זקוק לעזרה: הסתרת הסטוריית טיפולים.

tomermnm1

New member
זקוק לעזרה: הסתרת הסטוריית טיפולים.

שלום לכולם,

אני מקווה שזהו הפורום הנכון. אם לא אז התנצלות מראש.
לפני כחצי שנה קניתי רכב מאחת מחברות הליסינג הגדולות.

לצערי מסיבות שאינן קשורות לרכב עצמו עלי למכורו. ידוע לי שהרכב עבר תאונה וככל הנראה יש ירידת ערך. פניתי לחברת הליסינג והם מסרבים לשלוח לי את הסטוריית התיקונים של הרכב וירידת הערך (במילים אחרות הם מסתירים מידע).

חוקי? לא חוקי? מה אפשר לעשות בנידון?

חשבתי לקחת שמאי רכב בשביל שיעריך את ירידת הערך.
ההרגשה לא טובה, ונראה שהם מסתירים מידע במכוון. ניתן לתבוע אותם על הסתרת מידע, במידה והמידע מהותי?

תודה.
 

be_roo

New member
הם היו מחוייבים להציג לך את המידע כשקנית מהם

עכשיו, לא בטוח. הם לא צד במכירה הזו, כמו שבעוד שנה הבעלים הבא לא יוכל לטרטר אותך לשלוף מסמכים עבורו.
&nbsp
לא ברור למה זה לא הדאיג אותך קודם.
 

tomermnm1

New member
מבין לגמרי.

זה לא הדאיג אותי קודם, כי הכוונה היתה להחזיק את הרכב למשך שנים רבות. מטעויות לומדים... בהחלט למדתי... לצערי בדרך הקשה.

מצד שני, אם הם לא קיימו "גילוי נאות" אז הם לא בסדר.

החוק אומר שמוסך שטיפל ברכב צריך להחזיק את הרשומות עד 7 שנים. השאלה היא איך אני מגלה באיזה מוסך טופל הרכב.
 

© DrorZi

New member
חברת הליסינג היא עצמה המוסך, לא הבנתי את הבעיה

אתה רוצה לתבוע מישהו או רק להיפתר מהרכב?
&nbsp
גש לבדיקה במכון עם הקונה, תגיד לקונה מראה שיש כנראה תאונה ואתה מוכן להוריד מחיר בהתאם לתוצאות בדיקה ותזרום משם, אחרי הבדיקה הראשונה כבר תדע בדיוק מה מצב הרכב
&nbsp
אתה מוזמן להגיד לנו איזה רכב זה ומי חברת הליסינג אם תרצה
&nbsp
 

tomermnm1

New member
תודה.

הרכב הוא יונדאי I20.
אני כמובן רוצה למכור את הרכב... לא מחפש להיות צודק.

האם בדיקה תספיק? לא צריך גם שמאי? האם בבדיקה הם יכולים להגיד לי כמה צריך להוריד?

בשורה התחתונה, אני רוצה להיות הוגן, להוריד כמה שצריך להוריד. הבעיה שאין לי מושג.

תודה.
 

© DrorZi

New member
אל תהיה יותר צדיק מהאפיפיור

פרסם את הרכב למכירה ב 10% פחות מהמחירון, אל תציין כלום במודעה על תאונה
כשמישהו מתקשר תגיד לו בדיוק מה שאמרת לנו, "היתה תאונה אצל חברת הליסינג, אני לא יודע כמה להוריד, אחרי בדיקה שנינו נהיה חכמים יותר, אני גמיש במחיר" ואם הוא מסכים לכו לבדיקה.
&nbsp
מכון בדיקה לא יגיד לך כמה להוריד אבל אתה מוזמן לחזור עם תוצאות בדיקה לפה או לסגור עם הקונה באותו רגע אם זה יראה לך סביר
אם יהיה כתוב "משמעות גבוהה" בדוח בדיקה והקונה מציע 30% מתחת למחירון, שווה להגיד לו כן לדעתי האישית ולסגור .
&nbsp
ככה אני היתי עושה.
 

tomermnm1

New member
הבנתי.

תודה על התשובה. זה עוזר מאוד.
לפי הבדיקה שאני בצעתי בזמנו כשקניתי את הרכב רשום ב"שילדת מרכב": "ליקויים בעלי משמעות נמוכה".
10% הורדת מחיר נשמע סביר?

תודה.
 
