיון?
 

enigo

New member
אתה חי כנראה בעבר

היום גם בשוק האירופאי הנתח של האוטומטיות הוא סביב 50%, בתלות בקטגוריה (במכוניות פרימיום זה יותר בסגנון 80%, בזולות פחות).
מכוניות קטנות נמכרות ביפן בעיקר עם תיבה אוטומטית. גם בקוריאה, עד כמה שאני יודע (מקור הפיקנטו, למקרה ששכחת).
אבל השאלה נשארת בעינה - מה אכפת לי? האם זה שבאינדונזיה עלית מוכרים יותר פיקנטו V8 מאשר מוסטנג ידני צריך לעניין אותי? האם זה של"אונרי" או "ז'אן" התיבה הרובוטית ב-208 מתאימה אומר שגם לי היא מתאימה?
באירופה מנוע ה-1.6 ל' טורבו החליף את מנוע ה-2 ל' בספורטאז'/טוסון - אז מה?
 
למעלה