אורך חיים נורמלי של ברקסים. דעתכם ,רבותיי.

אורך חיים נורמלי של ברקסים. דעתכם ,רבותיי.

למזלי אני עובדת היום במקום עם רוב גברי ואף אחד לא חופר על ילדים /חוגים/מחלות ושאר דברים משעממים אותי למוות.

אז גם היום שוחחנו בפינת עישון על רכבים והנושא היה ברקסים. רוב גברברי החברה אמרו שאורך חיים של רפידות הוא סביב 30 אלף ק"מ. לי זה נראה מעט מידי.
מה אומרים הגברברים כאן בפורום? מי צודק? 30 אלף או יותר? כמה יותר?
התייחסנו לנסעיה ברובה ( מעל חצי ) במצב "עירוני / עירוני פקוק".
אודה על תגובותיכם!
 
תלוי בשימוש ובאיכות הברקסים

שימוש סטנדרטי ואיכות סטנדרטית צריכים להחזיק הרבה מעבר ל30K
מצד שני היית צריכה לברר מי מהגברברים בודק בעצמו מה עושים לרכב במוסך? לרוב המוחלט, המוסך מתקשר טלפונית ומודיע שיש להחליף ברקסים וככה עושים. או שמודיעים להם בחדר ההמתנה...
אצלי מוסך מורשה אחרי שנתיים פירק הרפידות לבדיקה. אני הרי עומד לידו ומבין דבר אחד או שניים וישר ראיתי שיש עוד המון "בשר" "עד לעומק החריץ או עד לגובה הפחית החורקת" והחצוף הזה אמר לי "נאכלו למעלה מ50% מהרפידה, צריך להחליף"
50% אחרי שנתיים זה אומר 100% אחרי קרוב ל4 שנים. בסוף החלפתי לבדי אחרי כ3 וחצי שנים ועוד היה הרבה בשר. סתם עשיתי טעות שלא חיכיתי לחריקות של הפחית...
ואני עוד נוסע בטופוגרפיות תלולות בהרבה ממה שיש לכם בגוש דן אותה אנו רואים מרחוק כולל ענן הערפיח הכמעט קבוע שתלוי מעליה.
אפילו כדי לראות את הערפיח שלכם אני משפיל מבט ללמדך עד כמה הטופוגרפיה שלנו בהרי המרכז שונה.

עוד רכיב שמשפיע קצת על השחיקת ברקס בפועל הוא הגיר האוטומט
 

haimgds

Member
תלוי רכב ותלוי נהג

מניסיוני, ב C240 שלי החלפתי רפידות בכ 50K וצלחות ב 80K, אולם ב E350 החלפתי רפידות בכ 30K וצלחות (הוחלפו במעמד הרכישה) ב 50K.
כשלאישתי ולי היו רכבים זהים (ה C240 ) היא החליפה רפידות בכ 40K וצלחות ב 60K.
 

חן 1111

Active member
קשה להגדיר. תלוי בסוג הרכב, סוג הרפידות

אופי הנסיעות, גיר אוטומטי או ידני...
אצלי הרפידות הנוכחיות מחזיקות כבר 50 אלף. הקודמות הוחלפו אחרי 34 אלף בטיפול. ייתכן שאפשר היה למשוך יותר.
יש מכוניות שבהן מחזיק פחות. לא תמיד ברור למה.
ויש כמובן נהגים שאצלם מחזיק פחות.
 

elisasson

New member
יונדאי I10 בלמים מקוריים מחזיקים רק 30K. התכסיס של המדפסות.

ככל הנראה שמים יחד עם הרכב בלמים זולים.
משער שהסיבה היא לגרום לנהג להגיע למוסך טרם הטיפול השני (35K).
זה מאוד מוזר, בשתי מכוניות I10 נגמרו הבלמי בסביבות ה 30K.
המעצבן הוא שאין התראה שהם עומדים להיגמר.

אגב, יצרני המדפסות נוקטות בשיטה של הטונר הראשון (זה שמקבלים יחד עם המדפסת) הינו מוקטן. נחשו למה?

יום טוב,
 
למה אתה מתכוון ש"אין התראה שעומדים להיגמר" ?

כל כמה ק"מ מבוצע טיפול? האם כל 20K ?
 

afikiminfo

New member
בטוח שאין. וזה כמובן לא נוח.

מה גם שההתרעה שהבלמים בסוף דרכם לא אמורה להיות טכנולוגיה עילית כלשהי.
 
I10 ופיקנטו זה כמעט אותו אוטו

מהפיקנטו בתנאי טופוגרפיה כשלי למדתי שהמוסכים כחלק מההכנסה שלהם מעוניינים לטפל בברקסים בטיפול שני. לא חשוב אם צריך או לא מנקודת מבט מכונאית. אבל מנקודת מבט של הפרנסה צריך בהחלט.
ואז מגיעים האגדות: הברקס זול, לא איכותי, נגמר ללא התראה ומייצר נזק כבד. כל הדיסאינפורמציה נועדה לשכנע את מר ישראלי ולהסביר לו שיחליף כהוראת המוסך ושאלות לא ישאל, ועוד לא דיברנו על הנזק שמהחלפה לא מקצועית או שימוש בחלפים לא טובים וזה קיים, וכך משלם מר ישראלי עבור תיקון כשאין בו צורך ומקבל נזק מכני שמבוצע בתשלום ישיר שלו
זה נשמע כמעט אופטימלי מבחינת המוסך אלמלא היה עצוב.
זה קצת דומה להחלפות צמיגים מקוריים ע"י חברות הליסינג התפעולי בטרם צריך לצמיגים סיניים ירודים באיכותם וזולים וככה בעל הרכב יוצא וחיוך גדול על פניו כי זכה בצמיגים חדשים. הוא לא רק משלם לליסינג מידי חודש אלא יודע לקבל שירות בזכות האסרטיביות והמודעות... אבל האיכות...
 
למעלה