לחברת הליסינג יש מוסכים של עצמה ושם היא מטפלת ברוב הרכבים

בוודאי כשמדובר ברכבים הסטנדרטיים שהם המסה הגדולה של מה שהיא רכשה...למשל המסה הגדולה של ריכבי המזדה 3 ו/או היונדאי שהיו להם
אבל יש דגמים מיוחדים ויצרנים מיוחדים שהיא לא מתעסקת איתם, למשל בעבר VW פאסאט והם טופלו ברשת מוסכי היבואן.
&nbsp
על איזה רכב מדובר?
&nbsp
עוד הערה בשבילך: שמעתי טענות על חלק מחברות הליסינג שהתחזוקה של הרכבי ליסינג שביצעו הייתה תחזוקה באיכות נמוכה עד כדי שלא תמיד החליפו השמן הישן או רק הוסיפו שמן חדש...וכד', צמיגים חלופיים מאיכות ירודה, ואולי גם דברים נוספים...
כמובן שאין להכליל ואני מקווה שמדובר בשמועות...
&nbsp
לגבי התאונה: אני מבין שהם דיווחו לך על התאונה, וכנראה גם על ירידת ערך כלשהי? איזו הנחה העניקו לך בעקבות הרקע התאונתי?
&nbsp
זה דיון חצי פילוסופי מה שאני הולך לרשום כאן, ואולי לא כולם יסכימו, וכמובן בכל מקרה, ברכישת רכב משומש כדאי לוודא שגם מבחינה מכנית וגם מבחינת רקע תאונתי הרכב תקין, אבל לדעתי, אם אין לך אפשרות להיכנס לעומקם של 2 האספקטים ואתה צריך לבחור באחד בלבד, אז אני הייתי מעדיף לוודא שהרכב לא עבר תאונה מאשר שהרקע המכני שלו תקין.
שוב, כאמור אידיאלי וראוי ורצוי לבדוק את 2 האספקטים אבל אם אין ברירה, אני עדיין לא ראיתי רכב נקי [על באמת ולא כי תוקן ושופץ] מבחינה של תאונות שהוא הרוס מבחינה מכנית. כולם תקינים מכנית...
אבל הפוך, יתכן רכב תקין מבחינה מכנית שהוא אחרי תאונות קשות.
זאת הסיבה שאם ארכוש משומש אז ראשית אוודא העדר רקע תאונתי בעל משמעות, ויתרה מכך, אני פדנט ואוהב צבע מקורי שמור וגחון שאיננו חבול...
&nbsp
&nbsp
מה ההסבר שלי? אינני יודע להסביר אולי נהג שיודע טוב להימנע מנזק למרכב הוא בעקיפין נהג שמשמר הרכיבים המכניים של הרכב טוב יותר, בסופו של דבר נהג שיודע להימנע מנזק למרכב ומתאונות משתמש ברכב חלק יותר ומונע שחיקה מכנית?
ובעצם, חלק לא מבוטל מנהגי הליסינג הם בדיוק אנטיתיזה לזה. הליסינגומט הוא פתרון טוב עבור נהגים שלא מסתדרים עם גיר רגיל והאוטומט מציל אותם, ולזה מצטרפים נזקים חיצוניים ונסיעה בשבילי קק"ל ואף מעבר להם. המוטו הוא אם הרכב שורד ועובר אז זה בסדר...
להם זה בסדר וחברת הליסינג ממילא מחליקה הדברים ודואגת לרווח של עצמה, אבל מגדל הדומינו הזה חייב ליפול מתי שהוא...וזה קורה ל"אחד היורשים" של הרכב.
לעתים הנזק כ"כ משמעותי שבא לידי ביטוי זמן קצר אח"כ ולעתים הנזק אינו גדול ורק אחד הרוכשים העתידיים הרחוקים יותר ישלם עבור הנזק, הטיפול והתחזוקה הלוקים והמזניחים...
 

tomermnm1

New member
תודה על התגובה.

יונדאי I20.

דיווחו על התאונה, אבל לא הסבירו על ירידת הערך ולא שאלתי (כמובן טעות שלי, שנבעה מחוסר ידע/הבנה/טמטום).

אכן לפחות החברה הנ"ל תחזקה את הרכב בצורה ירודה ביותר. הדבר הראשון שעשיתי היה להכניס את הרכב לטיפול במוסך מורשה ולהחליף את הצמיגים לחדשים.

תודה.
 
לא יודע אם זאת טעות שלך... יש להם חובת גילוי נאות

בפרט שהם חברת ליסינג ואתה רוכש ירוק עקב העדר ניסיון. מצב כזה לא מחייב שידפקו אותך אלא יש גם אופציה שילוו אותך וידריכו אותך כי ירצו שתהיה מרוצה.
במקרה הזה לא הדריכו אותך וחבל.
&nbsp
תברר את העניין, ותלווה את המוכר בבדיקת הרכב ואח"כ את ההפסדים תוכל לתבוע אולי מחברת הליסינג, למשל אם ימצא שאתה מאבד במחיר כך וכך עקב רקע של התאונה וכד', תוכל לתבוע מהם את הפער המדובר...
האם אתה יודע מה היה המחירון בעת שרכשת?
וגם האם זכית להנחה כלשהי מהמחירון? בד"כ בקנייה מליסינג מקבלים תמיד הנחה כלשהי כי כבר רכישה מליסינג כרוכה בהפסד עוד בטרם מתגלים נזקים. זה בגלל שבמכירה העתידית יקוזז המחיר עקב הרקע של ליסינג.
&nbsp
תתייעץ עם משפטנים ואולי יש מקום לתביעה ב"בית משפט לתביעות קטנות"...
אם תוכיח לשופט שקנית בתום לב ולא היית מודע למשמעות הבור והם לא טרחו ליידע אותך אז אולי תקבל פיצוי כלשהו...
 

enigo

New member
לא לכולן יש מוסכים משלהן

לאלבר, למשל, יש רשת מוסכים - אבל היא מתנהלת כחטיבה עצמאית ולא חלק מחברת הליסינג.
לפריים ליס אין מוסכים משלה. נדמה לי שגם לבאדג'ט אין.
וזה רק ממה שעולה לי בראש כרגע.
 

enigo

New member
לא יודע

גם אלו שמטפלות במוסכים חיצוניים, מטפלות בתנאים יחודיים להם, ולא כמו רכב פרטי שמגיע למוסך.
 
למעלה