נהיגת מבחן במזדה 2 Pure White

נהיגת מבחן במזדה 2 Pure White

שלום
היום לקחתי את הרכב למבחן נהיגה.
התרשמות טובה מאוד. הרכב מגיב יפה, סוחב בעליה, נוח ונעים לנהיגה ונסיעה.
התרשמתי מהמערכת שמע שלו (6 רמקולים).
בקטע של אחיזת כביש הוא קצת אכזב. ראשית לרחתי אותו לכיכר והקפתי פעמיים מגביר מהירות כל הזמן...עד שהרכב איבד אחיזה והחלק האחורי ברח.
בעלייה בכביש פרויד בחיפה, הרכב עקף את כל הרכבים שהיו בדרך, אבל בקטע של סיבוב נאלצתי להוריד מהירות.
גם בהתנגדות המנוע בירידה לא משהו. למרות הנפח של 1.5L. גם בקרת השיוט לא מחזיקה את המהירות בירידה.
מעבר לכך, המושב נוח, הרכב משכך היטב את מהמורות הדרך והראות מהמראה אחורית והצדדיות טובה.
גם מע' הבטיחות האלק' נחמדות. בקטע של חוסר תשומת לב עברתי פסי הפרדה של נתיבים בכלום והמע' נכנסה לפעולה (התרעה קולית וחוזי). את העצירה במהירות עד 30 קמ"ש המוכרן ביקש לא לתרגל. הבנתי שנוסף לעצירה מדובר בכיבוי מנוע יזום והדלקת איתות חירום.
ההגה אלקטרוני ורך כמו חמאה. ההיגוי טוב וכך גם הרדיוס פניה.
אהבתי את הכיוון החשמלי של התצוגה העילית. בשמש של היום בצהריים, הוגם המסך LCD נראו היטב. מפתיע לטובה.
בקיצור, נהנתי מאוד מהנהיגה.
 

eladts

New member
למה אתה חושב כך?

האספלט של כיכרות שונה מהאספלט במקומות אחרים?
 
כן ולא

על הנייר לא שונה אבל בפועל שונה כי בכיכר יש הרבה חיכוך והאספלט משתפשף מהר ולכן בפועל הרבה פעמים האספלט של הכיכרות ירגיש מחליק יותר.
זה תלוי בתחזוקה של האספלט, כל כמה זמן מחדשים וכד'
 

kitt

New member
בקרת מהירות לא אמורה להחזיק את הרכב במהירות קבועה בירידה

תקרא כל ספר רכב של רכב עם בקרת מהירות.
לגבי בלימת מנוע, הבעיה שלך היא האורך של ההילוך השני בגיר אוטומטי ולא חוסר יכולת של המנוע. אותו מנוע עם תיבת הילוכים ידנית יבלום בירידה הרבה יותר טוב (ואני מכליל כאן לכל המכוניות גם לכאלה שמעולם לא נהגתי בהן).
 
בקרת שיוט ובלימת מנוע

שלום
אז ב-2 רכבים שהיו לי עם בקרת שיוט (לא בארץ), 1 החזיק (C230) ואחד לא (קריזלר אינטרפיד).
נניח שמדובר בנסיעה בכביש בין עירוני כמו כביש 1 שיש בו עליה בצד אחד וירידה בשני. למה שהבקרת שיוט לא יחזיק מהירות קבועה?

במזדה 2 יש גיר טיפטרוני עם דוושות ע"י ההגה. הורדת הילוך לשני = כמו גיר ידני.
מה ההבדל? הוא לא יוצא מההילוך, עד שלא מתערבים ידנית, או מחזירים לאוטמטי. אז המנוע הוא שמחזיק, לא הגיר. הגיר רק משלב בין המנוע לגלגים.
אם נלך למפרט ולמספרים, המומנט המירבי ב-4,000 סל"ד ההספק (HP) ב-6,000 סל"ד.
אגב ב-C230 לא צריך אפילו לשלב גיר נמוך. אי נגיעה בדוושת הגז עושה אותו הדבר. המנוע מחזיק את הרכב בירידה! (עד גבול מסויים...) בקרת שיוט - תמיד.

הערה כללית:
הרכב נבדק במגוון תחומים, בחלקם לבדוק מעטפת. מלבד הנקודות שצויינו, חווית הנהיגה ברכב טובה מאוד. בהתחשב בגודלו (סופר מיני) ועלותו, יש שם יחס VFM טוב מאוד. להבדיל למשל מטויוטה יאריס שב-100 קמ"ש מרגישה לא יציבה ונותנת תחושת אי ביטחון. גם נסיעה של שעה לא הכי נעימה בכביש פתוח.
גם בהשוואה בין יונדאי i20 החדשה (מהשכרה) לעומת מזדה 2 הדגם הקודם, התחושה שהמזדה עדיפה בהרבה.
וכמובן ההשוואה בין רכב קטן יחסית למכוניות יקרות בהרבה, היא רק לסבר את האוזן שיש מצב למה שאני מלין עליו. הם לא ברי השוואה בכלל.
 

kitt

New member
תבדוק מה יחס ההעברה הכולל של הילוך שני בגיר אוטומט ובגיר

ידני באותו רכב (עם אותו מנוע) ותגלה שהגיר האוטומטי יהיה בעל יחס העברה נמוך יותר (מספרית) מה שמוביל לכך שההילוך ארוך יותר ומושך עד מהירות גבוהה יותר ולכן בהילוך שני בירידה הרכב האוטומטי יבלום פחות את הרכב. לגבי בקרת שיוט, אלא אם היא אדפטיבית אין לה שום דרך להאט את הרכב ובכל ספרי הרכב שאני ניתקלתי בהם (כולל מכוניות שלא נהגתי אלא רק ראיתי ספר רכב) רשום בפירוש לא לסמוך על בקרת השיוט בירידה כי בירידה אומנם המנוע לא יקבל דלק אבל אין מה שיתגבר על כוח הכבידה שמאיץ אותך לכיוון הירידה.
 
למעלה